eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
  • Data: 2018-12-17 14:25:34
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-12-12 o 00:08, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Tue, 11 Dec 2018 23:10:49 +0100, Marek S napisał(a):
    >
    >> W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
    >>> http://powertorque.cba.pl/
    >>>
    >>> Dawno nie było tematu :)
    >>>
    >>> W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
    >>> której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
    >>> oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.
    >>
    >> Jak dla mnie błąd interfejsu w zakresie ergonomii. Naturalne jest
    >> łapanie za punkt, jego przeciąganie i następnie upuszczenie w żądanym
    >> miejscu. Tymczasem obecnie jest tak, że łapię punkt, przeciągam i nic
    >> się nie dzieje. Żadnej sygnalizacji. Dopiero gdy puszczam pojawia się
    >> zmiana. Za pierwszym razem następuje to w przypadkowym miejscu gdyż
    >> użytkownik nabył przekonania, że przeciąganie punktów nie działa.
    >>
    >> A tak na marginesie: powinna być jeszcze opcja zdechłych koni
    >> mechanicznych w benzynach :-D Wczoraj przeglądałem dane techniczne
    >> jakiegoś modelu Kia GT, gdzie 235KM przy 1500kg masy daje przyspieszenie
    >> 7.4s a tymczasem u siebie w dieslu przy 270KM i 1800kg mam 6.9s. WTF?
    >> Oczekiwałby, że Kia będzie miała coś koło 5-6s.
    >
    > W samochodach które mają moc powyżej 150KM, minimalna prędkość do której
    > warto mierzyć przyspieszenie to 160km/h, a jeszcze lepiej czas na 1/4 mili.
    > Inaczej to jest bardziej wypadkowa przyczepności i tego na którym biegu się
    > te 100km/h osiąga.
    >
    > Swoją drogą jakieś wolno się te samochody rozpędzają.
    > Moja pełnoletnia Honda co ma 200KM (a hamownia twierdzi że 192KM przy
    > 8200rpm i 182Nm gdzieś około 5600rpm), przy 1250kg wagi przyspiesza do
    > 100km/h w 6.1s, a jest FWD i 100km/h osiąga dopiero na trzecim biegu.
    >
    > A wszystkie trzy samochody w tym porównaniu mają prawie taki sam
    > współczynnik mocy do masy (150-160KM/t) i jednak dość istotny rozrzut jeśli
    > chodzi o przyspieszenie do 100km/h.
    > Natomiast pewnie w jakimś bardziej rozsądnym porównaniu, właśnie np. na 1/4
    > mili czy do jakiejś wyższej prędkości - wyniki byłyby bardziej podobne.
    >
    W ogóle, do szacowania dynamiki samochody najlepszy jest wykres mocy łącznych oporów
    w zależności od prędkości obrotowej silnika nałożony na moc silnika. (bilans mocy)
    Tylko czemu tego nie podają w katalogu.

    O takie coś mi się rozchodzi: http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
    ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: