-
Data: 2013-04-03 20:08:20
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:22:07 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 02:16:06 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:55:11 +0200, J.F. napisał(a):
>>>>>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>>>>>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>>>>>> się dużo trudniej.
>>>>> W poldku oscylowalo ?
>>>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>
> Jak w kazdym innym "zwyklym" aucie.
Zwykłe auta też bywają gorsze i lepsze.
>
>>> Ale to wlasnie tak ma dzialac - im wyzej tyl, tym mniejszy nacisk na kola i
>>> tym mniejsza sila hamowania dozwolona, bo maja sie krecic bez poslizgu.
>> Teoretycznie tak, praktycznie nie jest to takie dobre.
>> To służy raczej do tego żeby samochód hamował "jakoś" i jak jedzie sam
>> kierowca i "jakoś" jak siedzą trzy osoby z tyłu, w bagażniku jeszcze 300kg
>> bagażu, a na haku przyczepka.
>
> Hm, moze i masz racje. bo tak sie zastanawiam czy to urzadzenie mogloby
> zmniejszac cisnienie w miare unoszenia tylu ... no, w sumie by moglo.
Pewnie to robi
>
>> Do tego w praktyce bywa (i to chyba powszechnie) że takie korektory
>> zamontowane są tylko do jednego z tylnych wahaczy i na zakręcie działa to
>> zupełnie inaczej w zależności od strony w którą się skręca.
>
> Ale w poldku jest most, ktory usrednia pozycje obu kol :-)
A nie pamiętam gdzie to było zamontowane i skąd tak naprawdę brało pozycję
tylnego zawieszenia.
>
>> W praktyce wyglądało to tak że przód nurkował i się blokował,
>
> Blokowal ... czyli hamulce byly wystarczajaco dobre.
Nim się nie zagrzały, a działo się to chyba bardzo szybko.
>
>> a tył wstawał
>> i korektor pewnie zupełnie przestawał tyłem hamować.
>
> Jak mocno wstawal, to powinien i zupelnie.
No tak, ale to właśnie zachowywało się jak ponton a nie samochód.
>
>> Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
>> kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
>
> A to znow jakies zboczenie rajdowe ? Bo na razie powodu do oscylacji nie
> podales.
Trudno powiedzieć - ja tam Polonezem dużo nie jeździłem. Miałem okazję
tylko potestować przy okazji robienia tych hamulców.
No bujał się po prostu i już :-)
Nie były to oczywiście jakieś wielkie ruchy - dało się to opanować i
hamować, ale jak najbardziej wierzę że to potrzebowało ponad 70m żeby ze
100km/h wyhamować.
>> Tyle że trzeba go sobie samemu ustawić do nawierzchni i upodobań. Za to
>> samo to urywa już konkretne metry z drogi hamowania ze 100km/h.
>
> Ale jak sie domyslam - jak sie ustawi za mocno, to tyl blokuje i krecimy
> pirueta ..
Coś za coś :)
Nowe auta mają podobnie - teraz tylne hamulce hamują mocniej niż kiedyś,
ABS, EDB i ESP się tym martwią.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 20:08 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:14 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:19 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:26 tá´Ź
- 03.04.13 20:27 tá´Ź
- 03.04.13 20:30 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:37 tá´Ź
- 03.04.13 20:43 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:49 tá´Ź
- 03.04.13 20:54 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:54 tá´Ź
- 03.04.13 20:56 tá´Ź
- 03.04.13 20:57 tá´Ź
- 03.04.13 20:58 Wicio
- 03.04.13 21:02 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz