eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment dokręcania śrub w kołachRe: Moment dokręcania śrub w kołach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Date: Wed, 20 Feb 2019 09:19:40 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <q4j2is$bqp$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    References: <q4bku9$hqj$1@node1.news.atman.pl>
    <q4eeqe$i5o$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <q4fhh2$a9q$3@node1.news.atman.pl>
    <q4gicp$d70$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <q4i5pi$qca$3@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 20 Feb 2019 08:19:40 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.69"; logging-data="12121";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.1
    In-Reply-To: <q4i5pi$qca$3@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650606
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-02-20 o 01:08, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >
    > "viktorius" q4gicp$d70$1$v...@n...chmurka.net
    >
    >> Optymalne momenty to i może takie śruby
    >> wytrzymają, ja wyrwałem gwint z kadłuba silnika.
    >
    > Optymalne, to znaczy maksymalne, bezpieczne.
    > Nierzadko należy wziąć pod uwagę późniejsze
    > warunki -- choćby temperaturę. ;)
    >

    To były śruby w głowicy, to i temperatura, i naprężenia. i
    rozszerzalność temperaturowa czyli zmienne naprężenia...

    >> Może to zmęczenie materiału, bo silnik swoje lata
    >> już miał. Ale w większości mój błąd. Dawne czasy,
    >> klucz dynamometryczny był rarytasem. Pożyczyłem od
    >> znajomego, ustawiłem na 120, ale nie zauważyłem, że
    >> skala była w funtach. Większość śrub głowicy dokręciłem.
    >> Przy przedostatniej "pyk" nie zrobił klucz, tylko śruba.
    >> A właściwie to nie śruba, tylko żeliwo. Blok poszedł na
    >> szrot, 162Nm zrobiło swoje :/
    >
    > Trochę żal -- chyba sporo to kosztuje...
    >
    Błąd ludzki kosztujący sporo czasu i pieniędzy. Gorszy ten czas, bo
    samochód miał na siebie zarabiać a nie stać w garażu w oczekiwaniu na
    poskładanie. Zamiast prostej regeneracji głowicy - wymiana silnika.
    Dorwałem blok, poszły nowe pierścienie nominalne, nowe panewki, przy
    okazji mały remont generalny ;)

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: