-
Data: 2018-12-17 14:25:34
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-12-12 o 00:08, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Tue, 11 Dec 2018 23:10:49 +0100, Marek S napisał(a):
>
>> W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
>>> http://powertorque.cba.pl/
>>>
>>> Dawno nie było tematu :)
>>>
>>> W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
>>> której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
>>> oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.
>>
>> Jak dla mnie błąd interfejsu w zakresie ergonomii. Naturalne jest
>> łapanie za punkt, jego przeciąganie i następnie upuszczenie w żądanym
>> miejscu. Tymczasem obecnie jest tak, że łapię punkt, przeciągam i nic
>> się nie dzieje. Żadnej sygnalizacji. Dopiero gdy puszczam pojawia się
>> zmiana. Za pierwszym razem następuje to w przypadkowym miejscu gdyż
>> użytkownik nabył przekonania, że przeciąganie punktów nie działa.
>>
>> A tak na marginesie: powinna być jeszcze opcja zdechłych koni
>> mechanicznych w benzynach :-D Wczoraj przeglądałem dane techniczne
>> jakiegoś modelu Kia GT, gdzie 235KM przy 1500kg masy daje przyspieszenie
>> 7.4s a tymczasem u siebie w dieslu przy 270KM i 1800kg mam 6.9s. WTF?
>> Oczekiwałby, że Kia będzie miała coś koło 5-6s.
>
> W samochodach które mają moc powyżej 150KM, minimalna prędkość do której
> warto mierzyć przyspieszenie to 160km/h, a jeszcze lepiej czas na 1/4 mili.
> Inaczej to jest bardziej wypadkowa przyczepności i tego na którym biegu się
> te 100km/h osiąga.
>
> Swoją drogą jakieś wolno się te samochody rozpędzają.
> Moja pełnoletnia Honda co ma 200KM (a hamownia twierdzi że 192KM przy
> 8200rpm i 182Nm gdzieś około 5600rpm), przy 1250kg wagi przyspiesza do
> 100km/h w 6.1s, a jest FWD i 100km/h osiąga dopiero na trzecim biegu.
>
> A wszystkie trzy samochody w tym porównaniu mają prawie taki sam
> współczynnik mocy do masy (150-160KM/t) i jednak dość istotny rozrzut jeśli
> chodzi o przyspieszenie do 100km/h.
> Natomiast pewnie w jakimś bardziej rozsądnym porównaniu, właśnie np. na 1/4
> mili czy do jakiejś wyższej prędkości - wyniki byłyby bardziej podobne.
>
W ogóle, do szacowania dynamiki samochody najlepszy jest wykres mocy łącznych oporów
w zależności od prędkości obrotowej silnika nałożony na moc silnika. (bilans mocy)
Tylko czemu tego nie podają w katalogu.
O takie coś mi się rozchodzi: http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
Najnowsze wątki z tej grupy
- czy też tak macie w swoich Wrocławiach?
- czy Niemcy wyłączą zdalnie Ałdi
- co w Anglii dziś w Polsce za 30 lat
- Mapy w android-auto
- Na miejscu zginelo dwóch którzy przewozeni byli w bagazniku.
- Darmowa autostrada
- Sprzedaję Twizy
- dzicz
- A gdyby to był elektryk?
- Yanosik
- sprezony amoniak
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
Najnowsze wątki
- 2025-04-07 czy też tak macie w swoich Wrocławiach?
- 2025-04-07 Czeladź => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-04-07 Adam Bodnar przekracza kolejną granicę absurdu. Powoli się szykuje do nowej fuchy w TSUE
- 2025-04-07 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-04-07 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-04-07 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-04-07 Warszawa => Software Solution Architect <=
- 2025-04-07 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-04-07 Kraków => NMS System Administrator <=
- 2025-04-07 szczepionkowo
- 2025-04-07 Warszawa => Manual tester <=
- 2025-04-07 Warszawa => Administrator Systemów OSS <=
- 2025-04-07 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-04-07 Położyłem dwa telefony obok siebie
- 2025-04-07 Warszawa => Key Account Manager IT <=