eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Miszczuf lewego pasa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 370

  • 31. Data: 2013-06-26 14:16:55
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-26 14:12, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail c...@v...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >>> Ale zazwyczaj sytuacja jest troszkę inna. Zjeżdżasz na lewy pas żeby
    >>> wyprzedzić auta jadące 90 km/h. Po kilku chwilach siedzi ci na plecach
    >>> jakiś pajac i miga światłami. I to raczej on nie ma pzepisowej 140 km/h,
    >>> ale uważa że pas należy do niego.
    >>
    >> I co dziwniejsze, on ma rację! :)
    >> Jeśli zajeżdżasz komuś drogę zmuszając go do hamowania to nazywamy to
    >> wymuszeniem pierwszeństwa.
    >
    > Nie zawsze, nie wszedzie. Wszystko zalezy od odległości, różnicy predkosci,
    > czasu itp.
    > Ale: zdaje sie ze watkotwórca nie mowił o takiej sytuacji.
    >

    Ale nie mówił też z jaką prędkością jechał zanim spotkał tego ze 120 km/h.

    --
    pozdrawiam
    MD


  • 32. Data: 2013-06-26 14:18:42
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Wednesday, June 26, 2013, 1:50:36 PM, you wrote:

    [...]

    >> Jadący lewym pasem autostrady samochód osobowy ma prawo jechać
    >> 140km/h i wyprzedzać w ten sposób jadących wolniej prawym pasem i nie
    >> łamie żadnego prawa.
    > Ale zazwyczaj sytuacja jest troszkę inna. Zjeżdżasz na lewy pas żeby
    > wyprzedzić auta jadące 90 km/h. Po kilku chwilach siedzi ci na plecach
    > jakiś pajac i miga światłami. I to raczej on nie ma pzepisowej 140 km/h,
    > ale uważa że pas należy do niego.

    Ale masz jakiś dowód na to, że jechał szybciej niż 140? Bo na razie
    sam dowodzisz, że zajechałeś mu drogę.

    Poza tym - tu mowa o wpierdalających się na lewy pas z prędkością
    znacząco poniżej dozwolonej.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 33. Data: 2013-06-26 14:20:20
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-26 14:09, AZ pisze:
    > ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    > On 2013-06-26, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    >>
    >> Oczywiście - wyprzedzanie tira jadącego 90 prawym. Jedziesz 120,
    >> wyprzedzasz tira i nadal jedziesz 120.
    >>
    > Pod warunkiem, ze nie zajezdzasz komus drogi. Czemu ktos ma zwalniac
    > ze 140 do 120 zebys tylko Ty nie musial zwolnic ze 120 do 90?

    Dlatego, że lewy pas jest głównie po to żeby móc wyprzedzać jadących
    wolno na prawym a nie po to żeby pojedyncze jednostki mogły jechać z
    prędkością nie mniejszą od prędkości dopuszczalnej przepisami.


    --
    pozdrawiam
    MD


  • 34. Data: 2013-06-26 14:21:05
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Wednesday, June 26, 2013, 1:54:00 PM, you wrote:

    [...]

    >>>> siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.
    >>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
    >> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
    > Może się ktoś powoli rozpędza bo ma niewielką moc silnika. Wystarczy
    > żeby wyprzedzić TIRa jadącego 90 km/h, ale nie wystarczy żeby w
    > odpowiednim czasie zakończyć manewr

    To jakim prawem zabierasz się za wyprzedzanie, skoro wiesz, że nie
    zdołasz go zakończyć nie przeszkadzając innym? W dupie masz art. 24
    ust. 1 pkt 1!

    Poczekaj na taką lukę, w której się zmieścisz bez utrudniania ruchu a
    jak masz słaby silnik to zredukuj bieg. Jeśli to nie wystarcza, to po
    kiego diabła pchasz się na autostradę?!?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 35. Data: 2013-06-26 14:21:31
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MadMan,

    Wednesday, June 26, 2013, 1:51:57 PM, you wrote:

    >>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
    >> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
    > PoRD.

    Pierdolisz.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 36. Data: 2013-06-26 14:28:02
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.06.2013 14:09, AZ wrote:
    > ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    > On 2013-06-26, Michoo<m...@v...pl> wrote:
    >>
    >> Oczywiście - wyprzedzanie tira jadącego 90 prawym. Jedziesz 120,
    >> wyprzedzasz tira i nadal jedziesz 120.
    >>
    > Pod warunkiem, ze nie zajezdzasz komus drogi.

    Pytałem już - w jakiej odległości jest jeszcze "zajechanie drogi"? I
    jaka zmiana prędkości jest istotna?

    [*] Dokładniej rzecz biorąc często jadę długo lewym wyprzedzając tych z
    prawego, ale gdy nie ma nikogo z tyłu.

    > Czemu ktos ma zwalniac
    > ze 140 do 120 zebys tylko Ty nie musial zwolnic ze 120 do 90?

    Czemu ja mam zwalniać o 25% żeby ktoś nie musiał zwalniać o 14%?

    >>
    >> Problemem nie jest 120 vs 140 bo takie samochody zbliżają się do siebie
    >> z prędkością anemicznego rowerzysty. Problemem jest 120 vs 180 i więcej
    >> - bo wtedy widząc takiego daleko w lusterku nie wiesz czy:
    >> a) jedzie na tyle wolno/jest na tyle daleko, że wyprzedzisz spokojnie
    >>
    > Gdy sie zorientujesz, ze jednak jedzie szybciej przyspieszasz a nie
    > masz wszystkich w dupie bo jestes ecodrajwer.

    Zaraz, zaraz. A on może mieć w dupie to, że chcę akurat jechać
    spokojnie? Dlaczego?

    KTOŚ będzie musiał zwolnić/przyspieszyć albo przyspieszyć/zwolnić
    dlaczego mam to być ja? Zwłaszcza, że ja muszę zwolnić/przyspieszyć
    bardziej.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo


  • 37. Data: 2013-06-26 14:28:19
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-26 14:21, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Mario,
    >
    > Wednesday, June 26, 2013, 1:54:00 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>>>> siedźcie na tym prawym pasie i się nie wychylajcie.
    >>>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
    >>> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
    >> Może się ktoś powoli rozpędza bo ma niewielką moc silnika. Wystarczy
    >> żeby wyprzedzić TIRa jadącego 90 km/h, ale nie wystarczy żeby w
    >> odpowiednim czasie zakończyć manewr
    >
    > To jakim prawem zabierasz się za wyprzedzanie, skoro wiesz, że nie
    > zdołasz go zakończyć nie przeszkadzając innym? W dupie masz art. 24
    > ust. 1 pkt 1!
    >
    > Poczekaj na taką lukę, w której się zmieścisz bez utrudniania ruchu a
    > jak masz słaby silnik to zredukuj bieg. Jeśli to nie wystarcza, to po
    > kiego diabła pchasz się na autostradę?!?
    >
    > [...]
    >

    Praktyka jest taka że przeszkadza to głównie tym którzy jadą powyżej
    150. W takiej sytuacji nie jesteś w stanie ocenić czy zdążysz wykonać
    manewr. Z mojej praktyki wynika, że tylko tirmani zajeżdżają drogę w
    taki sposób jak opisałeś. Reszta jakoś tam jedzie lekko poniżej
    maksymalnej. Jak mam dużo tirów na prawym pasie i dużo aut jadących
    zbliżoną do mnie prędkością na lewym, to mało mnie interesuje, że ktoś
    musiał zwolnić ze 180 do 130-140 i nie czuję potrzeby żeby dla takiego
    zjeżdżać w pośpiechu w małą lukę między tirami i redukować do 85 km/h.

    --
    pozdrawiam
    MD


  • 38. Data: 2013-06-26 14:32:06
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-26 14:18, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Mario,
    >
    > Wednesday, June 26, 2013, 1:50:36 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> Jadący lewym pasem autostrady samochód osobowy ma prawo jechać
    >>> 140km/h i wyprzedzać w ten sposób jadących wolniej prawym pasem i nie
    >>> łamie żadnego prawa.
    >> Ale zazwyczaj sytuacja jest troszkę inna. Zjeżdżasz na lewy pas żeby
    >> wyprzedzić auta jadące 90 km/h. Po kilku chwilach siedzi ci na plecach
    >> jakiś pajac i miga światłami. I to raczej on nie ma pzepisowej 140 km/h,
    >> ale uważa że pas należy do niego.
    >
    > Ale masz jakiś dowód na to, że jechał szybciej niż 140? Bo na razie
    > sam dowodzisz, że zajechałeś mu drogę.

    Jeśłi zjeżdżam na lewy pas i dostosowuję prędkość do jadących przede mną
    to nie uważam że zajechałem drogę komuś kto mi podjeżdża za kilkanaście
    sekund i miga światłami.

    > Poza tym - tu mowa o wpierdalających się na lewy pas z prędkością
    > znacząco poniżej dozwolonej.

    A to już było z perspektywy jadącego z większą prędkością i migającego
    światłami. Nie napisał jaką miał prędkość zanim musiał zwolnić :)




    --
    pozdrawiam
    MD


  • 39. Data: 2013-06-26 14:37:33
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 14:21:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    >>>> 140 to prędkość maksymalna a nie minimalna.
    >>> A widzisz jakis powód, zeby jechac LEWYM pasem z niższa?
    >> PoRD.
    >
    > Pierdolisz.

    Polecam przeczytać, ciekawa ustawa. Dalej w Polsce obowiązuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 40. Data: 2013-06-26 14:39:58
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.06.2013 14:28, Mario wrote:
    > W dniu 2013-06-26 14:21, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>
    >> To jakim prawem zabierasz się za wyprzedzanie, skoro wiesz, że nie
    >> zdołasz go zakończyć nie przeszkadzając innym? W dupie masz art. 24
    >> ust. 1 pkt 1!
    >>
    >> Poczekaj na taką lukę, w której się zmieścisz bez utrudniania ruchu a
    >> jak masz słaby silnik to zredukuj bieg. Jeśli to nie wystarcza, to po
    >> kiego diabła pchasz się na autostradę?!?
    >>
    >> [...]
    >>
    >
    > Praktyka jest taka że przeszkadza to głównie tym którzy jadą powyżej
    > 150. W takiej sytuacji nie jesteś w stanie ocenić czy zdążysz wykonać
    > manewr.

    Dodajmy do tego, że taki "tnący" lewym pasem nie ma prawa tego robić w
    myśl 16.4 - powinien natychmiast po zakończeniu wyprzedzania zjeżdżać na
    prawy pas i potem zaczynać kolejny manewr wyprzedzania. Upewniając się
    najpierw co do jego bezpieczeństwa.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 37


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: