    From: "Marek" <t...@f...kuku.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Migotanie ekranu w laptopie Sony
    Date: Thu, 13 Feb 2014 07:58:44 +0100

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
    news:52fbe062$0$2366$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jestem niemal pewien, że migotania nie będzie po wyjściu na światło dzienne - po
    wyłączeniu wszelkiego oświetlenia elektrycznego w
    > pomieszczeniu.

    W dzień bez oświetlenia, to samo, w ciemnym pokoju też i nawet dziś sprawdziłem,
    że przy dowolnej rozdzielczości. Migotanie jest najbardziej widoczne na jednolitym,
    szarym tle i przy ustawieniu jasności na 50%. Nieco zanika wraz ze wzrostem jasności.
    Przy pełnej jasności, mogę uznać, że nie jest widoczne. Tak samo jak po wejściu
    do BIOS-u, zapewne dlatego, że tam z powodu braku regulacji jasności, jest ona
    ustawiona ma maxa, stąd nie widzę tego mrugania.
    Co ciekawe i potwierdzające że coś się zmienia w pracy matrycy przy różnych
    jasnościach to to, że jak oglądam ten obraz z laptopa przy jasności na 50%
    przez aparat komórki, to widzę na ekranie przechodzące paski (zapewne przez
    różne częstotliwości odświeżania kompa i aparatu), ale jak ustawię w laptopie
    jasność na maxa, to już na telefonie obraz z laptopa jest gładki, tak jak w BIOS-ie.

    Już samo bardzo wyraźne mruganie szarego tła (zamiast gładkiego tła, pokazują
    się dodatkowe jakby "strzępki", coś a'la artefakty w TV cyfrowej) w tabeli
    z nagłówkiem "Histórico Medallas" na stronie olimpijskiej:

    http://olimpiadas.clarosports.com/medals/all-time-me
    dals/index.html

    pokazuje, że coś nie tak z tym odświeżaniem, albo jak wejdę na Wirtualną Polskę
    i przesuwam stronę, to czcionki odświeżają się bardzo leniwie, tzn. pozostawiają
    po sobie taką smugę (w porównaniu z monitorem kompa stacjonarnego, też
    o rozdzieczości Full HD, gdzie ta smuga jest bardzo znikoma).

    --
    Pzdr.
    Marek