-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: NURD
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <e...@g...com>
<qavaho$bso$1@dont-email.me> <5cd32fbd$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<qb15dr$k43$1@dont-email.me> <5cd452f9$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<qb1na4$7ng$1@dont-email.me> <5cd46cb9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<qb2k9k$9av$1@dont-email.me>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Fri, 10 May 2019 06:52:59 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qb2k9k$9av$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 70
Message-ID: <5cd503a1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1557463969 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 83.142.196.21:55004
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656091
[ ukryj nagłówki ]W dniu 10.05.2019 o 03:31, Pszemol pisze:
>>> Ależ można być jednocześnie pieszym i kierowcom i pasażerem!
>>
>> Jednocześnie? No chyba jako kierowca hulajnogi;)
>
> Tak, jednocześnie - bo jednoczesność wyrażasz w czasie za który
> robisz zestawienie danych.
Nie - dopóki nie opracowałeś bilokacji każda twoja obecność w
samochodzie powoduje, że w tym czasie jest mniej pieszych na ulicach i
więcej użytkowników samochodów. Czy to weźmiesz policzysz w okresie
roku, czy minuty, w skali kraju czy powiatu.
> Ta sama osoba może jednocześnie
> być policzona w obu kolumnach: jako kierowca i jako pieszy...
> W szczególnym przypadku ta sama osoba może mieć wypadek
Ja nie o tym.
>> Ale skoro przybywa samochodów (czyli więcej czasu spędzamy w autach)
>> to w _tym_samym_czasie_ ubywa pieszych.
>
> Jeśli przybywa samochodów to niekoniecznie spędzamy więcej
> czasu w autach
Jeśli tak, to czemu chciałbyś normalizować dane przez ilość samochodów?
>> Ale jakbyś nie miał samochodu to byłbyś dłużej pieszym
>> (statystycznie), a od czasu i butokilometrów statystycznie zmienia się
>> odpowiednio prawdopodobieństwo wypadku:P
>
> Tu się zgadzamy. Ale mając samochód mogę być pieszym lub
> kierowcą i tego Twojeg statystyki nie uchwycą w którym roku
> jestem częściej kierowcą a w którym częściej pieszym.
Znów - nie o tym pisałem.
>>> Prezentowanie danych jako dowód na porównanie czegoś go czegoś
>>> bez poddania ich wcześniejszej normalizacji to jeszcze większe kłamstwo.
>>
>> No więc zwykło się podawać ilość wypadków z udziałem pieszych podawać
>> na tysiąc mieszkańców. Ilość mieszkańców spada, a ty chcesz
>> normalizować do ilości samochodów czyli na odwrót (zresztą dane są z
>> dupy, bo z cepiku).
>
> No widzisz - czyli jednak na 1000 mieszkańców. Czyli dobry przykład
> podałem porównując Niemcy i Słowację.
Oczywiście. Natomiast ja się pytam skąd pomysł, żeby "normalizować" to
po ilości samochodów (będącą zresztą daną z dupy).
> A to, że liczba wypadków na
> pasach ZALEŻY od liczby samochodów jest bezdyskusyjne.
Liczba wypadków zależy od bardzo wielu rzeczy. Chciałem tylko przytomnie
zauważyć, że celem tej statystyki nie jest wcale wyeliminowanie zmiennej
będącą przyczyną. W sumie wręcz przeciwnie;) Normalizacja ma sens jak
szukasz wspólnego mianownika - Polska/Niemcu/Hipszania i chcesz porównać
porównywalne. W tym przypadku wspólny mianownik masz - Polska. Możesz
stosować narzędzia statystyczne jeśli poszukujesz _przyczyn_ wypadków.
Jak chcesz znaleźć trend to wręcz muyszisz porównywać dane jak
najbardziej surowe.
> Wystarczy
> zastanowić się ile byłoby wypadków na pasach gdyby nie było samochodów.
Albo pieszych, albo przejść, albo zmienić definicję wypadku, albo...
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.19 15:09 Pszemol
- 10.05.19 15:25 SW3
- 10.05.19 15:29 SW3
- 10.05.19 15:38 p...@g...com
- 10.05.19 15:50 J.F.
- 10.05.19 19:41 Shrek
- 10.05.19 19:42 Shrek
- 10.05.19 19:43 Shrek
- 10.05.19 19:44 Shrek
- 11.05.19 08:34 p...@g...com
- 11.05.19 08:53 Shrek
- 12.05.19 15:58 Pszemol
- 12.05.19 16:00 Pszemol
- 12.05.19 16:00 Pszemol
- 12.05.19 17:00 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli