eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;) › Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Data: 2022-02-14 20:42:20
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 14 Feb 2022 18:55:35 +0100, Marcin N

    > Nie rozumiem.

    No bo czytać ze zrozumieniem nie umisz. :P

    > Masz samochód z zasięgiem bateryjnym około 50 km (strzelam).

    Tyle to jest w lecie a nie jak trzeba kabinę grzać.

    > Jedziesz w trasę 100 km.
    > 1. Jakim cudem 70 km przejechałeś w trybie ładowania baterii?

    Nie 70km tylko używałem trybu CHARGE przy prędkości >70/h czyli wtedy gdy
    używanie tego trybu ma ręce i nogi, bo ICE napędza bezpośrednio koła i
    jeszcze ma nadwyżkę mocy która ładuje baterie. Literalnie sprawność
    kombajnu jest wyższa niż zwykłego spaliniaka, który w tej sytuacji marnuje
    energię.

    > 2. Po co w ogóle włacząć ten tryb? 50 km powinieneś przejechać na
    > baterii, drugie 50 - na benzynie. Potem w domu znowu ładujesz baterię z
    > gniazdka.

    Jak wyżej, żęby osiagnąć wyższą sprawność, poza tym spowolnieniach jadę
    sobie wtedy na prądzie.

    > Po to wymyślono te samochody, żeby ładować je z gniazdka.

    BEVy są od tego jeżdżenia na samym prądzie.

    > Inny sposób jest pozbawiony sensu.

    I tak widzę do usranej śmierci, skoro ładowanie odbywa się naddatkiem mocy
    podbijającej sprawność ICE, i smrodzi się na trasie a nie ludziom w
    zabudowaniach/korku, to nie jest pozbawione sensu. Tryb CHARGE, używany z
    głową, jest bardzo pożyteczny. Trzeba tylko umieć i przede wszystkim chcieć
    z niego NALEŻYCIE korzystać. Natomiast teza, że użytkownicy PHEV to nic
    tylko w kółko w trybie CHARGE jeżdżą, jest absurdalna.

    --
    Pozdor
    Myjk