eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment dokręcania śrub w kołachRe: Moment dokręcania śrub w kołach
  • Data: 2019-02-20 09:19:40
    Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-02-20 o 01:08, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >
    > "viktorius" q4gicp$d70$1$v...@n...chmurka.net
    >
    >> Optymalne momenty to i może takie śruby
    >> wytrzymają, ja wyrwałem gwint z kadłuba silnika.
    >
    > Optymalne, to znaczy maksymalne, bezpieczne.
    > Nierzadko należy wziąć pod uwagę późniejsze
    > warunki -- choćby temperaturę. ;)
    >

    To były śruby w głowicy, to i temperatura, i naprężenia. i
    rozszerzalność temperaturowa czyli zmienne naprężenia...

    >> Może to zmęczenie materiału, bo silnik swoje lata
    >> już miał. Ale w większości mój błąd. Dawne czasy,
    >> klucz dynamometryczny był rarytasem. Pożyczyłem od
    >> znajomego, ustawiłem na 120, ale nie zauważyłem, że
    >> skala była w funtach. Większość śrub głowicy dokręciłem.
    >> Przy przedostatniej "pyk" nie zrobił klucz, tylko śruba.
    >> A właściwie to nie śruba, tylko żeliwo. Blok poszedł na
    >> szrot, 162Nm zrobiło swoje :/
    >
    > Trochę żal -- chyba sporo to kosztuje...
    >
    Błąd ludzki kosztujący sporo czasu i pieniędzy. Gorszy ten czas, bo
    samochód miał na siebie zarabiać a nie stać w garażu w oczekiwaniu na
    poskładanie. Zamiast prostej regeneracji głowicy - wymiana silnika.
    Dorwałem blok, poszły nowe pierścienie nominalne, nowe panewki, przy
    okazji mały remont generalny ;)

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: