  • Data: 2013-03-27 11:32:43
    Temat: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-27 10:36, Marek pisze:
    > To jest odnośnie opcji "eksportuj ustawienia do xmp". Sam Adobe pisze o
    > tym, że ta opcja "eksportu" OSADZA a nie zapisuje obok plik XMP typu
    > "sidecar". Tak więc nie rozmijam się z rzeczywistością.

    Ja też, gdyż napisałem ''można'', jak również pokazałem sposób, żeby nie
    osadzał, a generował plik xmp.

    > Znalazłem natomiast taką możliwość w innym miejscu. Da się to zrobić
    > faktycznie. Problem w tym, że robi się to zupełnie inaczej niż piszesz.
    > Ja nie mam zakładki "ustawienia domyślne". Mam za to menu takie jak tu:

    > http://help.adobe.com/en_US/creativesuite/cs/using/W
    SCA4C914B-B11F-46c6-ACE5-42F36ED1C7BC.html#WSBDEC57A
    E-ABC4-4d44-A2ED-CC5D5FB988A2

    No, przezupełnie inaczej...
    http://as.elte-s.com/temp/x.jpg
    To, że z zakładki ''ustawienia domyślne'' umożliwia zarządzanie różnymi
    xmp, bo przecież o to Ci chodziło wcześniej gdzieś tam.

    > A tak na marginesie w życiu nie domyśliłbym się, że w "save settings"
    > chodzi o coś innego niż ustawienia aplikacji (położenie okna, domyślny
    > profil ICC, głębia bitowa itp). Mało tego, jeśli otworzysz sobie potem
    > tego JPG w ACR, to ustawienia musisz sobie ręcznie wczytać (load
    > settings). To kolejny przykład jak Adobe ma gdzieś swoich klientów.

    Nie klientów, a klienta, jedynego człowieka jakiego spotkałem - nie,
    jakiego spotkała cała grupa, który potrzebuje plików xmp do jpg. Nikt
    inny nigdy tego nie potrzebował do niczego, ale jeden, co potrzebuje, ma
    wielkie pretensje, że ''tak naokoło trzeba''.

    No, może jeszcze budżetówka potrzebuje takiej funkcji, bo oni potrafią o
    15.00 przestać pisać w pół zdania i rzucić wszystko. Tym się przyda
    zrzut pracy nad jotpegiem do xmp. A ich tempo pracy to obróbka jednego
    zdjęcia w dwie godziny, więc czasem wychodzi piętnasta w połowie pracy :)

    --
    pozdrawia Adam
    /zbankrutujmy w końcu wszyscy i weźmy się do roboty/