-
Data: 2011-12-14 18:08:22
Temat: Re: Mity o przebiegach niemieckich samochodów.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-12-14 17:33, J.F pisze:
> "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> W dniu 2011-12-14 14:07, J.F pisze:
>>> Uwazaj - nie ma podzialu na silniki.
>> Nie i tak naprawdę nie jest ona specjalnie istotna.
>
>>> Tymczasem podatek drogowy od diesla w Niemczech wysoki - jak ktos malo
>>> jezdzi nie oplaca sie kupowac :-)
>
>> To prawda. Tyle, że jak widać wcale nie jeżdżą tak dużo jak to się
>> opowiada.
>
> Ale tu masz usrednione :-)
Otóż to - raport na podstawie ~8 milionów kontroli. Skoro wychodzi
powiedzmy ~10kkm rocznie, to jakie wg Ciebie niby robią te samochody
przebiegi nieśrednie? Jeżeli na 10 sztuk jeden zrobi 20, to pozostałe
9 musi zrobić poniżej 9 kkm. Jak zrobi 40 kkm to reszta musi zrobić po
7 kkm. Tu nie ma przebacz, a TÜV to nie handlarze.
> Teraz moze cennik ze stacji paliw zniecheca, ale jeszcze niedawno -
Ekhem - w statystyce masz np. samochody 11-letnie. Dziwnym trafem jakoś
specjalnie przebiegami nie odstają, a kryzysu to raczej nie mieli.
> kupujesz swojego wymarzonego 10-letniego golfa TDI ... i ile przejechal
> ? :-)
Zależy od kogo go kupiłem. Na szczęście nigdy "golf w tedeiku" nie
był moim wymarzonym samochodem.
>> Nie pisałem nic o cenach, tylko o przebiegach. Na grupie ciągła
>> licytacja jakie to ludzie przebiegi robią i opowieści jakie to
>> przebiegi mają samochody i ile to niby Niemcy jeżdżą. Widać
>> ile.
>
> No coz - jakie robia to zalezy od potrzeb.
Otóż to.
> A tam jest podobnie jak u nas
> - jeden ma do pracy 500m i nie oplaca mu wyjezdzac z garazu, inny ma
> 50km, bo to tylko 20 minut, wiec blisko :-)
Widzisz, starałem się to kiedyś wytłumaczyć, ale opór był straszny
- tam podobno powszechnie ludzie jeżdżą do pracy setki kilometrów,
stąd takie przebiegi. Jak widać nie jest to prawdą. Dodatkowo
tych z 50km to raczej też nie będzie wielu, ponieważ przebieg
takich samochodów oscylowałby w granicach 30kkm, a tego jakoś
w danych nie widać.
>>> Jeden w 7 lat robi 80 tys, drugi musi 160 zeby srednia
>>> wyszla 120.
>> A gdzie ta średnia 120kkm dla 7-latka? To raczej rzadkość.
>
> No jak rzadkosc ?
> M-klasse 114, galaxy 118, sharan 119, alhambra 115, a nawet espace
> potrafi wykrecic 108 kkm.
Najwyższe przebiegi z grupy i do tego SUV/VAN.
>>> A do Polski ktory trafi ?
>> Taki, którego się uda sprzedać.
>
> No i dlatego grupowa licytacja nie jest tak calkiem bezpodstawna.
W zakresie przebiegów niemieckich? Jednak jest bezpodstawna.
> Znam i takich Niemcow ktorzy robia ponad 50 kkm rocznie.
> Oni akurat samochody sprzedaja 2-3 letnie, bo potem za bardzo traci na
> wartosci.
Tak, tylko na jednego takiego Niemca ile przypada, by jednak średni
przebieg zbliżył się do ~10 kkm?
> Ale takie do Polski tez nie trafiaja :-)
Stąd też ja nie pisałem jakie samochody trafiają do Polski, tylko jakie
rzeczywiste przebiegi mają Niemcy. Różnica zasadnicza.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.11 18:11 Artur Maśląg
- 14.12.11 20:11 Bydlę
- 14.12.11 20:46 BrunoJ
- 14.12.11 22:25 Artur Maśląg
- 14.12.11 22:56 J.F.
- 14.12.11 22:56 Axel
- 14.12.11 23:10 BrunoJ
- 14.12.11 23:22 J.F.
- 14.12.11 23:23 BrunoJ
- 14.12.11 23:36 BrunoJ
- 15.12.11 08:59 Artur Maśląg
- 15.12.11 10:33 J.F
- 15.12.11 10:40 Axel
- 15.12.11 11:38 BrunoJ
- 15.12.11 11:43 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO