-
Data: 2018-12-13 09:54:05
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 12 Dec 2018 23:19:38 +0100, Marek S napisał(a):
>> Swoją drogą jakieś wolno się te samochody rozpędzają.
>> Moja pełnoletnia Honda co ma 200KM (a hamownia twierdzi że 192KM przy
>> 8200rpm i 182Nm gdzieś około 5600rpm), przy 1250kg wagi przyspiesza do
>> 100km/h w 6.1s, a jest FWD i 100km/h osiąga dopiero na trzecim biegu.
>
> I to miałem na myśli mówiąc o zdechłych koniach mechanicznych w
> benzynach (nie-rajdowych). Jakim cudem diesel o znacznie większej masie
> i trochę większej mocy rozpędza się szybciej? W czym rzecz? Nie mam
> pojęcia.
Wystarczy że osiąga tą prędkość jeszcze na niższym biegu i w sprincie do
100km/h już zyskuje się czas jednej zmiany biegu.
Przykładowo dwa samochody będą szły równo, ale w jednym trzeba bieg zmienić
przy 98km/h, a w drugim przy 102km/h. I mimo że idą równo to czas
rozpędzania do setki będzie mocno różny.
To było spoko jak samochody przyspieszały do setki w 15-18s. Można było to
w miarę zaniedbać. Ale nie jak przyspieszają w 7s i te pół sekundy robi
różnicę.
A czas rozpędzania jest o tyle mało miarodajny, że w czasie zmiany biegu
samochód nie przyspiesza - ale przecież nie stoi.
O ile sekundowa zmiana biegu wydłuża czas rozpędzania się do danej
prędkości o sekundę, to jednak różnica w odległości (i wynikającym z niej
czasie), między dwoma jadącymi samochodami w typowych sytuacjach będzie
dużo mniejsza.
Dlatego jak już coś, to należy patrzeć na czas na 1/4 mili.
Bo czas rozpędzania przykłada bardzo dużą wagę do czasu zmiany biegów,
który z kolei w czasie pokonywania np. 1/4 mili nie ma aż tak istotnej
roli.
Kolejny bardzo istotny składnik mierzonego przyspieszenia to czas ruszenia
- po prostu rozpędzenia się do powiedzmy 10-20km/h.
Tu można być kolejne pół sekundy w te czy w tamte w zależności od tego czy
w samochodzie da się zrobić wstępne napięcie dyfra (dyfrów), no i głównie
jaka jest nawierzchnia (i opona) i od samej techniki zrobienia tych
pierwszych kilku obrotów kół (zarówno w manualu jak i automacie).
Tu 4x4 (i nawet RWD) zyskuje dużą przewagę czasową (ale też nie
odległościową).
Co powoduje że takie auta są nie do pobicia w czasie przyspieszania do
100km/h (a jeszcze bardziej do 50km/h), co niekoniecznie będzie miało
odzwierciedlenie później.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.18 22:22 Marek S
- 14.12.18 00:00 mk4
- 14.12.18 00:21 mk4
- 14.12.18 01:05 Tomasz Pyra
- 14.12.18 01:51 Tomasz Pyra
- 14.12.18 22:27 Marek S
- 14.12.18 22:39 Marek S
- 15.12.18 01:48 Tomasz Pyra
- 16.12.18 00:12 Marek S
- 16.12.18 11:13 Tomasz Pyra
- 16.12.18 22:45 mk4
- 17.12.18 00:13 Tomasz Pyra
- 17.12.18 14:25 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=