  • Data: 2013-03-27 10:36:34
    Temat: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-26 22:31, Janko Muzykant pisze:

    > Napiszę po raz chyba piąty: do plików jpg i tif można wygenerować pliki
    > xmp z pełnym setem ustawień przez zakładkę ''ustawienia
    > domyślne/eksportuj ustawienia do xmp''.

    Chyba nie przeczytałeś uważnie tego co napisałem. Przytoczę raz jeszcze
    cytat z dokumentacji Adobe:

    http://help.adobe.com/en_US/creativesuite/cs/using/W
    SCA4C914B-B11F-46c6-ACE5-42F36ED1C7BC.html#WSD94FB31
    9-761D-4e9a-BC8D-24DF7EBC05B4

    "Settings for TIFF and JPEG files are always stored in the file itself."

    To jest odnośnie opcji "eksportuj ustawienia do xmp". Sam Adobe pisze o
    tym, że ta opcja "eksportu" OSADZA a nie zapisuje obok plik XMP typu
    "sidecar". Tak więc nie rozmijam się z rzeczywistością.

    Znalazłem natomiast taką możliwość w innym miejscu. Da się to zrobić
    faktycznie. Problem w tym, że robi się to zupełnie inaczej niż piszesz.
    Ja nie mam zakładki "ustawienia domyślne". Mam za to menu takie jak tu:

    http://help.adobe.com/en_US/creativesuite/cs/using/W
    SCA4C914B-B11F-46c6-ACE5-42F36ED1C7BC.html#WSBDEC57A
    E-ABC4-4d44-A2ED-CC5D5FB988A2

    Menu wywoływane jest z poziomu ikonki "preferencje" w czerwonym kółku -
    nie ma tam żadnej zakładki. Po drugie: znalazłem opcję "export settings
    to XMP" co brzmi bliźniaczo podobnie ale działa zupełnie inaczej jak
    wspomniałem. Natomiast opcja, która fizycznie zapisuje XMP nazywa się
    Save Settings. Także sorry - nie wyprzedzam rzeczywistości lecz widzę
    zupełnie coś innego niż piszesz, stąd nieporozumienie.

    A tak na marginesie w życiu nie domyśliłbym się, że w "save settings"
    chodzi o coś innego niż ustawienia aplikacji (położenie okna, domyślny
    profil ICC, głębia bitowa itp). Mało tego, jeśli otworzysz sobie potem
    tego JPG w ACR, to ustawienia musisz sobie ręcznie wczytać (load
    settings). To kolejny przykład jak Adobe ma gdzieś swoich klientów.

    Marek