  • Data: 2011-12-14 18:08:22
    Temat: Re: Mity o przebiegach niemieckich samochodów.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-14 17:33, J.F pisze:

    > Ale tu masz usrednione :-)

    Otóż to - raport na podstawie ~8 milionów kontroli. Skoro wychodzi
    powiedzmy ~10kkm rocznie, to jakie wg Ciebie niby robią te samochody
    przebiegi nieśrednie? Jeżeli na 10 sztuk jeden zrobi 20, to pozostałe
    9 musi zrobić poniżej 9 kkm. Jak zrobi 40 kkm to reszta musi zrobić po
    7 kkm. Tu nie ma przebacz, a TÜV to nie handlarze.

    > Teraz moze cennik ze stacji paliw zniecheca, ale jeszcze niedawno -

    Ekhem - w statystyce masz np. samochody 11-letnie. Dziwnym trafem jakoś
    specjalnie przebiegami nie odstają, a kryzysu to raczej nie mieli.

    > kupujesz swojego wymarzonego 10-letniego golfa TDI ... i ile przejechal
    > ? :-)

    Zależy od kogo go kupiłem. Na szczęście nigdy "golf w tedeiku" nie
    był moim wymarzonym samochodem.

    > No coz - jakie robia to zalezy od potrzeb.

    Otóż to.

    > A tam jest podobnie jak u nas
    > - jeden ma do pracy 500m i nie oplaca mu wyjezdzac z garazu, inny ma
    > 50km, bo to tylko 20 minut, wiec blisko :-)

    Widzisz, starałem się to kiedyś wytłumaczyć, ale opór był straszny
    - tam podobno powszechnie ludzie jeżdżą do pracy setki kilometrów,
    stąd takie przebiegi. Jak widać nie jest to prawdą. Dodatkowo
    tych z 50km to raczej też nie będzie wielu, ponieważ przebieg
    takich samochodów oscylowałby w granicach 30kkm, a tego jakoś
    w danych nie widać.

    > No jak rzadkosc ?
    > M-klasse 114, galaxy 118, sharan 119, alhambra 115, a nawet espace
    > potrafi wykrecic 108 kkm.

    Najwyższe przebiegi z grupy i do tego SUV/VAN.

    > No i dlatego grupowa licytacja nie jest tak calkiem bezpodstawna.

    W zakresie przebiegów niemieckich? Jednak jest bezpodstawna.

    > Znam i takich Niemcow ktorzy robia ponad 50 kkm rocznie.
    > Oni akurat samochody sprzedaja 2-3 letnie, bo potem za bardzo traci na
    > wartosci.

    Tak, tylko na jednego takiego Niemca ile przypada, by jednak średni
    przebieg zbliżył się do ~10 kkm?

    > Ale takie do Polski tez nie trafiaja :-)

    Stąd też ja nie pisałem jakie samochody trafiają do Polski, tylko jakie
    rzeczywiste przebiegi mają Niemcy. Różnica zasadnicza.