eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;) › Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!news.uzoreto.com!n
    ews-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.c
    om!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media
    .com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neost
    rada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <su3kkg$4j3$1$horizn@news.chmurka.net> <1jkh4okljsety$.dlg@myjk.org>
    <su5a62$8n7$1$horizn@news.chmurka.net> <1stn7dr2syev4$.dlg@myjk.org>
    <sudfk0$qq7$1$horizn@news.chmurka.net> <17hp5afrykmev$.dlg@myjk.org>
    <620a9796$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 14 Feb 2022 20:42:20 +0100
    Message-ID: <4biltyv0et4r$.dlg@myjk.org>
    Lines: 42
    NNTP-Posting-Host: 95.49.67.124
    X-Trace: 1644867739 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 461 95.49.67.124:62567
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2645
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701491
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 14 Feb 2022 18:55:35 +0100, Marcin N

    > Nie rozumiem.

    No bo czytać ze zrozumieniem nie umisz. :P

    > Masz samochód z zasięgiem bateryjnym około 50 km (strzelam).

    Tyle to jest w lecie a nie jak trzeba kabinę grzać.

    > Jedziesz w trasę 100 km.
    > 1. Jakim cudem 70 km przejechałeś w trybie ładowania baterii?

    Nie 70km tylko używałem trybu CHARGE przy prędkości >70/h czyli wtedy gdy
    używanie tego trybu ma ręce i nogi, bo ICE napędza bezpośrednio koła i
    jeszcze ma nadwyżkę mocy która ładuje baterie. Literalnie sprawność
    kombajnu jest wyższa niż zwykłego spaliniaka, który w tej sytuacji marnuje
    energię.

    > 2. Po co w ogóle włacząć ten tryb? 50 km powinieneś przejechać na
    > baterii, drugie 50 - na benzynie. Potem w domu znowu ładujesz baterię z
    > gniazdka.

    Jak wyżej, żęby osiagnąć wyższą sprawność, poza tym spowolnieniach jadę
    sobie wtedy na prądzie.

    > Po to wymyślono te samochody, żeby ładować je z gniazdka.

    BEVy są od tego jeżdżenia na samym prądzie.

    > Inny sposób jest pozbawiony sensu.

    I tak widzę do usranej śmierci, skoro ładowanie odbywa się naddatkiem mocy
    podbijającej sprawność ICE, i smrodzi się na trasie a nie ludziom w
    zabudowaniach/korku, to nie jest pozbawione sensu. Tryb CHARGE, używany z
    głową, jest bardzo pożyteczny. Trzeba tylko umieć i przede wszystkim chcieć
    z niego NALEŻYCIE korzystać. Natomiast teza, że użytkownicy PHEV to nic
    tylko w kółko w trybie CHARGE jeżdżą, jest absurdalna.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: