  • 361. Data: 2013-07-11 21:41:34
    Temat: Re: Miszczuf lewego pasa
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-11 18:49, Użytkownik Cavallino napisał:

    > Jeśli o to chodzi to zgoda.
    > Choć tutaj jednak widzę delikatną różnicę (życiową powiedzmy), o ile
    > delikwent ustępuje bezzwłocznie KAŻDEMU szybszemu.

    Figa prawda, w lusterka patrzymy statystycznie rzadko i niechętnie.
    O tym że my komuś przeszkadzaliśmy na drodze szybko zapominamy lub
    wręcz nie zauważamy, to że nam ktoś przeszkodził jest przeważnie
    warte długiej dyskusji. I co najśmieszniejsze powołują się na
    przepis który sami łamią co wynika z ich opisu. No ale zawsze
    można udać głupa i powołać się na delikatną życiową różnicę, tak
    ja ty. :-)

    Pozdrawiam

  • 362. Data: 2013-07-12 08:14:24
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-07-11 18:44, RadoslawF pisze:

    > Ale robisz dokładnie to samo co obszczekiwany przez ciebie osobnik.
    > Jedziesz niewłaściwym pasem. To że jedziesz szybciej od niego
    > nie jest usprawiedliwieniem.

    ile jeździsz naszymi autostradami i z jaką prędkością? ja A4 jeżdżę
    codziennie, jak bym zjeżdżał na lewy pas tuż za takim osobnikiem to
    hamulce zmieniałbym w aucie co 10.000km, bo jak ktoś jedzie lewym pasem
    to musi mieć czas na zastanowienie, jak zobaczy auto w lusterku też na
    lewym pasie to myśli 'hmm, może się do mnie zbliża' chwilę później 'hmm
    faktycznie się zbliża', następnie 'no nie ma rady, będzie chciał
    wyprzedzać' może też 'co to trzeba zrobić żeby zjechać na prawy pas,
    zmienić bieg, włączyć kierunkowskaz, czy też ruszyć kierownicą?'
    Nie jadę cały czas lewym pasem, po prostu odpowiednio wcześnie
    rozpoczynam manewr wyprzedzania. Często też jeżdżę szybciej niż
    przepisowe 140km/h, aczkolwiek w miarę możliwości rzadko używam hamulca,
    staram się wcześniej zwalniać.
    Zdarza mi się też wyprzedzać prawą stroną (czasem taki osobnik nie jest
    świadomy tego że jedzie lewym pasem i jak się go wyprzedzi prawym to
    zjeżdża na prawy) - aczkolwiek robię to tylko jeśli jest pas awaryjny (w
    razie by zechciał zmienić pas na prawy w trakcie mojego manewru), lub
    jeśli dłuższą chwilę siedzę na zderzaku osobnika który prawy pas ma
    pusty, a on i tak nie reaguje.
    Jeżeli piszesz że robię to samo, to napisz mi w jakiej odległości od
    pojazdu poprzedzającego powinienem zmienić pas na lewy według ciebie
    (wiem, wiem, w ostatniej chwili, powinna być na to ustawa, w końcu
    dzięki temu spalamy więcej paliwa i zużywamy hamulce)

    Lukasz

    Lukasz

  • 363. Data: 2013-07-12 08:17:33
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-07-11 18:44, RadoslawF pisze:

    > Ale robisz dokładnie to samo co obszczekiwany przez ciebie osobnik.
    > Jedziesz niewłaściwym pasem.

    Teraz dopiero przeczytałem innego twojego posta w tym wątku i
    zorientowałem się, że uważasz że cały czas jadę lewym pasem. Uświadamiam
    ci więc że tak nie jest ;)

    --
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 364. Data: 2013-07-12 09:37:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-12 08:17, Użytkownik ddddddd napisał:

    > Teraz dopiero przeczytałem innego twojego posta w tym wątku i
    > zorientowałem się, że uważasz że cały czas jadę lewym pasem. Uświadamiam
    > ci więc że tak nie jest ;)

    Z innych twoich tekstów wynika coś innego.
    Ale nie przejmuj się, nie tylko twoich, po prostu dopiero teraz
    zareagowałem na wasze opisy.

    Pozdrawiam

  • 365. Data: 2013-07-12 10:27:07
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał w
    wiadomości news:kro6h2$hfj$1@dont-email.me...
> [...]
    > razie by zechciał zmienić pas na prawy w trakcie mojego manewru), lub
    > jeśli dłuższą chwilę siedzę na zderzaku osobnika który prawy pas ma

    Poza Polską, jakoś wszyscy jadący lewym pasem są w stanie się zorientować, że ktoś
    jedzie szybciej i zjeżdzją na prawy.
    W Polsce wymaga to myślenia i jest zdecydowanie za trudne jak na polskich kierowców.

    J.

  • 366. Data: 2013-07-12 10:28:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Figa prawda, w lusterka patrzymy statystycznie rzadko i niechętnie.
    > O tym że my komuś przeszkadzaliśmy na drodze szybko zapominam

    Ale można się starać, albo kompletnie olewać tych z tyłu, jak to kapelusze
    mają w zwyczaju, na tym polega różnica.

  • 367. Data: 2013-07-12 12:54:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 18:08, ddddddd pisze:

    > Bo wyprzedzanie prawym pasem jest mniej bezpieczne.

    Mniej od siedzenia komuś na ogonie i poganiania, hmm?

  • 368. Data: 2013-07-12 13:14:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-12 10:28, Użytkownik Cavallino napisał:

    > Ale można się starać, albo kompletnie olewać tych z tyłu, jak to
    > kapelusze mają w zwyczaju, na tym polega różnica.

    Starać sie można, ale i tak nie jest się w porządku względem
    kodeksu. Do tego wychodzi się na idiotę bo tak naprawdę nie
    wiesz na pewno czy gość faktycznie olewa wszystko z tyły czy
    się stara ale ale akurat ciebie odpowiednio szybko nie
    spostrzegł.

    Pozdrawiam

  • 369. Data: 2013-07-12 21:52:42
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    > Ale robisz dokładnie to samo co obszczekiwany przez ciebie osobnik.
    > Jedziesz niewłaściwym pasem. To że jedziesz szybciej od niego
    > nie jest usprawiedliwieniem.
    >

    > Pozdrawiam

    ja zrobiłem kiedyś tak: jadę prawym, dojeżdżając do auta które jedzie lewym,
    zjeżdżam na lewy pas.
    gość się zorientował i zjechał na prawy.
    po wyprzedzeniu zjechałem na prawy i widziałem, że gośc też już jechal
    prawym :)

    czasami jechałem prawym i przy wyprzedzaniu z prawej spoglądałem wzrokiem "a
    któż to tak jedzie?" i (czasami) też zjeżdżali na prawy

  • 370. Data: 2013-07-13 10:18:03
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-07-12 12:54, Andrzej Lawa pisze:

    > Mniej od siedzenia komuś na ogonie i poganiania, hmm?

    mniej- siedząc na ogonie masz nogę na hamulcu, wyprzedzając prawym pasem
    występuje różnica prędkości i duże prawdopodobieństwo że jadący lewym
    jak będziesz już go wyprzedzał (lub chwilkę przed tym manewrem) zechce
    ci ustąpić i w ciebie wjedzie

    --
    Pozdrwiam
    Lukasz