-
Data: 2018-12-17 14:25:34
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-12-12 o 00:08, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Tue, 11 Dec 2018 23:10:49 +0100, Marek S napisał(a):
>
>> W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
>>> http://powertorque.cba.pl/
>>>
>>> Dawno nie było tematu :)
>>>
>>> W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
>>> której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
>>> oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.
>>
>> Jak dla mnie błąd interfejsu w zakresie ergonomii. Naturalne jest
>> łapanie za punkt, jego przeciąganie i następnie upuszczenie w żądanym
>> miejscu. Tymczasem obecnie jest tak, że łapię punkt, przeciągam i nic
>> się nie dzieje. Żadnej sygnalizacji. Dopiero gdy puszczam pojawia się
>> zmiana. Za pierwszym razem następuje to w przypadkowym miejscu gdyż
>> użytkownik nabył przekonania, że przeciąganie punktów nie działa.
>>
>> A tak na marginesie: powinna być jeszcze opcja zdechłych koni
>> mechanicznych w benzynach :-D Wczoraj przeglądałem dane techniczne
>> jakiegoś modelu Kia GT, gdzie 235KM przy 1500kg masy daje przyspieszenie
>> 7.4s a tymczasem u siebie w dieslu przy 270KM i 1800kg mam 6.9s. WTF?
>> Oczekiwałby, że Kia będzie miała coś koło 5-6s.
>
> W samochodach które mają moc powyżej 150KM, minimalna prędkość do której
> warto mierzyć przyspieszenie to 160km/h, a jeszcze lepiej czas na 1/4 mili.
> Inaczej to jest bardziej wypadkowa przyczepności i tego na którym biegu się
> te 100km/h osiąga.
>
> Swoją drogą jakieś wolno się te samochody rozpędzają.
> Moja pełnoletnia Honda co ma 200KM (a hamownia twierdzi że 192KM przy
> 8200rpm i 182Nm gdzieś około 5600rpm), przy 1250kg wagi przyspiesza do
> 100km/h w 6.1s, a jest FWD i 100km/h osiąga dopiero na trzecim biegu.
>
> A wszystkie trzy samochody w tym porównaniu mają prawie taki sam
> współczynnik mocy do masy (150-160KM/t) i jednak dość istotny rozrzut jeśli
> chodzi o przyspieszenie do 100km/h.
> Natomiast pewnie w jakimś bardziej rozsądnym porównaniu, właśnie np. na 1/4
> mili czy do jakiejś wyższej prędkości - wyniki byłyby bardziej podobne.
>
W ogóle, do szacowania dynamiki samochody najlepszy jest wykres mocy łącznych oporów
w zależności od prędkości obrotowej silnika nałożony na moc silnika. (bilans mocy)
Tylko czemu tego nie podają w katalogu.
O takie coś mi się rozchodzi: http://www.godula.pl/htmlarea/uploaded/akademia_tuni
ngu/artykuly/a_jednak_sie_kreci/wykres.gif
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=