-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!reader02.eternal-september.org!news
.freedyn.de!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.
xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwind
s-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 22 Feb 2022 23:46:59 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.6.1
Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net>
<su5a62$8n7$1$horizn@news.chmurka.net> <1stn7dr2syev4$.dlg@myjk.org>
<sudfk0$qq7$1$horizn@news.chmurka.net> <17hp5afrykmev$.dlg@myjk.org>
<sudtvk$dqm$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<1lva9vn4rh50s$.1kri0i2z0ctbw$.dlg@40tude.net>
<suflsg$lth$1$Cav@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<sug3ra$joc$1$Cav@news.chmurka.net>
<glbee86sdjtz.1h5rfb6qiamt6$.dlg@40tude.net>
<sug9lb$v40$1$Cav@news.chmurka.net>
<620c3686$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
<sui8cc$8sd$3$Cav@news.chmurka.net>
<620d0985$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
<sujt2l$q36$1$Cav@news.chmurka.net>
<620e601f$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
<sulr0d$bg0$1$Cav@news.chmurka.net>
<620e7da0$0$6638$65785112@news.neostrada.pl>
<suni1u$hhs$1$Cav@news.chmurka.net>
<6212282a$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
<sutbeb$d9$1$Cav@news.chmurka.net>
<6213a9ae$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
<sv0b1f$sh6$1$Cav@news.chmurka.net>
From: nadir <n...@h...org>
In-Reply-To: <sv0b1f$sh6$1$Cav@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 49
Message-ID: <621567e1$0$6646$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.160.179.103
X-Trace: 1645570017 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 6646 95.160.179.103:49654
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3858
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701716
[ ukryj nagłówki ]W dniu 21.02.2022 o 16:27, Cavallino pisze:
> A kto poleciał zarzutem "z węgla"
> Przecież nie ja.
Bo w Polsce prąd mamy z węgla, jakby był z wody czy wiatru, to nie
byłoby tematu.
> Cała dyskusja jest właśnie o tym zarzucie.
Dyskusja jest o tym, że do wytworzenia litra paliwa potrzeba jest spora
energia, a do wytworzenia kilowatogodziny prądu już nie, oczywiście w/g
niektórych.
> No i?
> W związku z tym nie należy ich wliczać czy o co Ci chodzi?
> Czy też może uważasz, że ten gaz i olej opałowy powstał bez udziału
> kolejnej porcji energii potrzebnej do jego wytworzenia, albo że ją
> wliczono?
A to już trzeba spytać tego fachowca co liczył co wliczono, a co nie. Ja
zakładam, że w cenie benzyny/ropy są wszystkie narzuty na całą energię
spożytkowaną/zmarnowaną do wytworzenia tego litra.
> No tak właśnie myślłem, że tak Ci się wydaje.
> Ale to nieprawda, do ich wytworzenia również wcześniej zmarnowano energię.
Tak jakby do wytworzenie prądu nie zmarnowano energii. Kopalnie i
transport węgla są na prąd, produkcja i przesył prądu obarczone są
stratami energii.
> Zależy co to jest "to".
> Musisz zadawać bardziej precyzyjne pytania, jeśli chcesz odpowiedzi do
> których planujesz się przyczepić później....
Prąd w Polsce mamy głównie z węgla brunatnego i kamiennego, kaloryczność
węgla jest znana. Ile energii z tony węgla idzie "w powietrze" żeby
elektryk mógł przejechać dystans 100km?
> Ale przecież to nie problem.
> A przynajamniej nie w przypadku produkcji paliw.....
Dla jednych problem, dla innych nie.
> Bo jak znam życie, w przypadku produkcji prądu to już by były problem,
> prawda? ;-)
Dopóki nie będziemy mieli, w przynajmniej 80-90%, prądu z; wody, wiatru
czy Słońca, to problem jest w obu przypadkach.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.02.22 06:21 Cavallino
- 23.02.22 13:23 J.F.
- 24.02.22 05:11 Cavallino
- 24.02.22 14:01 J.F
- 24.02.22 14:19 Cavallino
- 24.02.22 15:11 J.F
- 24.02.22 15:36 Cavallino
- 24.02.22 16:06 J.F
- 24.02.22 19:05 Cavallino
- 24.02.22 19:46 J.F
- 24.02.22 22:21 Poldek
- 24.02.22 23:00 Cavallino
- 24.02.22 23:03 Cavallino
- 24.02.22 23:07 ii
- 24.02.22 23:26 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=