-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
t4.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
<vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<nfy8xhbrh5ix.1bfmzkwx55h1k$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<cz1afjj4ybnc$.m06e76r5vdd9$.dlg@40tude.net>
<kjfs5b$7sd$1@mx1.internetia.pl>
Date: Wed, 3 Apr 2013 19:35:20 +0200
Message-ID: <162s9gr3okoxf.id4ty965c482$.dlg@40tude.net>
Lines: 29
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.152.78
X-Trace: 1365010522 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26695 83.11.152.78:57777
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487796
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 03 Apr 2013 02:03:55 +0200, Michoo napisał(a):
> Ale jak hamuję "awaryjnie" bo np. tir postanowił mnie zepchnąć to walę z
> buta sprzęgło i hamulec jednocześnie [*] i potem odpuszczam hamulec na
> tyle by nie czuć poślizgu (brak abs).
Naciskanie sprzęgła to błąd.
Bez ABS całe hamowanie należy robić bez naciskania sprzęgła, wcisnąć je
dopiero pod sam koniec żeby nie zdusić silnika.
Mając ABS, najpierw należy z całej siły nacisnąć hamulec, a dopiero potem
można wcisnąć sprzęgło co nieco poprawia działanie ABS.
Po pierwsze wciskając sprzęgło tracisz po prostu czas i rozpoczynasz
hamowanie później.
Po drugie mając bezwładność silnika podłączoną do kół łatwiej utrzymać siłę
hamowania na granicy przyczepności.
Po trzecie mając puszczone sprzęgło w razie konieczności tylko przenosisz
nogę na gaz żeby przyspieszyć, mając wciśnięte sprzęgło i
rozsynchronizowane obroty połówek sprzęgła puszczenie go może spowodować
poślizg i opóźnić przyspieszanie.
Co do wspomagania, to nie ma takiego problemu - skoro zablokowałeś koła, to
wspomaganie hamulców masz wystarczająco mocne, zresztą sprawne wspomaganie
wystarcza na kilka naciśnięć hamulca bez działania silnika.
Wspomaganie kierownicy również nie jest potrzebne, bo na zablokowanych
kołach po pierwsze nie należy kręcić kierownicą (bo po co skoro auto i tak
nie skręca?), po drugie nawet bez wspomagania kręci się wtedy całkiem lekko
:)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 19:37 Tomasz Pyra
- 03.04.13 19:54 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:06 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:08 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:08 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:14 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:19 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:26 tá´Ź
- 03.04.13 20:27 tá´Ź
- 03.04.13 20:30 Artur Maśląg
- 03.04.13 20:37 tá´Ź
- 03.04.13 20:43 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:49 tá´Ź
- 03.04.13 20:54 Tomasz Pyra
- 03.04.13 20:54 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne