  • Data: 2022-07-27 07:45:11
    Temat: Re: Na przejściach
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.07.2022 o 19:08, rAzor pisze:

    > Tympy jestes ty
    > :
    >
    > Tego nigdy nie było w przepisach do 2021:
    > Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma
    > pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.
    >
    > Zdefiniuj co oznacza wchodzący, skont ma kirowca wiedziec że pieszy kce
    > przejsc

    Zdefiniuj co znaczy "nadjeżdżającemu".
    I skąd kierowca wie, że samochód nadjeżdżający z kierunku
    uprzywilejowanego chce przejechać przez skrzyżowanie?

    Czy zbliżając się do skrzyżowania (gdy masz pierwszeństwo) zatrzymujesz
    się przed, patrzysz w lewo, patrzysz w prawo i potem znowu patrzysz w
    lewo i dopiero wtedy ruszasz? Albo wyciągasz rękę przez szybę i machasz
    żeby samochody na drodze podporządkowanej widziały, że chcesz wjechać na
    skrzyżowanie (bo i takie pomysły - żeby piesi machali rękami widziałem)?

    Nie robisz tak? To dlaczego tego wymagasz od pieszego, skoro pieszy ma
    pierwszeństwo na skrzyżowaniu (tfu... na przejściu) i ma pierwszeństwo
    wchodząc na przejście?

    Skąd kierowca zbliżający się do skrzyżowania (gdy nie ma pierwszeństwa)
    wie, że musi ustąpić pierwszeństwa samochodowi _nadjeżdżającemu_ z
    kierunku uprzywilejowanego?

    A jak ten uprzywilejowany pojazd jednak nie wjedzie na skrzyżowanie,
    tylko się zatrzyma przed (żeby sobie pogadać...), to co robisz?

    Prawo o ruchu drogowym
    Art.25.1
    "Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu
    z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo."

    I dokładnie tak tak masz się zachować zbliżając się do przejścia dla
    pieszych - masz ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na przejście
    i przechodzącemu przez przejście.

    Czyli niczego nowego nie wymyślono. Kierowca nie musi nabywać jakichś
    nowych, specjalnych umiejętności czy nawyków. Ma się zachować dokładnie
    tak, jakby dojeżdżał do skrzyżowania ze znakiem "ustąp pierwszeństwa".

    Pozdrawiam
    Piotr