-
Data: 2018-12-14 01:51:17
Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 13 Dec 2018 23:21:16 +0000, mk4 napisał(a):
>> Natomiast pewnie w jakimś bardziej rozsądnym porównaniu, właśnie np. na 1/4
>> mili czy do jakiejś wyższej prędkości - wyniki byłyby bardziej podobne.
>
> No dobrze - a gdyby chcieć to wiarygodnie zmierzyć to jak to zrobić?
> Chodzi o przyspieszenie np. 0-100 i później 80-120 i np 80-160?
No mierzyć należy ten parametr który Cię interesuje.
Jeśli ktoś się ściga na 1/4 mili, to należy mierzyć czas na 1/4 mili.
Jak ktoś chce sprawnie wyprzedzać z redukcją, to należy mierzyć
przyspieszenie w tym zakresie prędkości.
Z kolei są też kierowcy zainteresowani żeby wyprzedzać bez redukcji na 6
biegu i ich np. zainteresuje samochód który ma dużo mocy w zakresie
2000-3000rpm.
Bo to są różne rzeczy.
Na 1/4 bardzo istotny jest rodzaj napędu i kontrola startu dająca dobrą
przyczpność przy ruszani.
Z kolei do wyprzedzania to akurat jest bez znaczenia.
> Bo ja widzę takie problemy:
>
> * prawdziwa prędkość - faktyczne 100 ro zwykle na liczniku 105-110. Ale
> ile dokładnie? No i te ostatnie kilometry przecież wchodzą najwolniej...
To akurat najlepiej mierzyć jakimś urządzeniem typu Racelogic.
> * do kalkulacji - całkowita masa pojazdu. Skąd wziąć faktyczną? paliwo,
> kierowca płyny, graty w bagażniku. To co podają w katalogu to jest co?
> No najlepiej to pewnie zważyć. Ale gdzie?
Na każdym skupie złomu jest waga dla pojazdów.
> Weźmy przykład - taki pojazd jak Golf V Variant 1.9 Manual. Gdzieś na
> stronce jest 1361 kg (Kerb weight - cokolwiek to znaczy). W dowodzie
> jest 1436 kg. No i do tego - czy jest tam wliczone paliwo? No bo pełny
> bak to tak na oko z 60 kg więc blisko 5% podanych mas.
W dowody nie ma co patrzeć :)
Raz to jest masa w pełni zatankowanego pojazdu, raz z minimalną ilością
paliwa, czasami dodane jest 75kg na kierowcę, czasami nie.
> No i właśnie - jak to mierzyć i jak jechać? Bo w czasach młodości
> próbowaliśmy takie czasy 0-100 mierzyć.
No głównie technika startu.
Nie jest to takie proste - ogólnie to raczej należy palić sprzęgło niż
opony ;)
Po to żeby mieć już wszystko maksymalnie napęte przed startem no i żeby na
I biegu obroty nie spadły za bardzo.
Potem kolejne biegi trzeba zmieniać bez puszczenia gazu i bez litości dla
synchronizatorów ;)
I jakoś tak się daje uzyskać te katalogowe czasy.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.18 22:27 Marek S
- 14.12.18 22:39 Marek S
- 15.12.18 01:48 Tomasz Pyra
- 16.12.18 00:12 Marek S
- 16.12.18 11:13 Tomasz Pyra
- 16.12.18 22:45 mk4
- 17.12.18 00:13 Tomasz Pyra
- 17.12.18 14:25 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=