-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
ot-for-mail
From: viktorius <v...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Date: Wed, 20 Feb 2019 09:19:40 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <q4j2is$bqp$1$viktoriu@news.chmurka.net>
References: <q4bku9$hqj$1@node1.news.atman.pl>
<q4eeqe$i5o$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<q4fhh2$a9q$3@node1.news.atman.pl>
<q4gicp$d70$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<q4i5pi$qca$3@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 20 Feb 2019 08:19:40 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
posting-host="91.230.58.69"; logging-data="12121";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.1
In-Reply-To: <q4i5pi$qca$3@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650606
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-02-20 o 01:08, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "viktorius" q4gicp$d70$1$v...@n...chmurka.net
>
>> Optymalne momenty to i może takie śruby
>> wytrzymają, ja wyrwałem gwint z kadłuba silnika.
>
> Optymalne, to znaczy maksymalne, bezpieczne.
> Nierzadko należy wziąć pod uwagę późniejsze
> warunki -- choćby temperaturę. ;)
>
To były śruby w głowicy, to i temperatura, i naprężenia. i
rozszerzalność temperaturowa czyli zmienne naprężenia...
>> Może to zmęczenie materiału, bo silnik swoje lata
>> już miał. Ale w większości mój błąd. Dawne czasy,
>> klucz dynamometryczny był rarytasem. Pożyczyłem od
>> znajomego, ustawiłem na 120, ale nie zauważyłem, że
>> skala była w funtach. Większość śrub głowicy dokręciłem.
>> Przy przedostatniej "pyk" nie zrobił klucz, tylko śruba.
>> A właściwie to nie śruba, tylko żeliwo. Blok poszedł na
>> szrot, 162Nm zrobiło swoje :/
>
> Trochę żal -- chyba sporo to kosztuje...
>
Błąd ludzki kosztujący sporo czasu i pieniędzy. Gorszy ten czas, bo
samochód miał na siebie zarabiać a nie stać w garażu w oczekiwaniu na
poskładanie. Zamiast prostej regeneracji głowicy - wymiana silnika.
Dorwałem blok, poszły nowe pierścienie nominalne, nowe panewki, przy
okazji mały remont generalny ;)
--
viktorius
Następne wpisy z tego wątku
- 20.02.19 09:22 tck
- 20.02.19 13:52 pueblo
- 20.02.19 14:13 Kris
- 20.02.19 14:48 viktorius
- 20.02.19 17:59 Budzik
- 20.02.19 17:59 Budzik
- 20.02.19 23:17 pueblo
- 20.02.19 23:22 Mateusz Viste
- 21.02.19 03:21 Eneuel Leszek Ciszewski
- 21.02.19 06:59 Budzik
- 21.02.19 08:47 Kris
- 21.02.19 11:19 viktorius
- 21.02.19 11:28 viktorius
- 21.02.19 14:59 Budzik
- 21.02.19 15:31 Kris
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi