-
Data: 2013-04-03 20:43:55
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 03 Apr 2013 20:19:14 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2013-04-03 20:08, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:22:07 +0200, J.F. napisał(a):
> (...)
>>>> a tył wstawał
>>>> i korektor pewnie zupełnie przestawał tyłem hamować.
>>>
>>> Jak mocno wstawal, to powinien i zupelnie.
>>
>> No tak, ale to właśnie zachowywało się jak ponton a nie samochód.
>
> Ty naprawdę próbujesz tutaj kity wciskać - dziwnym trafem takie
> korektory stosowano np. w Golfie III, silniejszych wersjach
> Astry F, P406 czy w tysiącach innych samochodów, ale oczywiście
> tylko w Polonezie to miało źle działać...
Sama zasada hydraulicznego korektora (jak i całych hydraulicznych hamulców)
jak najbardziej słuszna.
Tylko po prostu jedni potrafią zrobić samochód który zatrzymuje się na 40m,
a inni nie potrafią zrobić takiego który zatrzymałby się chociaż na 70m.
I to nawet nie to że inżynierowie byli niekumaci - warunki ekonomiczne były
jakie były. W PRL-u po prostu nie było sensu robić lepszych hamulców, no bo
po co?
>
> (...)
>>> A to znow jakies zboczenie rajdowe ? Bo na razie powodu do oscylacji nie
>>> podales.
>>
>> Trudno powiedzieć - ja tam Polonezem dużo nie jeździłem. Miałem okazję
>> tylko potestować przy okazji robienia tych hamulców.
>> No bujał się po prostu i już :-)
>>
>> Nie były to oczywiście jakieś wielkie ruchy - dało się to opanować i
>> hamować, ale jak najbardziej wierzę że to potrzebowało ponad 70m żeby ze
>> 100km/h wyhamować.
>
> Otóż to - pozostaje ci jedynie wiara we własne opowieści i jakieś
> bzdury wyprodukowane w internecie. A jak się bujał to trzeba było
> zawias usztywnić
Trochę tam rzeczy robiliśmy w stronę żeby to jakoś jeździło - i oczywiście
sporo dało się poprawić.
Trochę obniżony, z lepiej tłumiącymi amortyzatorami, zmienionym balansem
hamulców co prawda nadal potrzebował kilkunastu metrów więcej drogi
hamowania niż moje Cinquecento, no ale lepsze kilkanaście niż kilkadziesiąt
:)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 20:49 tá´Ź
- 03.04.13 20:54 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:54 tá´Ź
- 03.04.13 20:56 tá´Ź
- 03.04.13 20:57 tá´Ź
- 03.04.13 20:58 Wicio
- 03.04.13 21:02 tá´Ź
- 03.04.13 21:11 Artur Maśląg
- 03.04.13 21:10 masti
- 03.04.13 21:11 masti
- 03.04.13 21:22 Tomasz Pyra
- 03.04.13 21:23 Robert Rędziak
- 03.04.13 21:28 Tomasz Pyra
- 03.04.13 21:39 Tom N
- 03.04.13 21:41 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz