  • Data: 2013-03-27 13:08:10
    Temat: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-27 11:36, Janko Muzykant pisze:

    > Szkoda cytować i rozważać szczegółami, popełniasz zasadniczy błąd - raw
    > to nie zdjęcie. To druga połowa drogi do zdjęcia, ta połowa, którą można
    > odwlec w czasie i nie musi być wykonana w chwili naciśnięcia spustu.
    > Zdjęcie to dopiero to, co powstanie ze złożenia całego procesu.

    Hmmm.. wydaje mi się, że niepotrzebnie brniemy w dywagacje leksykalne.
    W/g słownika zdjęcie to trwały obraz fotograficzny - nie ma rozróżnienia
    między negatywem a pozytywem. W skład RAW wchodzi bitmapa - a więc jest
    zapamiętany trwały obraz a więc RAW w/g takiej definicji jest jednym z
    formatów zdjęć.

    Sposób zakodowania danych nie ma znaczenia tak jak ilość dodatkowych
    informacji nie będących obrazem. Różni się od klasycznego pliku
    graficznego tym, że w wielu przypadkach producent decyduje o tym jak są
    w nim uporządkowane dane a nie standard. Wywoływarka służy np. do
    konwersji tych danych do standardu.

    Marek