eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURDRe: NURD
  • Data: 2019-05-10 03:31:45
    Temat: Re: NURD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cd46cb9$0$518$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 09.05.2019 o 19:17, Pszemol pisze:
    >
    >>> No oczywiście - ale jak sam słusznie zauważasz, ilość obywateli się
    >>> kurczy ilość pieszych wsród obywateli też (skoro ilość samochodów
    >>> rośnie, a nie można być w tym samym czasie kierowcą lib paxem i
    >>> pieszym), a ilość wypadków rośnie.
    >>
    >> Ależ można być jednocześnie pieszym i kierowcom i pasażerem!
    >
    > Jednocześnie? No chyba jako kierowca hulajnogi;)

    Tak, jednocześnie - bo jednoczesność wyrażasz w czasie za który
    robisz zestawienie danych. Ta sama osoba może jednocześnie
    być policzona w obu kolumnach: jako kierowca i jako pieszy...
    W szczególnym przypadku ta sama osoba może mieć wypadek
    w roku 2018 na pasach jako pieszy i ta sama osoba może kogoś
    potrącić na pasach jadąc autem jako kierowca... Jednocześnie
    znaczy w tym przypadku w roku 2018 - rozumiesz to?

    >> W końcu dane są za okres roku, a więc w czasie danego roku
    >> każdy z nas jest JEDNOCZEŚNIE kierowcą jak i pieszym.
    >
    > Ale skoro przybywa samochodów (czyli więcej czasu spędzamy w autach)
    > to w _tym_samym_czasie_ ubywa pieszych.

    Jeśli przybywa samochodów to niekoniecznie spędzamy więcej
    czasu w autach ani nie znaczy to wcale że ubywa pieszych...

    >> Ja każdego dnia jestem kierowcą i jednocześnie pieszym dochodząc
    >> do parkingu, a dni w każdym roku jest ponad 350...
    >
    > Ale jakbyś nie miał samochodu to byłbyś dłużej pieszym (statystycznie), a
    > od czasu i butokilometrów statystycznie zmienia się odpowiednio
    > prawdopodobieństwo wypadku:P

    Tu się zgadzamy. Ale mając samochód mogę być pieszym lub
    kierowcą i tego Twojeg statystyki nie uchwycą w którym roku
    jestem częściej kierowcą a w którym częściej pieszym.

    >>> Przede wszystkim jedyny trend jaki widać, to że doszliśmy do linni w
    >>> miarę poziomej (z lekkimi odchyleniami w granicach błędu
    >>> statystycznego).
    >>>
    >>> A "normalizowanie" danych to zabieg statystyczny - jak wiadomo
    >>> statystyka to wielkie kłamstwo - zależnie co chcesz uzyskać mogę ci tak
    >>> "znormalizować dane", że najbezpieczniejszym środkiem transportu będzie
    >>> albo samolot albo winda - co tam zamawiający opracowanie sobie życzy:P
    >>
    >> Prezentowanie danych jako dowód na porównanie czegoś go czegoś
    >> bez poddania ich wcześniejszej normalizacji to jeszcze większe kłamstwo.
    >
    > No więc zwykło się podawać ilość wypadków z udziałem pieszych podawać na
    > tysiąc mieszkańców. Ilość mieszkańców spada, a ty chcesz normalizować do
    > ilości samochodów czyli na odwrót (zresztą dane są z dupy, bo z cepiku).

    No widzisz - czyli jednak na 1000 mieszkańców. Czyli dobry przykład
    podałem porównując Niemcy i Słowację. A to, że liczba wypadków na
    pasach ZALEŻY od liczby samochodów jest bezdyskusyjne. Wystarczy
    zastanowić się ile byłoby wypadków na pasach gdyby nie było samochodów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: