    Date: Mon, 25 Mar 2013 11:44:19 +0100
    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Mit o wyższości samochodów dostawczych nad osobowymi

    W dniu 2013-03-25 10:53, Marek pisze:
    > Ale to nie jest funkcją matrycy lecz CPU lub innej formy "wyższej
    > logiki".

    I co z tego? Jedno z drugim jest nierozerwalnie związane i nikt z nas
    nie jest w stanie tego zmienić, bo nie dysponujemy stosowną technologią.
    Z naszego punktu widzenia jest to jeden kompletny produkt.

    > Po trzecie - tak jak wspominałem: zatraca się możliwość dokonania
    > właściwego wyboru przy zakupie aparatu. Może to mało istotne bo ja to
    > tylko ja i moje zdanie może się nie liczyć. Jednakże jak dla mnie jest
    > to zagranie nie fair.

    Wiesz co... powinieneś chyba zostać księdzem. Teologia spodobała by Ci
    się :)

    > Z punktu widzenia amatora jakim jestem - aparat
    > tego typu to bolesny wydatek. Zanim wybrałem model to rozważałem
    > wszystkie za i przeciw.

    Trochę Ci to nie wyszło. Zamiast rozważać przykładowe kadry, rozważałeś
    parametry... no właśnie, teologiczne :)

    > Porównałem sobie szum RAW aparatu A i B. Stwierdziłem, że A ma mniejszy
    > więc łatwiej będzie go odfiltrować a potem okazuje się, że A już jest po
    > takiej filtracji, a to jest to naciąganiem.

    Uwierz, że producent wrzucając to między sygnały z matrycy, a kartę
    pamięci zrobi to lepiej, bo ma trochę danych, które nam się nie śniły.

    > hehe - nie da rady, przynajmniej na moim etapie rozwoju. Przykład:
    > bardzo zależało mi na dobrym uchwyceniu dziecka na huśtawce łańcuchowej.
    > A więc obiekt jest w ruchu, nie mam czasu na precyzyjne ustawienie
    > wszystkiego więc robię ciągły AF, krótki czas, staję dalej aby głębia
    > ostrości nie była zbyt płytka a dalej działa losowość: coś wyjdzie
    > nieostre, może minimalnie kadrowanie złe itp. Robię więc serię zdjęć i
    > zostawiam 2, 3 a reszta idzie do kosza. Tak czy owak pozostają te 2 -3
    > zdjęcia tu i tam bo nie potrafię zadecydować o ich usunięciu ponieważ
> [...]

    Przejdzie Ci.

    > W ACR nie znalazłem żadnej opcji eksportowania. Jest "save image" w
    > dolnym lewym rogu ale tam w opcjach niczego takiego nie znajdę. Ba dole
    > pośrodku są "workflow options" i tam też nie widzę tej opcji. Jedynie w
    > preferencjach jest zapisywanie w XMP lub bazie danych. Mam ustawione XMP
    > i to nie wpływa na JPG/TIFF a jedynie na RAW.

    Piętro wyżej masz napisane. Prościej się nie da.

    --
    pozdrawia Adam
    /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/