eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMiszczuf lewego pasa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 370

  • 41. Data: 2013-06-26 14:42:18
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-06-26 14:12, Budzik pisze:
    >>
    > Jezeli zaczniesz manewr kiedy szybsi beda daleko z tyłu, na tyle daleko, ze
    > wychamuja do twoich 120

    No, czyste hamstwo...
    ;)


    --
    RomanS
    ___________________
    Ja zawsze mam rację.
    Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie.
    (G. J. Gigol)


  • 42. Data: 2013-06-26 14:45:28
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 13:53:40 +0200, Michoo napisał(a):

    > A po tym jak kilka razy na autostradzie chciałem być miły i zostawiałem
    > wolny lewy pas żeby "szybcy" mogli lecieć i kończyłem ostro hamując
    > przed tirem bo nie byli w stanie sprawnie mnie wyprzedzić więcej tego
    > nie zrobię - jak mam 70-80m do tira zjeżdżam na lewo i chcesz to
    > wyprzedzaj z prawej jak masz dość mocny silnik, nie - to zwalniaj.
    > Dlaczego ja mam mocno zwalniać po to żebyś ty mógł lecieć?

    Bo jesteś dupa a nie kierowca i nie potrafisz przewidzieć sytuacji
    drogowej. Przecież zanim dojedziesz do tira masz kilka sekund na
    spojrzenie w lusterko.
    Jak jest miejsce to:
    - zjźdzam na lewy i jade swoim tempem
    - jak jaką szybcy to odpuszczam gaz i spokojnie mnie miną a potem ja
    wyprzedzę
    - jak jadą szyby daleko w tyle to daję gaz do podłogi i spokojnie przy
    chwilowej prędkości 160 wyprzedzę tira.
    Nie widzę powodu, żeby ostro hamować.

    --
    Franc


  • 43. Data: 2013-06-26 14:45:55
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2013-06-26 14:28, Mario pisze:

    > Praktyka jest taka że przeszkadza to głównie tym którzy jadą powyżej
    > 150. W takiej sytuacji nie jesteś w stanie ocenić czy zdążysz wykonać
    > manewr. Z mojej praktyki wynika, że tylko tirmani zajeżdżają drogę w
    > taki sposób jak opisałeś. Reszta jakoś tam jedzie lekko poniżej
    > maksymalnej. Jak mam dużo tirów na prawym pasie i dużo aut jadących
    > zbliżoną do mnie prędkością na lewym, to mało mnie interesuje, że ktoś
    > musiał zwolnić ze 180 do 130-140 i nie czuję potrzeby żeby dla takiego
    > zjeżdżać w pośpiechu w małą lukę między tirami i redukować do 85 km/h.

    Jeśli mówimy o tym, od czego zaczął się ten wątek, to ja widzę sytuację tak:

    rozpędzam auto do 140 km/h, ustawiam tempomat i chcę z taką prędkością
    przejechać całą trasę. Jadę prawym, jak napotkam ciężarówkę zmieniam pas
    na lewy i znowu wracam na prawy. To wszystko dałoby się zrobić bez
    zmiany prędkości. Jeśli natomiast zmieniam pas na lewy i hamuję do
    100-110 km/h to odczuwam to jako dodatkowy kłopot, w dodatku muszę potem
    zredukować bieg żeby przyspieszyć, bo mój silnik słabo "odbudowuje
    obroty" na piątce. Więc na dwupasowej autostradzie powinny być dwie
    prędkości: ciężarówkowe 90 km/h i osobówkowe 140 km/h. Jak ktoś nie daje
    rady osobówką jechać 140 km/h (głównie z powodu blokady psychicznej, bo
    każde współczesne auto rozwija taką prędkość) to niech siedzi na 90 km/h
    i tak dojedzie szybciej niż po DK, gdzie co chwila jest obszar zabudowany.


  • 44. Data: 2013-06-26 14:45:59
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: "Noel" <t...@g...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:1t7p7ddbsrmrz.dlg@rower.power.pl...
    > Dnia Wed, 26 Jun 2013 14:21:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    >
    >>>>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
    >>>> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
    >>> PoRD.

    >> Pierdolisz.

    > Polecam przeczytać, ciekawa ustawa. Dalej w Polsce obowiązuje.

    Ta ustawa zabrania jazdy z jakąkolwiek prędkością lewym pasem, w przypadku gdy jest
    możliwe kontynuowanie jazdy pasem prawym.


    --
    Tomek "Noel" B.


  • 45. Data: 2013-06-26 14:47:22
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-06-26, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    >> Pod warunkiem, ze nie zajezdzasz komus drogi.
    >
    > Pytałem już - w jakiej odległości jest jeszcze "zajechanie drogi"? I
    > jaka zmiana prędkości jest istotna?
    >
    Z takiej, ze Twoj manewr zmusi go do hamowania.
    >
    >> Czemu ktos ma zwalniac
    >> ze 140 do 120 zebys tylko Ty nie musial zwolnic ze 120 do 90?
    >
    > Czemu ja mam zwalniać o 25% żeby ktoś nie musiał zwalniać o 14%?
    >
    Akurat w tym wypadku ma sam fakt, ze wymuszasz na nim pierwszenstwo.
    >
    > Zaraz, zaraz. A on może mieć w dupie to, że chcę akurat jechać
    > spokojnie? Dlaczego?
    >
    To jedz 90 a nie wyskakujesz jak filip z konopii komus przed maske i
    twierdzisz, ze jedziesz sobie spokojnie.

    A czemu Ty masz w dupie, ze on chce akurat jechac szybko i bez stresu,
    ze ktos mu sie wpakuje przed maske?
    >
    > KTOŚ będzie musiał zwolnić/przyspieszyć albo przyspieszyć/zwolnić
    > dlaczego mam to być ja? Zwłaszcza, że ja muszę zwolnić/przyspieszyć
    > bardziej.
    >
    Bo jezeli nie chcesz na kims wymusic pierwszenstwa to musisz byc niestety
    Ty.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 46. Data: 2013-06-26 14:49:45
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Wednesday, June 26, 2013, 2:28:19 PM, you wrote:

    >>>>>> siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.
    >>>>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
    >>>> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
    >>> Może się ktoś powoli rozpędza bo ma niewielką moc silnika. Wystarczy
    >>> żeby wyprzedzić TIRa jadącego 90 km/h, ale nie wystarczy żeby w
    >>> odpowiednim czasie zakończyć manewr
    >> To jakim prawem zabierasz się za wyprzedzanie, skoro wiesz, że nie
    >> zdołasz go zakończyć nie przeszkadzając innym? W dupie masz art. 24
    >> ust. 1 pkt 1!
    >> Poczekaj na taką lukę, w której się zmieścisz bez utrudniania ruchu a
    >> jak masz słaby silnik to zredukuj bieg. Jeśli to nie wystarcza, to po
    >> kiego diabła pchasz się na autostradę?!?
    > Praktyka jest taka że przeszkadza to głównie tym którzy jadą powyżej
    > 150.

    Pieprzysz. Przejeździłem na A4 szacunkowo ponad 200kkm. I zdarzało mi
    się jechać tam też powoli - bo byłem zmęczony, bo miałem mało paliwa a
    jeszcze nie wybudowali stacji i trzeba było te paredziesiąt kilometrów
    pooszczędzać itd. I wtedy też musiałem wyprzedzać ciężarówki. I jakoś
    potrafiłem przyśpieszyć nawet Oltcitem z zarżniętym silnikiem tak,
    żeby nie przeszkadzać jadącym lewym pasem. Tego można się nauczyć. To
    kwestia poprawnej oceny odległości i szybkości tego z tyłu a jak manewr
    wykonasz sprawnie, to ten z tyłu nie zdąży się nawet wkurzyć. Ale nie
    wyskakuj zza zderzaka TIRA na najwyższym biegu przed maskę pacjenta na
    lewym pasie, bo tak się nie wyprzedza na autostradzie, u diabła!

    [...]

    Tak, zmorą wszystkich dróg są TIRmani urządzający sobie wyścigi
    ślimaków. Ale drugą zmorą są ci, którzy przesiedli się ze Skody 105 i
    jazda autostradą powyżej 110-120km/h to dla nich śmierć w oczach. I
    żeby taki jeden z drugim wyprzedził i zjechał - nie! - będzie się
    wlókł lewym pasem i podziwiał rosnący kondukt za sobą. Bo za kolejne
    200 metrów jedzie kolejna ciężarówka do wyprzedzenia i jaśnie hrabia
    na chwilę nie może się posunąć, żeby dać się wyprzedzić.

    Przypominam, że tu mowa o sytuacji, gdy ślimak w golfie wlókł się
    lewym pasem 120 mając prawy pas wolny. Autor go prawym zdołał
    wyprzedzić, czyli było wystarczająco miejsca i czasu, żeby zgodnie z
    przepisami zjechać na prawy pas. To nie była sytuacja poganiania
    wyprzedzającego, tylko idioty przyspawanego do lewego pasa.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 47. Data: 2013-06-26 14:51:05
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Wednesday, June 26, 2013, 2:32:06 PM, you wrote:

    >>>> Jadący lewym pasem autostrady samochód osobowy ma prawo jechać
    >>>> 140km/h i wyprzedzać w ten sposób jadących wolniej prawym pasem i nie
    >>>> łamie żadnego prawa.
    >>> Ale zazwyczaj sytuacja jest troszkę inna. Zjeżdżasz na lewy pas żeby
    >>> wyprzedzić auta jadące 90 km/h. Po kilku chwilach siedzi ci na plecach
    >>> jakiś pajac i miga światłami. I to raczej on nie ma pzepisowej 140 km/h,
    >>> ale uważa że pas należy do niego.
    >> Ale masz jakiś dowód na to, że jechał szybciej niż 140? Bo na razie
    >> sam dowodzisz, że zajechałeś mu drogę.
    > Jeśłi zjeżdżam na lewy pas i dostosowuję prędkość do jadących przede mną
    > to nie uważam że zajechałem drogę komuś kto mi podjeżdża za kilkanaście
    > sekund i miga światłami.

    Ale po co zjeżdżasz na leyu pas skoro wiesz, że tam też tłok?

    >> Poza tym - tu mowa o wpierdalających się na lewy pas z prędkością
    >> znacząco poniżej dozwolonej.
    > A to już było z perspektywy jadącego z większą prędkością i migającego
    > światłami. Nie napisał jaką miał prędkość zanim musiał zwolnić :)

    Napisał, że wyprzedził Golfa prawym pasem. Co Golf robił na lewym
    pasie?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 48. Data: 2013-06-26 14:52:06
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MadMan,

    Wednesday, June 26, 2013, 2:37:33 PM, you wrote:

    >>>>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
    >>>> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
    >>> PoRD.
    >> Pierdolisz.
    > Polecam przeczytać, ciekawa ustawa. Dalej w Polsce obowiązuje.

    Ja podałem przepisy, które łamia wpierdalający się na lewy pas prosto
    przed maskę. Podasz przepis nakazujący powolna jazdę lewym pasem, gdy
    prawy jest wolny?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 49. Data: 2013-06-26 14:52:42
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-26 14:45, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > W dniu 2013-06-26 14:28, Mario pisze:
    >
    >> Praktyka jest taka że przeszkadza to głównie tym którzy jadą powyżej
    >> 150. W takiej sytuacji nie jesteś w stanie ocenić czy zdążysz wykonać
    >> manewr. Z mojej praktyki wynika, że tylko tirmani zajeżdżają drogę w
    >> taki sposób jak opisałeś. Reszta jakoś tam jedzie lekko poniżej
    >> maksymalnej. Jak mam dużo tirów na prawym pasie i dużo aut jadących
    >> zbliżoną do mnie prędkością na lewym, to mało mnie interesuje, że ktoś
    >> musiał zwolnić ze 180 do 130-140 i nie czuję potrzeby żeby dla takiego
    >> zjeżdżać w pośpiechu w małą lukę między tirami i redukować do 85 km/h.
    >
    > Jeśli mówimy o tym, od czego zaczął się ten wątek, to ja widzę sytuację
    > tak:
    >
    > rozpędzam auto do 140 km/h, ustawiam tempomat i chcę z taką prędkością
    > przejechać całą trasę. Jadę prawym, jak napotkam ciężarówkę zmieniam pas
    > na lewy i znowu wracam na prawy. To wszystko dałoby się zrobić bez
    > zmiany prędkości. Jeśli natomiast zmieniam pas na lewy i hamuję do
    > 100-110 km/h to odczuwam to jako dodatkowy kłopot, w dodatku muszę potem
    > zredukować bieg żeby przyspieszyć, bo mój silnik słabo "odbudowuje
    > obroty" na piątce. Więc na dwupasowej autostradzie powinny być dwie
    > prędkości: ciężarówkowe 90 km/h i osobówkowe 140 km/h. Jak ktoś nie daje
    > rady osobówką jechać 140 km/h (głównie z powodu blokady psychicznej, bo
    > każde współczesne auto rozwija taką prędkość) to niech siedzi na 90 km/h
    > i tak dojedzie szybciej niż po DK, gdzie co chwila jest obszar zabudowany.
    >

    Lewy pas dla prędkości=140 a prawy dla reszty świata? Dziwne podejście.
    Poza tym prędkość powinna być dostosowana do warunków na drodze.

    --
    pozdrawiam
    MD


  • 50. Data: 2013-06-26 14:55:23
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-06-26 14:45, Franc pisze:
    > Dnia Wed, 26 Jun 2013 13:53:40 +0200, Michoo napisał(a):
    >
    >> A po tym jak kilka razy na autostradzie chciałem być miły i zostawiałem
    >> wolny lewy pas żeby "szybcy" mogli lecieć i kończyłem ostro hamując
    >> przed tirem bo nie byli w stanie sprawnie mnie wyprzedzić więcej tego
    >> nie zrobię - jak mam 70-80m do tira zjeżdżam na lewo i chcesz to
    >> wyprzedzaj z prawej jak masz dość mocny silnik, nie - to zwalniaj.
    >> Dlaczego ja mam mocno zwalniać po to żebyś ty mógł lecieć?
    >
    > Bo jesteś dupa a nie kierowca i nie potrafisz przewidzieć sytuacji
    > drogowej. Przecież zanim dojedziesz do tira masz kilka sekund na
    > spojrzenie w lusterko.
    > Jak jest miejsce to:
    > - zjźdzam na lewy i jade swoim tempem
    > - jak jaką szybcy to odpuszczam gaz i spokojnie mnie miną a potem ja
    > wyprzedzę
    > - jak jadą szyby daleko w tyle to daję gaz do podłogi i spokojnie przy
    > chwilowej prędkości 160 wyprzedzę tira.
    > Nie widzę powodu, żeby ostro hamować.
    >

    a jak jada i migaja dlugimi juz z daleka - to co robisz (tez pedal w
    podloge)?
    ;)


    Ja jade swoim tempem, zazwyczaj prawym pasem (nawet jak sa 3 pasy w
    jednym kierunku).
    Na lewym staram sie ustepowac szybszym zjezdzajac w luki po prawej ale
    jesli nie spowoduje to, ze to ja bede musial zaraz hamowac,
    nie reaguje na poganianie mnie dlugimi swiatlami - ba czuje nawet
    wowczas chec celowego spowolnienia procesu wyprzedzania (wystawilbym im
    srodkowy palec, ale mi sie nie chce ;)
    Jade z regoly w max dop.predkoscia +/- 10km/h - tempomat na ON (wiec
    predkosc stala no-stop).


strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 30 ... 37


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: