  • 21. Data: 2009-11-23 08:44:32
    Temat: Re: Mój LDR
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Wybacz porównanie, ale modę którą z Kubą chcecie wprowadzić przypomina
    > bunt dziecka, które wszystko robi na *NIE*.
    > Zamiast skupiać się na tym, żeby zdjęcie było pod jakąś technikę lepiej
    > pomyśl najpierw o tym, żeby było ciekawe, interesując i chociaż poprawne
    > technicznie.

    Zdjęcie to widoczek i dziękuję, że wypowiedziałeś swoje zdanie. Nie było
    też robione pod żadną technikę, taki tytuł wątku to tylko marketing ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 22. Data: 2009-11-23 09:07:35
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 00:17:12 +0100, dominik napisał(a):

    > Mam
    > też poważne obawy czy mając kliszę również byście zrobili takie ujęcia, a
    > tym bardziej potem skanowali je, obrabiali i wrzucali do sieci.

    Jakuba zawsze fascynowały takie zdjęcia. Pamiętam jak zachwycał się
    zdjęciami Taidy. Zresztą nawet ma je na swojej stronie (skany ze slajdów)
    http://www.skanowanie.com.pl/html/tt01.html (i następne)
    Zresztą na stronie są też "LDR-owe" zdjęcia Jakuba z 2004 - robione "na
    kliszy".

    Ja tam akurat lubię większe kontrasty
    http://www.pbase.com/hfoto/puszczan (miniplenerek z Kubą i Markiem
    Dyjorem).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 23. Data: 2009-11-23 09:17:33
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Moim zdjęciom dużo brakuje, jednak staram się na różne sposoby kombinować.
    Kolejne zdjęcie i prośba o parę słów oceny:
    http://images8.fotosik.pl/132/7f7b71c0630f7f64.jpg

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 24. Data: 2009-11-23 09:59:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Nov 2009, dominik wrote:

    > Paweł W. wrote:
    [...]
    > Zamiast skupiać się na tym, żeby zdjęcie było pod jakąś technikę lepiej
    > pomyśl najpierw o tym, żeby było ciekawe, interesując i chociaż poprawne
    > technicznie.

    Przypomnę, że to będzie NTG.
    TG nie jest ani .art ani .foto jako taka :|, stanowi więc miejsce
    dla "techniki jako takiej" - przy czym nie wykluczam, że "LDR
    jako taki" (w oderwaniu co cyfrowości technologii) może mieć
    i swoje miejsce na .foto.

    > HDR jest popularną techniką, dodatkowo wzbogacany często o elementy, które
    > sprawiają, że obrazki są odrealnione i nierzeczywiste. Dla niektórych
    > kontrowersyjne, ale ma to swój urok. To co wy forsujecie nie ma ani
    > uzasadnienia w obrazie, ani też w ograniczeniach sprzętowych. To raczej jakiś
    > naiwny bunt przeciw czemuś.

    Ale idzie o środek, nie o skutek (i IMO dla środka jest tu miejsce, tak
    samo jak do rozważań nad przyczyną flar, a nie tym czy na danym zdjęciu
    flara powinna się komponować czy nie).

    > Szczególnie za to niepokojące jest to, że zamiast wykorzystać mgłę do tego by
    > pokazać klimat jakiegoś miejsca, oddać atmosferę łąki czy też lasu - robisz
    > zdjęcie tylko po to, żeby było przeciwieństwo HDR.

    A czymże się to różni od choćby "testu ostrości"?
    Sugerujesz, że powinna istnieć oddzielna grupa pl.rec.foto.techniki
    bądź pl.rec.foto.technikalia?
    Że nie wspomnę o .rec.foto.zabawy ;)

    > Zdjęcie samo w sobie jest
    > wyjątkowo marne

    To może jakiś konkurs na najmarniejsze zdjęcie, prezentujące dowolną
    technikę? :)

    > Oczywiście pewne zabawy fotograficzne są bardzo interesujące, np. zabawa w
    > "wyjdź na miasto i w ciągu godziny zrób dobry

    Ale tu NIE JEST .foto.art!

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-11-23 10:33:55
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Oczywiście pewne zabawy fotograficzne są bardzo interesujące, np. zabawa
    > w "wyjdź na miasto i w ciągu godziny zrób dobry portret" - przy kilku
    > osobach można całkiem nieźle się pobawić, sprawdzić, a i czegoś nauczyć
    > itd. To rozwija w pewien sposób, ale o ile uczestniczy podchodzą poważnie
    > do tematu, starają się, a nie robią zdjęcia z nudów i zastanawiają się co
    > przypiąć z zdjęć żeby jakkolwiek pasowało z strzelonych z nudów ujęć. Mam
    > też poważne obawy czy mając kliszę również byście zrobili takie ujęcia, a
    > tym bardziej potem skanowali je, obrabiali i wrzucali do sieci.

    Profesor nie przygotowal sie do wykladu? ;)
    http://www.skanowanie.com.pl/html/jj25.html
    http://www.skanowanie.com.pl/html/jj26.html
    http://www.skanowanie.com.pl/html/jj28.html
    http://www.skanowanie.com.pl/html/jj35.html
    http://www.skanowanie.com.pl/html/jj36.html

  • 26. Data: 2009-11-23 10:36:40
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ponieważ dzisiaj pojawiło się sporo mgły, nie miałem okazji do HDRów.
    > Zrobiłem więc LDR. :D
    > http://images6.fotosik.pl/573/264f9042be563898.jpg

    ogólnie VERY LOW

  • 27. Data: 2009-11-23 12:27:46
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    "Paweł W." wrote:

    > Nie rozumiem o co ci chodzi.
    > Zrobiłem zdjęcie o dość małej dynamice i wykorzystując ostatnio
    > publikowane tu zdjęcia Jakuba, zatytułowałem podobnie, bo moim zdaniem
    > pod LDR moje zdjęcie podpada, ale o tym czy dobre, czy złe, decyduje
    > co innego.

    podpadać podpada...
    ale do LRDu potrzebny jest jeszcze klimat - tutaj go nie ma

    pierwszy plan jest zbyt odsłonięty IMHO
    za mało mgły

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 28. Data: 2009-11-23 12:40:41
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Hehe grupa taka jest? :)))
    >
    > Na pierwszy rzut oka zaden z autorow nie czyje blusa.
    > Albo zwykle widoczki, albo HDRy, albo widoczki wyprane z kontrastu.

    Mam takie same odczucia, ale niestety fakty są bolesne pozbawili Cię
    tytułu pioniera ;) choć śmiało zasługujesz na tytuł Ambasadora
    Szlachetnego LDR :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 29. Data: 2009-11-23 12:44:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Nov., 13:27, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > podpadać podpada...
    > ale do LRDu potrzebny jest jeszcze klimat - tutaj go nie ma
    >
    > pierwszy plan jest zbyt odsłonięty IMHO
    > za mało mgły

    przede wszystkim takie zdjecie nikogo nie rusza.
    gdyby autor powiesil na drzewie np manekin imitujacy wisielca to
    rozpetalaby sie burza.
    a tak nie bardzo jest o czym mowic.

    ja mam bardzo proste i skuteczne kryterium oceny zdjec wlasnych i
    cudzych- wg ocen szkolnych.

    za technike przyznaje 1 pkt
    za estetyke przyznaje 1 pkt
    za tresc przyznaje max 3 pkt

    nie ma dla mnie zdjecia lepszego , gorszego technicznie .
    zdjecie ma byc technicznie dobre i dostaje max = 1pkt.
    tak jak nie oceniam samochodu za to ze posiada zbiornik paliwa.

    Tak jak w samochodzie zbiornik musi byc , tak zddjecie musi byc dobre
    technicznie , w przeciwynm wypadku nie ma co pokázywac , mozna co
    najwyzej pytac .

    Zdjecie dobre technicznie i estetycznie sfotografowane dostaje wg tych
    kryteriow ocene niedostateczna.
    I to sie pokrywa z odczuciami ogladajacych - takie zdjecia nikogo nie
    poruszaja , co najwyzej przez uprzejmosc powie ktos ze ladne.
    Dopiero jesli pojawia sie jakis przekaz ideowo - tresciowy , czegos
    mozna sie domyslac to pojawia sie szansa na ocene dostateczna.

    Zeby zdjecie poruszylo czlowieka ...ach moze w nastepnym ocinku ,
    jesli ktos pokaze dla odmiany hdr

  • 30. Data: 2009-11-23 12:56:58
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    dominik pisze:
> [...]
    > ma ani uzasadnienia w obrazie, ani też w ograniczeniach sprzętowych. To
    > raczej jakiś naiwny bunt przeciw czemuś.

    Lubisz wyraźne podziały? Czy w muzyce też lubisz wyraźny podział na
    szufladki?

    > Szczególnie za to niepokojące jest to, że zamiast wykorzystać mgłę do
    > tego by pokazać klimat jakiegoś miejsca, oddać atmosferę łąki czy też
    > lasu - robisz zdjęcie tylko po to, żeby było przeciwieństwo HDR. Zdjęcie
    > samo w sobie jest wyjątkowo marne, zresztą Jakubowe też nie są jakieś
    > super.

    Mówisz oczywiście o swoich osobistych odczuciach ;)

    > Oczywiście pewne zabawy fotograficzne są bardzo interesujące, np. zabawa
    > w "wyjdź na miasto i w ciągu godziny zrób dobry portret" - przy kilku
    > osobach można całkiem nieźle się pobawić, sprawdzić, a i czegoś nauczyć

    A ten portret koniecznie zdraganizować ;) albo przynajmniej papierowa
    głębia ostrości ;). Znowu mówisz o swoich osobistych odczuciach i
    oczekiwaniach.

> [...]
    > strzelonych z nudów ujęć. Mam też poważne obawy czy mając kliszę również
    > byście zrobili takie ujęcia, a tym bardziej potem skanowali je,

    A jaki sens ma w ogóle rozgraniczanie na technologie poza leczeniem
    kompleksów ;). Uważasz że Jackson Pollock powinien był sam przygotowywać
    farby by być autentycznym, bo tak się robiło wieki temu w pracowniach
    malarskich.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.