    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 16 Jun 2017 11:24:23 -0700 (PDT)
    <1tytsbey9470v$.lbyznzk0bo9p.dlg@40tude.net>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <sqdlyo5xt6lp$.fqz1vfp8ksdp.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: NTG ale może...
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 19:41:18 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > No to kontekst jest taki, ze jesli ktos uwaza, ze plik swap pozwola mu
    > uwolnic RAM, bo nieuzywane biblioteki system zrzuci na dysk,
    > ten IMO sie myli, bo system nigdy ich do swapa nie zrzuci, bo po co,
    > skoro juz sa w pliku na dysku ?

    Czy zakładasz ze ten kod nigdy wykonany nie był?
    Bo w zaurusie scenariusz byl taki ze on sie bootował, zuzywal prawie caly ram, potem
    po wlaczeniu swapa ten swap sie zapelnial pi*oko w polowie (jakies 32MB) a pamieci na
    bufory/free bylo podobnie (okolo 32MB).

    > Tylko wywalic z pamieci rzeczywistej (tzn uzyc strone do innego celu,
    > moze wyzerowac), w razie potrzeby sie zaladuje ponownie z pliku.

    Tylko po co?
    Skoro ten kod byl wykorzystywany albo raz po stacie albo na tyle okazjonalnie ze nie
    bylo to uciazliwe dla karty?

    > I swap w tym przypadku nic nie daje.

    W zaurusue dawało/daje (nie korzystałem od paru lat, ale w szufladzie leży...)

    > Tylko znow spytam o relokacje - jesli da sie napisac biblioteke tak,
    > ze nie trzeba zmieniac zadnego adresu w programie, to swietnie.
    > Gorzej jak procesor na to nie pozwala, i przy zaladowaniu pod
    > konkretny adres trzeba zmienic adresy w kodzie.
    > To wtedy mmap nie wystarczy.
    >
    > http://eli.thegreenplace.net/2011/08/25/load-time-re
    location-of-shared-libraries

    Przedpiścy chodziło o to ze biblioteki są mapowane i praktycznie mając 10 programów i
    kazdy korzysta z biblioteki 1MB tak naprawde mamy zajęte 1MB realnie plus jakieś
    dodatkowe kilobajty/megabajty na dodatkowe dane w rodzaju miejsca roboczego
    biblioteki (bo np. jakies dane robocze trzeba zapisac ale nie jest dobrze ich
    współdzielić), choc tu trudno sie spierac czy to dane biblioteki czy programu (np.
    jakiś klucz ssh, bufor do komunikacji itp..)