-
Data: 2013-04-03 20:43:55
Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 03 Apr 2013 20:19:14 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2013-04-03 20:08, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Tue, 2 Apr 2013 23:22:07 +0200, J.F. napisał(a):
> (...)
>>>> a tył wstawał
>>>> i korektor pewnie zupełnie przestawał tyłem hamować.
>>>
>>> Jak mocno wstawal, to powinien i zupelnie.
>>
>> No tak, ale to właśnie zachowywało się jak ponton a nie samochód.
>
> Ty naprawdę próbujesz tutaj kity wciskać - dziwnym trafem takie
> korektory stosowano np. w Golfie III, silniejszych wersjach
> Astry F, P406 czy w tysiącach innych samochodów, ale oczywiście
> tylko w Polonezie to miało źle działać...
Sama zasada hydraulicznego korektora (jak i całych hydraulicznych hamulców)
jak najbardziej słuszna.
Tylko po prostu jedni potrafią zrobić samochód który zatrzymuje się na 40m,
a inni nie potrafią zrobić takiego który zatrzymałby się chociaż na 70m.
I to nawet nie to że inżynierowie byli niekumaci - warunki ekonomiczne były
jakie były. W PRL-u po prostu nie było sensu robić lepszych hamulców, no bo
po co?
>
> (...)
>>> A to znow jakies zboczenie rajdowe ? Bo na razie powodu do oscylacji nie
>>> podales.
>>
>> Trudno powiedzieć - ja tam Polonezem dużo nie jeździłem. Miałem okazję
>> tylko potestować przy okazji robienia tych hamulców.
>> No bujał się po prostu i już :-)
>>
>> Nie były to oczywiście jakieś wielkie ruchy - dało się to opanować i
>> hamować, ale jak najbardziej wierzę że to potrzebowało ponad 70m żeby ze
>> 100km/h wyhamować.
>
> Otóż to - pozostaje ci jedynie wiara we własne opowieści i jakieś
> bzdury wyprodukowane w internecie. A jak się bujał to trzeba było
> zawias usztywnić
Trochę tam rzeczy robiliśmy w stronę żeby to jakoś jeździło - i oczywiście
sporo dało się poprawić.
Trochę obniżony, z lepiej tłumiącymi amortyzatorami, zmienionym balansem
hamulców co prawda nadal potrzebował kilkunastu metrów więcej drogi
hamowania niż moje Cinquecento, no ale lepsze kilkanaście niż kilkadziesiąt
:)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 20:49 tá´Ź
- 03.04.13 20:54 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:54 tá´Ź
- 03.04.13 20:56 tá´Ź
- 03.04.13 20:57 tá´Ź
- 03.04.13 20:58 Wicio
- 03.04.13 21:02 tá´Ź
- 03.04.13 21:11 Artur Maśląg
- 03.04.13 21:10 masti
- 03.04.13 21:11 masti
- 03.04.13 21:22 Tomasz Pyra
- 03.04.13 21:23 Robert Rędziak
- 03.04.13 21:28 Tomasz Pyra
- 03.04.13 21:39 Tom N
- 03.04.13 21:41 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=