-
Data: 2013-04-03 20:08:20
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:22:07 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 2 Apr 2013 02:16:06 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:55:11 +0200, J.F. napisał(a):
>>>>>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
>>>>>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
>>>>>> się dużo trudniej.
>>>>> W poldku oscylowalo ?
>>>> Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.
>>> Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.
>> Jeszcze nie, ale amortyzacja tam też była daleka od sportowej.
>
> Jak w kazdym innym "zwyklym" aucie.
Zwykłe auta też bywają gorsze i lepsze.
>
>>> Ale to wlasnie tak ma dzialac - im wyzej tyl, tym mniejszy nacisk na kola i
>>> tym mniejsza sila hamowania dozwolona, bo maja sie krecic bez poslizgu.
>> Teoretycznie tak, praktycznie nie jest to takie dobre.
>> To służy raczej do tego żeby samochód hamował "jakoś" i jak jedzie sam
>> kierowca i "jakoś" jak siedzą trzy osoby z tyłu, w bagażniku jeszcze 300kg
>> bagażu, a na haku przyczepka.
>
> Hm, moze i masz racje. bo tak sie zastanawiam czy to urzadzenie mogloby
> zmniejszac cisnienie w miare unoszenia tylu ... no, w sumie by moglo.
Pewnie to robi
>
>> Do tego w praktyce bywa (i to chyba powszechnie) że takie korektory
>> zamontowane są tylko do jednego z tylnych wahaczy i na zakręcie działa to
>> zupełnie inaczej w zależności od strony w którą się skręca.
>
> Ale w poldku jest most, ktory usrednia pozycje obu kol :-)
A nie pamiętam gdzie to było zamontowane i skąd tak naprawdę brało pozycję
tylnego zawieszenia.
>
>> W praktyce wyglądało to tak że przód nurkował i się blokował,
>
> Blokowal ... czyli hamulce byly wystarczajaco dobre.
Nim się nie zagrzały, a działo się to chyba bardzo szybko.
>
>> a tył wstawał
>> i korektor pewnie zupełnie przestawał tyłem hamować.
>
> Jak mocno wstawal, to powinien i zupelnie.
No tak, ale to właśnie zachowywało się jak ponton a nie samochód.
>
>> Całe auto rozhuśtane i poza samym szukaniem przyczepności to jeszcze
>> kierowca musiał walczyć z taką oscylacją przód-tył.
>
> A to znow jakies zboczenie rajdowe ? Bo na razie powodu do oscylacji nie
> podales.
Trudno powiedzieć - ja tam Polonezem dużo nie jeździłem. Miałem okazję
tylko potestować przy okazji robienia tych hamulców.
No bujał się po prostu i już :-)
Nie były to oczywiście jakieś wielkie ruchy - dało się to opanować i
hamować, ale jak najbardziej wierzę że to potrzebowało ponad 70m żeby ze
100km/h wyhamować.
>> Tyle że trzeba go sobie samemu ustawić do nawierzchni i upodobań. Za to
>> samo to urywa już konkretne metry z drogi hamowania ze 100km/h.
>
> Ale jak sie domyslam - jak sie ustawi za mocno, to tyl blokuje i krecimy
> pirueta ..
Coś za coś :)
Nowe auta mają podobnie - teraz tylne hamulce hamują mocniej niż kiedyś,
ABS, EDB i ESP się tym martwią.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 20:08 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:14 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:19 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:26 tá´Ź
- 03.04.13 20:27 tá´Ź
- 03.04.13 20:30 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:37 tá´Ź
- 03.04.13 20:43 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:49 tá´Ź
- 03.04.13 20:54 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:54 tá´Ź
- 03.04.13 20:56 tá´Ź
- 03.04.13 20:57 tá´Ź
- 03.04.13 20:58 Wicio
- 03.04.13 21:02 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML