  • 1. Data: 2013-06-25 20:19:29
    Temat: opony na deszcz i śnieg
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    witam,
    tak sobie pomyślałem, że jako że żona mało jeździ to kupię jej opony
    całoroczne, a jej zestaw deszczowe+zimowe zakoszę dla siebie :). Problem
    w tym, że od takich opon wymagam dobrego trzymania na deszczu i śniegu.
    Czy ktoś miał styczność z oponami całorocznymi lub zimowymi dobrze
    spisującymi się w takich warunkach? Nie przeszkadza mi hałas, szybkie
    zużycie, a na suchym asfalcie trzymają się każde opony. cena też nie gra
    roli bo i tak wyjdzie taniej niż zimówki+letnie.
    Jakby co w tej chwili zadowala mnie zestaw Uniroyal RainSport2 na lato +
    Continental TS830 na zimę, opona uniwersalna może być nieznacznie gorsza
    od tego zestawu ;) (w przeciwnym wypadku kupię taki sam zestaw, jednak
    prawie 5000zł na opony które przeżyją więcej niż samochód to trochę dużo...)

    Lukasz

  • 2. Data: 2013-06-25 21:38:03
    Temat: Re: opony na deszcz i śnieg
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 20:19:29 +0200, ddddddd napisał(a):

> [...]
    > prawie 5000zł na opony które przeżyją więcej niż samochód to trochę dużo...)

    Zacznę od rozmiaru, bo to zwykle ma znaczenie. 206/55/16, ujeżdżałem dwa
    komplety Continentali, na lato Premium Contact, zimą TS830. Po zajeżdżeniu
    przed zimą ostatnią wymieniłem na Vredestein Quatrac 3. Rewelacja zimą,
    dobre na śniegu, na suchym wiadomo. Przy moim spokojnym stylu jazdy i 120KM
    w benzynowym samochodzie są wystarczające. Choć prz ostatecznej decyzji
    poradziłbym się kogoś kto jeździ bardziej dynamicznie.

  • 3. Data: 2013-06-26 07:08:50
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-25 21:38, Iglo pisze:

> [...]
    > w benzynowym samochodzie są wystarczające. Choć prz ostatecznej decyzji
    > poradziłbym się kogoś kto jeździ bardziej dynamicznie.

    moc auta trochę wyższa - bo ok. 180KM, ale przez żonę nie jest
    zajeżdżane, tyle że to RWD i wolałbym żeby się dobrze trzymało drogi :)
    Powyższe opony w rozmiarze 225/55/16 - w pierwszym lepszym sklepie
    internetowym kosztują 880zł/szt. - czyli komplet ponad 3500zł.
    Na zeszłą zimę założyłem do tego auta opony 195/65/15 i jeździło mi się
    na nich bardzo dobrze (licznik przekłamywał bo nie dobrany rozmiar, ale
    takie mi zostały nówki po poprzednim aucie więc je założyłem). Tyle że
    ja nie zmieniam opon w październiku, a letnie w maju - tej zimy
    zmieniałem opony trzy albo cztery razy - jak zapowiadała się gorsza pogoda.
    Letnie Rainsporty w tym rozmiarze będą kosztowały 2050zł, do tego chyba
    dokupię Conti w rozmiarze 195/65/15 (bo 225/55/16 kosztują już chyba ok.
    700zł/szt., 195/65 połowę mniej - a na zimę węższa opona nie zaszkodzi)
    - komplet letnie+zimowe wyjdzie też ok. 3500zł, do tego muszę tylko
    felgi dokupić.
    Nie sądziłem że takie wielosezonówki będą aż tak drogie :)
    Choć z drugiej strony zawsze to mniej kół do przekładania i składowania,
    a jeśli faktycznie trzyma się to sensownie drogi...

    Lukasz

  • 4. Data: 2013-06-26 15:10:57
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Ja też założyłem do żony samochodu opony Vredestein Quatrac 3 (185/60R15H) i
    nie żałuję. Dobra przyczepność w zimie i bardzo dobra w lecie. W deszczu
    bardzo dobre. Ciche. Kupił bym je ponownie.

    pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2013-06-26 20:15:53
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-26 15:10, PaweL pisze:
> [...]
    > (185/60R15H) i nie żałuję. Dobra przyczepność w zimie i bardzo dobra w
    > lecie. W deszczu bardzo dobre. Ciche. Kupił bym je ponownie.

    dobra, na zły sklep natrafiłem, teraz miałem chwilkę i przeglądnąłem
    oferty innych sklepów - i można tą oponkę w rozmiarze 225/55/16 dostać
    za 550zł co jest bardzo dobrą ceną. Wygląda na to że się na nie skuszę ;)

    Lukasz

  • 6. Data: 2013-06-27 07:44:31
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 20:15:53 +0200, ddddddd napisał(a):

    > dobra, na zły sklep natrafiłem, teraz miałem chwilkę i przeglądnąłem
    > oferty innych sklepów - i można tą oponkę w rozmiarze 225/55/16 dostać
    > za 550zł co jest bardzo dobrą ceną. Wygląda na to że się na nie skuszę ;)

    Warto. Jak mówi mój oponiarz, te opony mu chleb odbierają, ale co zrobić
    :-)

  • 7. Data: 2013-06-27 08:09:13
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-27 07:44, Iglo pisze:

    > Warto. Jak mówi mój oponiarz, te opony mu chleb odbierają, ale co zrobić
    > :-)

    a co powiecie o Goodyear Vector 4Seasons? niby lepiej wypadają w
    testach, ponoć bardziej odporne na aquaplaning i lepsze w szybszych
    zakrętach, ale jak to się ma do praktyki?

    Lukasz

  • 8. Data: 2013-06-27 09:55:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 08:09:13 +0200, ddddddd napisał(a):
    > a co powiecie o Goodyear Vector 4Seasons? niby lepiej wypadają w
    > testach, ponoć bardziej odporne na aquaplaning i lepsze w szybszych
    > zakrętach, ale jak to się ma do praktyki?

    Spojrz na cene - kiedys mnie oponiarz uswiadomil ze to wcale tak duzo
    taniej nie wyniesie. Potem chyba stanialy, a robocizna wzrosla.

    Ja sobie chwale Debice Navigator, ale nie wiem czy ten rozmiar maja.

    J.

  • 9. Data: 2013-06-27 10:30:45
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-27 09:55, J.F. pisze:

> [...]
    > taniej nie wyniesie. Potem chyba stanialy, a robocizna wzrosla.
    >
    > Ja sobie chwale Debice Navigator, ale nie wiem czy ten rozmiar maja.

    cena ma sens (przy mało jeżdżonym aucie):
    -letnie Rainsporty 225/55/16: 1600zł (coś potaniały)
    -zimowe wintercontacty w rozmiarze 195/65/15 ok.1400zł
    -dodatkowe felgi przyjmijmy 400zł
    -przekładka gratis bo mam możliwości, ale to już dwa komplety do przełożenia
    Razem 3400zł
    Wielosezonowe Goodyear (czyli droższe) - 625zł/szt= 2500zł, nie trzeba
    przekładać
    W jednym aucie zrobić przekładkę 4x w roku to nie problem, ale w tym
    samym czasie obsłużyć dwa auta to dodatkowe 40 minut do każdego
    przełożenia...

    Lukasz

  • 10. Data: 2013-06-27 10:52:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-06-27 10:30, ddddddd pisze:

    > cena ma sens (przy mało jeżdżonym aucie)

    No ale koszty trzeba wyliczyć dla przewidywanego czasu eksploatacji.
    Wielosezonówki pożyją jednak nieco krótcej niż para letnie + zimowe.

    Dla mnie decydującym czynnikiem jest wygoda. Pieprzenie się z przekładką 2 razy do
    roku,
    zawalanie sobie piwnicy/garażu (ew. dodatkowe koszty przechowywania) - nic
    przyjemnego.
    Tym bardziej gdy ma się więcej niż jedno auto...