-
Data: 2022-07-27 09:36:45
Temat: Re: Na przejściach
Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 27.07.2022 o 08:39, Cavallino pisze:
> W dniu 27-07-2022 o 08:22, Kviat pisze:
>> W dniu 27.07.2022 o 07:55, Cavallino pisze:
>>> W dniu 27-07-2022 o 07:45, Kviat pisze:
>>>
>>>> Czy zbliżając się do skrzyżowania (gdy masz pierwszeństwo)
>>>> zatrzymujesz się przed, patrzysz w lewo, patrzysz w prawo i potem
>>>> znowu patrzysz w lewo i dopiero wtedy ruszasz? Albo wyciągasz rękę
>>>> przez szybę i machasz żeby samochody na drodze podporządkowanej
>>>> widziały, że chcesz wjechać na skrzyżowanie (bo i takie pomysły -
>>>> żeby piesi machali rękami widziałem)?
>>>>
>>>> Nie robisz tak? To dlaczego tego wymagasz od pieszego,
>>>
>>> Bo pieszy potrafi stanąć na chodniku przed przejściem w celach innych
>>> niż przejście.
>>> Np. na pogawędkę lub obejrzenie smartfona.
>>
>> Wszyscy piesi tak robią?
>> Trudno. Raz na jakiś czas zatrzymam się przed przejściem na daremno.
>
> Dobrze wytresowany pies jednak posłuszny jest....
Dobrze wytresowany i posłuszny pieszy lepszy?
>>> No i schodzi ze swojego chodnika na nieswoją jezdnię.
>>
>> Schodzi na swoje przejście.
>
> I musi koniecznie pod samochód, tak?
Nie musi.
Za to koniecznie kierowca musi w pieszego.
Tak pokazują badania.
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/raport-o-bezpieczens
twie-pieszych-na-drogach-w-polsce/ez9kgbw
"Tylko jeden na dziesięciu kierowców nie przekracza dozwolonej prędkości
w rejonie przejść dla pieszych. Mitem są piesi zapatrzeni w smartfony i
piszący SMS-y. Ministerstwo Infrastruktury ujawniło wreszcie ukrywany od
kilku miesięcy przed opinią publiczną zatrważający raport."
"Wyniki raportu ITS dają prostą odpowiedź na pytanie, dlaczego tak jest.
Jeździmy zdecydowanie za szybko. - Pomiary terenowe prędkości pojazdów
wykazały, że w obszarach o dopuszczalnej prędkości 50 km/h, czyli w
obszarach zlokalizowanych w miastach i małych miejscowościach, ok. 85
proc. zbadanych kierowców przekracza dozwoloną prędkość, a poza
obszarami zabudowanymi o dopuszczalnej prędkości 70 km/h, aż 90 proc.
zbadanych kierowców przekracza dozwolony limit prędkości - czytamy w
dokumencie."
"Ciekawe natomiast są wnioski dotyczące zachowań pieszych. Przeczą one
powtarzanym od lat stereotypom o "zapatrzonych w smartfony i piszących
wiadomości". Okazało się, że z telefonami w rękach chodzi jedynie 5
procent pieszych. A tylko jeden procent cokolwiek w tym czasie pisze. -
Nie stwierdzono znacznych problemów związanych z nieprawidłowymi
zachowaniami pieszych. Co prawda 7 proc. zbadanych pieszych przekraczało
jezdnię na czerwonym świetle, ale takie zachowanie w większości
przypadków wystąpiło przy bardzo niesprzyjających warunkach dla
pieszych, np. przy długim czasie oczekiwania na zielone światło przy
jednoczesnym braku pojazdów. Nieznaczna grupa pieszych rozmawiała przez
telefony komórkowe (5 proc.), pisała wiadomości tekstowe (1 proc.) czy
słuchała muzyki (1 proc.). Przechodzenie w miejscach niedozwolonych (8
proc.) występowało przede wszystkim na ulicach osiedlowych o małych
natężeniach ruchu pojazdów - głosi raport."
>>> W końcu zebra to przejście przez jezdnię, a nie przejazd przez chodnik.
>>
>> To przejście, jak sama nazwa wskazuje, jest dla pieszych.
>
> Ano.
> Ale nadal to jezdnia.
I nadal to przejście dla pieszych.
>> To nie jest jezdnia dla kierowców, tylko przejazd przez przejście dla
>> pieszych.
>
> Bzdura.
Ale co jest bzdurą?
Zapytaj milicjanta ile kosztuje jazda po przejściu dla pieszych.
https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/taryfik
ator-mandatow-2022-dla-kierujacych-i-uczestnikow-ruc
hu-drogowego/
"Naruszenie zakazu jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych -
1500/3000 zł"
"Zatrzymywanie pojazdu:
(...)
2.na przejściu dla pieszych lub na przejeździe dla rowerzystów oraz w
odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem, a na
drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu - także za nimi - 100-300 zł"
Kierowca może zgodnie z przepisami jedynie przejechać przez przejście
dla pieszych.
>> U mnie przejść dla pieszych jest dużo i te samochody (a raczej
>> kierowcy, którzy nie przestrzegają przepisów) dezorganizują ruch
>> pieszych.
>
> LOL !!!!
Dlaczego uważasz, że dezorganizacja ruchu pieszych jest ważniejsza od
dezorganizacji ruchu kierowców? Kierowcy to jakiś lepszy sort?
Pozdrawiam
Piotr
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.22 09:41 Akarm
- 27.07.22 10:02 Cavallino
- 27.07.22 10:07 Cavallino
- 27.07.22 10:53 Akarm
- 27.07.22 11:10 Kviat
- 27.07.22 11:29 pueblo
- 27.07.22 11:33 Cavallino
- 27.07.22 12:22 Kviat
- 27.07.22 12:33 ii
- 27.07.22 12:39 ii
- 27.07.22 13:48 Kviat
- 27.07.22 13:49 Kviat
- 27.07.22 13:58 Kviat
- 27.07.22 14:01 Cavallino
- 27.07.22 14:34 Kviat
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO