  • Data: 2022-07-27 11:10:08
    Temat: Re: Na przejściach
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.07.2022 o 10:07, Cavallino pisze:
    > W dniu 27-07-2022 o 09:36, Kviat pisze:

    > Masz prawko?

    Mam.

    > Naprawdę uważasz, że każdorazowo pieszego zobaczysz?

    Nie.
    Jak mi z lasu w nocy wyskoczy ubrany na czarno, to jest możliwość, że
    nie zauważę.

    > Bo ja już trochę jeżdżę i wiem, że są sytuacje że to jest niemożliwe.

    Pełna zgoda. Są możliwe takie sytuacje.

    > Ciemno, deszcz, pieszy na czarno, brak oświetlenia na ulicy,

    Aż tak ciemno, że nie widać przejścia dla pieszych?
    Bo przed przejściem dla pieszych trzeba zachować szczególną ostrożność.
    Pomimo ograniczenia prędkości np.do 50 km/h jak słabo widać, to lepiej
    zwolnić poniżej tej 50-tki. A jak nic nie widać, to lepiej nie jechać.
    Albo naprawić światła w samochodzie.

    > skręt w lewo - i choć rozglądam się na wszystkie strony jak tylko mogę i jadę 20
    > km/h, to i tak wiem że gdyby wyszedł w danym miejscu i wlazł bez
    > rozglądania się czy nie nie jedzie, to bym go zauważył jakbym w niego
    > wjechał.

    Przepisy o "wtargnięciu" pieszego prosto pod samochód już nie obowiązują?
    Uważam, że trzeba zakładać możliwość pojawienia się pieszego w
    miejscach, w których można się spodziewać pieszego.

    Być może są miejsca, w których po rozglądnięciu się na wszystkie strony
    nie widać pieszego w odległości 10 metrów od jezdni, bo schowa się za
    latanią ubrany jak ninja i ten ninja rzuci się z prędkością błyskawicy
    pod samochód jadący z prędkością 20 km/h (ile wyniesie droga hamowania?
    2 m? 5m? Z jakiej odległości pieszy musiałby zacząć wbiegać żeby
    kierowca nie zdążył nacisnąć hamulca jadąc z prędkością 20 km/h?).
    Być może zdarzy się sytuacja, że pieszy stojący tyłem do jezdni na
    chodniku rzuci się prosto pod koła (albo dziecko wbiegnie za zabawką).
    Ale wtedy to nie będzie wina kierowcy. I jest spora szansa, że przy
    prędkości 20 km/h będą tylko stłuczenia - zakładam, że kierowca hamuje,
    a nie że dodaje gazu i włącza wycieraczki.

    Przy okazji:
    Art.26.2.
    "Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez
    jezdnię drogi, na którą wjeżdża."

    Art.13.2.
    "Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
    dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
    skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
    skrzyżowaniu."

    Miejsca, w których kierowca może się spodziewać pieszego, są znane.

    > KAPELUSZ PLONK WARNING

    Aż mi ciarki po plecach przeszły.

    > No właśnie uważam odwrotnie.

    Czyli pieszym można dezorganizować ruch, a kierowcom nie można?
    Dlaczego?

    > HINT: Te jezdnie nie powstały po to żeby chodzili po nich piesi.

    HINT: Przejścia dla pieszych powstały po to, żeby chodzili po nich piesi.

    > I to nie kierowcy odmawiają używania bezkolizyjnych przejść.

    Piesi też nie odmawiają (jak są takie przejścia). Odmawiają tylko
    nieliczni, w granicy błędu statystycznego.
    Za to 85-90% kierowców odmawia przestrzegania jazdy z dozwoloną
    prędkością miejscach, w których powinni spodziewać się pieszych, czyli w
    miejscach powstałych dla pieszych.

    > Jak tego nie rozumiesz, to co robisz na tej grupie?

    Tłumaczę ci, że kierowcy, to tacy sami ludzie jak piesi. W sensie, że
    mają takie same prawo do przemieszczania się jak kierowcy.
    Bo jeśli chodzi o przestrzeganie przepisów i zachowanie, to badania
    pokazują, nie są tacy sami. Niestety na niekorzyść kierowców.

    Pozdrawiam
    Piotr