-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!usenet.blueworldhosting.com!
npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-medi
a.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
<vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
<128uftmgxvo46$.11nbu5o8x6pyu$.dlg@40tude.net>
Date: Wed, 3 Apr 2013 20:08:20 +0200
Message-ID: <pnppm016be82$.25z14d4mxlwm.dlg@40tude.net>
Lines: 83
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.152.78
X-Trace: 1365012502 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1256 83.11.152.78:57991
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4167
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487800
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:22:07 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 02:16:06 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:55:11 +0200, J.F. napisał(a):
>>>>>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>>>>>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>>>>>> się dużo trudniej.
>>>>> W poldku oscylowalo ?
>>>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>
> Jak w kazdym innym "zwyklym" aucie.
Zwykłe auta też bywają gorsze i lepsze.
>
>>> Ale to wlasnie tak ma dzialac - im wyzej tyl, tym mniejszy nacisk na kola i
>>> tym mniejsza sila hamowania dozwolona, bo maja sie krecic bez poslizgu.
>> Teoretycznie tak, praktycznie nie jest to takie dobre.
>> To służy raczej do tego żeby samochód hamował "jakoś" i jak jedzie sam
>> kierowca i "jakoś" jak siedzą trzy osoby z tyłu, w bagażniku jeszcze 300kg
>> bagażu, a na haku przyczepka.
>
> Hm, moze i masz racje. bo tak sie zastanawiam czy to urzadzenie mogloby
> zmniejszac cisnienie w miare unoszenia tylu ... no, w sumie by moglo.
Pewnie to robi
>
>> Do tego w praktyce bywa (i to chyba powszechnie) że takie korektory
>> zamontowane są tylko do jednego z tylnych wahaczy i na zakręcie działa to
>> zupełnie inaczej w zależności od strony w którą się skręca.
>
> Ale w poldku jest most, ktory usrednia pozycje obu kol :-)
A nie pamiętam gdzie to było zamontowane i skąd tak naprawdę brało pozycję
tylnego zawieszenia.
>
>> W praktyce wyglądało to tak że przód nurkował i się blokował,
>
> Blokowal ... czyli hamulce byly wystarczajaco dobre.
Nim się nie zagrzały, a działo się to chyba bardzo szybko.
>
>> a tył wstawał
>> i korektor pewnie zupełnie przestawał tyłem hamować.
>
> Jak mocno wstawal, to powinien i zupelnie.
No tak, ale to właśnie zachowywało się jak ponton a nie samochód.
>
>> Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
>> kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
>
> A to znow jakies zboczenie rajdowe ? Bo na razie powodu do oscylacji nie
> podales.
Trudno powiedzieć - ja tam Polonezem dużo nie jeździłem. Miałem okazję
tylko potestować przy okazji robienia tych hamulców.
No bujał się po prostu i już :-)
Nie były to oczywiście jakieś wielkie ruchy - dało się to opanować i
hamować, ale jak najbardziej wierzę że to potrzebowało ponad 70m żeby ze
100km/h wyhamować.
>> Tyle że trzeba go sobie samemu ustawić do nawierzchni i upodobań. Za to
>> samo to urywa już konkretne metry z drogi hamowania ze 100km/h.
>
> Ale jak sie domyslam - jak sie ustawi za mocno, to tyl blokuje i krecimy
> pirueta ..
Coś za coś :)
Nowe auta mają podobnie - teraz tylne hamulce hamują mocniej niż kiedyś,
ABS, EDB i ESP się tym martwią.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 20:08 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:14 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:19 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:26 tá´Ź
- 03.04.13 20:27 tá´Ź
- 03.04.13 20:30 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:37 tá´Ź
- 03.04.13 20:43 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:49 tá´Ź
- 03.04.13 20:54 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:54 tá´Ź
- 03.04.13 20:56 tá´Ź
- 03.04.13 20:57 tá´Ź
- 03.04.13 20:58 Wicio
- 03.04.13 21:02 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=