  • Data: 2021-03-08 17:42:47
    Temat: Re: Miraj na wodur!
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 8 Mar 2021 17:18:05 +0100, J.F.

    > Ba - nie trzeba. Elektrolizer moze robic od razu pod cisnieniem ..

    Może? To ile kosztuje taki elektrolizer z kompresorem (i butlą?) aby
    napchać potem wodór do samochodu?

    > Na przyspieszenie outlandera nie narzekasz,
    > to po co ci jakies kondensatory :-)

    Wcale bym się nie obraził na lepsze przyśpieszenie. Ale fakt, bardziej
    narzekam na mizerny odzysk. Literalnie, jak bateria napompowana na maksa,
    to go nie ma wcale, do 75% zwalnia przeciętnie, dopiero poniżej 50% hamuje
    pełną parą. Jakby był kondensator obok baterii to by nie było problemu.

    > Bo jakies Zydy cene ustalaja :-)
    >
    > No coz, jest mozliwe, ze ogniwa paliwowe duzo platyny potrzebuja, a
    > platyna droga.
    > Jest tez mozliwe, ze wymysla ogniwa bez platyny.

    *** Tyle lat nad tym pracują i nic się nie zmienia. Nawet zapowiedzi nie ma
    żeby choćby pozyskać inwestorów i to napędzić...

    > Ale ono ma byc ekologiczne, latwo tankowalne, i jechac 170 po
    > autostradzie.
    > A przyspieszenie ... niekoniecznie ...

    Wg mnie to wprost wynik braku odpowiedniej mocy z generatora. Dlatego
    wspomniałem o kondensatorach które by zapewne temat rozwiązały.

    > A outlander jak przyspiesza?

    Też ma 9 do setki. Do 60 szybciej niż przeciętny samochód w tej kalsie. Ale
    nie mówimy tu o Outlanderze tylko o Mirai za 300 tys. w podstawie, bo
    lepiej wyposażone to pewnie pod 400 kosztować będą.

    > Patrzac dalej ... wazy to 1800 kg ... co tam takiego ciezkiego.
    > Bateria paliwowa, czy bateria buforowa?
    > Bo chyba nie zbiornik wodoru :-)

    Te zbiorniki gruboskórne są jednak. Może jeszcze konstrukcja ochronna...

    > Technologie wokol wodoru.
    > Sprawnosc elektrolizy, ogniwa paliwowe itp ...

    Patrz trzy gwiazdki -- wyżej.

    --
    Pozdor
    Myjk