-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!news-out.read
news.com!transit3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsf
eed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!ne
ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
<5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
<ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
<12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
<ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
<5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sun, 16 Feb 2014 20:15:37 +0100
Message-ID: <pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
Lines: 127
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.47.61
X-Trace: 1392578138 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2226 83.25.47.61:59560
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524342
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 16 Feb 2014 19:49:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>> Tak z obserwacji, to właśnie tacy raczej szybcy, bezpieczni i z zacięciem.
>> Leśnych dziadków, starszych pań, czy 18-to latków tam raczej nie ma.
>
> To co napisałeś bardzo źle świadczy o tych 'szybkich i bezpiecznych'
> i niestety w pełni potwierdza ich 'jakość'.
Oczywiście, ale to jest obraz ogółu kierowców.
Ci spokojni i przepisowi też pewnie hamować nie potrafią, tyle że jadąc
wolniej są mniej groźni.
>> Dusić duszą, ale to się dzieje dość późno.
>> W pierwszej chwili reagują wolno i tu tracą metry.
>
> O obliczu zagrożenia? Depczą w pedał aż trzeszczy.
Zagrożenia tam nie było, zadanie polega na hamowaniu.
Na koniec depczą może i mocno (chociaż też różnie bywa), problem główny to
powolne narastanie siły nacisku. ABS włącza się dopiero w drugiej fazie
hamowania.
>> Potem w końcu ten hamulec pewnie i docisną i dopiero wtedy ABS zaczyna ich
>> chronić przed blokowaniem kół.
>
> Znaczy tacy mistrzowie, a boją się pedał wcisnąć?
Tak to wygląda.
Pewnie dlatego że tak naprawdę nigdy nie próbowali - hamowali "jakoś" i to
im wystarczało.
Na kursie dowiedzieli się że można dużo skuteczniej.
>> To z całą pewnością, jednak z takimi systemami jest tak, że pojawiają się
>> na drogach powoli, zwłaszcza na polskich.
>
> Powoli? Od lat są powszechnie stosowane, a na polskich bardzo szybko
> się pojawiły przez import konikowych szrotów, które wcale szrotami nie
> są i często było wyposażane lepiej niż polskie salonowe.
Powoli, powoli.
O ile ABS już się przyjął, to ESP dopiero powoli się pojawia.
BAS to jeszcze przyszłość.
To że w bogatych Niemczech takie wyposażenie pojawia się w ludowych
samochodach, oznacza że dopiero za 10 lat Polacy je zaczną sprowadzać, a
kolejne kilka lat potrzeba żeby się to upowszechniło.
>> Nie - po prostu nie trafiają w pedał wciskając prawą nogą hamulec razem z
>> gazem.
>
> No popatrz, a głupie 'baby od garów' jakoś trafiają, tylko ci "a to już
> są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna" mają z tym problemy
> w 90%.
Nie sądzę żeby trafiały :-)
>>> Teoretyzujesz jak widzę dalej...
>>
>> Dla kierowcy który umie jeździć, wciskanie sprzęgła jest błędem - odbiera
>> możliwość kontrolowania przyspieszenia, która może okazać się potrzebna.
>
> Aha, znaczy to są ci co niby są "lepsi"...
To były moje przemyślenia.
Bo zarówno instrukcje obsługi jak i takie programy szkoleniowe mówią żeby
hamować ze sprzęgłem.
Przy czym doświadczenie kierowcy sportowego mówi dokładnie coś innego.
Natomiast w "realu" okazało się że kierowca sportowy i kierowca przeciętny
to na tyle inne światy, że rządzą się zupełnie innymi prawami.
>> Natomiast okazuje się że w przypadku przeciętnego kierowcy należy
>> poprzestać na tym żeby wcisnął hamulec i sprzęgło do oporu i z całej siły.
>
> To różnie bywa, ale wciśnięcie sprzęgła do oporu potrafi czynić cuda
> dla kierowców, którzy jeżdżą cywilnie.
Istotnie, jestem za wciskaniem sprzęgła :)
Chociaż ja nie wciskam, nie mam też ABS.
>>> Tak naprawdę do normalnej jazdy cywilnej to wiele nie potrzeba i jak
>>> samochód jest względnie nowoczesny to ludzie depczą po hamulcu bez
>>> ideologii i dzięki elektronice zatrzymują się dość przewidywalnie.
>>
>> Istotnie, ale to pod warunkiem jazdy z odpowiednio niską prędkością.
>
> To chyba naturalne, ze należy jeździć z odpowiednią prędkością.
> Przypadkiem ci wyszło, że ci z tych twoich kursów wcale nie chcą
> jeździć ze stosownymi prędkościami, tylko chcą szybciej:>
Co tam oni chcą to tego nikt nie wie.
Najistotniejsze na takim kursie jest poznanie własnych słabości i
ograniczeń, a również konfrontacja z innymi.
Okazuje się nagle że mistrz, a tu hamować nie potrafi, poślizg okazuje się
nieopanowalny w żaden sposób inny niż jazda wolniej, a tu jeszcze koledzy
radzą sobie lepiej (nie mówiąc o instruktorze, czy trenującym nieopodal
kierowcy sportowym).
Zimny prysznic.
>> Tu problemem nie jest to że limity prędkości narzucone są zgodnie z
>> możliwościami kiepskich kierowców.
>
> Skoro nie są narzucane zgodnie z ta metodologią to pewnie fakt,
> że nie jest to problemem.
>
>> Problemem jest to, że ci kiepscy
>> kierowcy żyją w przeświadczeniu że są doskonali i mogą więcej.
>
> Typowi kierowcy cywilni wcale nie są przekonani, że są doskonali
> i mogą więcej.
Z tego co wiem 90 czy 95% ankietowanych kierowców uznaje swoje umiejętności
za ponadprzeciętne, a z kolei innych oceniają w większości jako kierowców
słabych.
> Wygląda na to, że tacy są ci, o których pisałeś
> "a to już są tacy lepsi, bardziej świadomi niż przeciętna".
> "Pójdę na kurs niedzielny, będę jeszcze lepszy, bardziej nieomylny
> itd."
Motywacja z jaką idzie się na taki kurs to jedno, a co się tam okazuje to
inna sprawa.
Ja tam sądzę że gdyby kierowców którzy od roku mają prawo jazdy, kierować
na taki kurs obowiązkowo, byłoby z tego dużo dobrego.
Oni tam niewiele się nauczą, ale zyskają świadomośc włąsnych ograniczeń.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 20:16 Smok Eustachy
- 16.02.14 20:21 Tomasz Pyra
- 16.02.14 20:39 Artur Maśląg
- 16.02.14 20:58 J.F.
- 16.02.14 21:00 Marek Dyjor
- 16.02.14 21:04 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:36 Tomasz Pyra
- 16.02.14 21:44 Artur Maśląg
- 16.02.14 21:53 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:01 Artur Maśląg
- 16.02.14 22:06 Bugatti
- 16.02.14 22:18 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:20 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:22 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:33 Dykus
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11