  • 1. Data: 2009-11-21 21:11:11
    Temat: lampa blyskowa a odleglosc
    Od: smila <w...@g...pl>

    Lampa SB600 dla poziomu blysku M1/1 i pozycji zoomu 85 liczba przewodnia
    to 40, przyslone ustawiam na f/1.8 wiec 40/1.8=22.2m (zasieg lampy przy
    ISO 100). Zwiekszam ISO do 1600 wiec mnoze przez wspolczynnik ktory dla
    ISO 1600 wynosi 4 co daje 22.2*4=88.8. Wiec teoria mowi ze zasieg lampy
    to 88.8m., a co na to praktyka?

    p.s.

  • 2. Data: 2009-11-21 21:25:27
    Temat: Re: lampa blyskowa a odleglosc
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    smila pisze:
> [...]
    > ISO 100). Zwiekszam ISO do 1600 wiec mnoze przez wspolczynnik ktory dla
    > ISO 1600 wynosi 4 co daje 22.2*4=88.8. Wiec teoria mowi ze zasieg lampy

    A Ty nie szalałeś z tym pytaniem na forum nikona?

    wer

  • 3. Data: 2009-11-21 22:09:14
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-21 22:11:11 +0100, smila <w...@g...pl> said:

    > a co na to praktyka?

    A tak trudno sprawdzić?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-11-22 10:21:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Nov., 22:11, smila <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ISO 100). Zwiekszam ISO do 1600 wiec mnoze przez wspolczynnik ktory dla
    > ISO 1600 wynosi 4 co daje 22.2*4=88.8. Wiec teoria mowi ze zasieg lampy

    NIE.

    musisz przeliczy liczbe szacunkowa.

    ja sie nie mnozy wprost przez wspolczynik.

  • 5. Data: 2009-11-22 13:12:20
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    XX YY pisze:

    > NIE.

    Dlaczego takie stanowcze NIE, skoro zamieszczone wyliczenia są jak
    najbardziej OK? :)
    (zresztą praktyka powinna to potwierdzić)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 6. Data: 2009-11-22 13:26:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 14:12, ajt <a...@u...com.pl> wrote:

    > Dlaczego takie stanowcze NIE, skoro zamieszczone wyliczenia są jak
    > najbardziej OK?   :)
    > (zresztą praktyka powinna to potwierdzić)
> [...]

    poniewaz ciag przyslon to nie zwykly prosty ciag arytmetyczny .

    jesli masz dla iso 100 liczbe szacunkowa np 20 -- to wcale dla iso
    200 ls nie bedzie wynosic 40.

    dla 100 iso i ls 20 masz z 5 metrow przysl. 4,0

    dla iso 200 masz z 5 metrow przyslone 5,6 tzn Ls =5*5,6 =28

  • 7. Data: 2009-11-22 14:15:18
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    XX YY pisze:

    > poniewaz ciag przyslon to nie zwykly prosty ciag arytmetyczny .
    >
    > jesli masz dla iso 100 liczbe szacunkowa np 20 -- to wcale dla iso
    > 200 ls nie bedzie wynosic 40.

    Owszem, dla iso 200 nie będzie 40 tylko 20 razy pierwiastek z 2. 40
    będzie dla iso 400, a 80 dla iso 1600, co zgadza się z obliczeniami wyżej :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 8. Data: 2009-11-22 14:26:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 15:15, ajt <a...@u...com.pl> wrote:

    > Owszem, dla iso 200 nie będzie 40 tylko 20 razy pierwiastek z 2. 40
    > będzie dla iso 400, a 80 dla iso 1600, co zgadza się z obliczeniami wyżej :)
> [...]

    jesli sie zgadza to dobrze . byc moze ze zle przeczytalem , lub
    zrozumialem pytanie.

    jesli tak jest jak napislem w zdaniu powyzej to poprzedni post
    powinenm zaczac od TAK.

    jesli taki wynika z przeliczenia to teoretycznie odleglosc jak
    wyliczyl autor.

    praktycznie to nie wiem bo z takiej odleglosci nigdy nie doswietlalem
    lampa - teoretycznie zalezy to jak bedzie doswietlone rowniez od
    odbicia zewnetrznego swiatla.

    XXX

  • 9. Data: 2009-11-22 16:03:25
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > ISO 1600 wynosi 4 co daje 22.2*4=88.8. Wiec teoria mowi ze zasieg lampy to

    Wszystko OK, ale w prózni. W praktyce obiekt naswietlisz prawidlowo, ale
    bedzie malo kontrastowy. Kazdy komar w odleglosci kilku metrów da Ci biala
    plame. A kurz dziesiatki rozmytych kropek.

    --
    Radosny

  • 10. Data: 2009-11-22 16:20:00
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-22 14:26:44 +0100, XX YY <f...@g...com> said:

    > jesli masz dla iso 100 liczbe szacunkowa np 20 -- to wcale dla iso
    > 200 ls nie bedzie wynosic 40.

    Aleś jebnął.