  • 1. Data: 2014-02-11 07:46:42
    Temat: Migotanie ekranu w laptopie Sony
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Cześć,
    Zakupiłem ostatnio laptopa Sony model SVE1713Y1EB (procek i7, ekran Full HD),
    system zaktualizowany z preinstalowanego Windows 8 do Windows 8.1.
    Zauważyłem, że z odświeżaniem ekranu jest coś nie tak, tzn. wygląda na to, że
    jest zbyt mała częstotliwość odświeżania, bo widzę, jak obraz mruga. Najlepiej to
    widać,
    gdy na ekranie jest wyświetlana jednolita powierzchnia. Niby w ustawieniach jest
    60Hz,
    sterowniki grafiki (AMD Radeon HD 7650M / Intel HD 4000) mam aktualne ze strony Sony.
    Dodam jeszcze, że jak wejdę np. na stronę olimpijską:

    http://olimpiadas.clarosports.com/medals/all-time-me
    dals/index.html

    to w Firefoxie już bardzo wyraźnie widać, jak mruga szare tło w prostokątach w
    kolumnie
    z nagłówkiem "Histórico Medallas".
    Na 6 letnim laptopie Asus z rozdzielczością 1280/800, WinXP, który też ma
    odświeżanie
    60 Hz, ta sama wersja Firefoxa (26), obraz jest OK. W pracy na kompie stacjonarnym
    z monitorem Full HD, WinXP, ta sama wersja Firefoxa, też jest OK.
    Co ciekawe, pod biosem migotanie nie występuje. Czy ten typ tak ma, czy można coś
    podregulować/ zaktualizować?
    Bardzo proszę o pomoc, bo to migotanie jest frustrujące!

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2014-02-11 18:44:30
    Temat: Re: Migotanie ekranu w laptopie Sony
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 11 Feb 2014 07:46:42 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > podregulować/ zaktualizować?
    > Bardzo proszę o pomoc, bo to migotanie jest frustrujące!

    Tak się tylko zastanawiam, czy owo migotanie to nie skutek zastosowania
    matrycy 6-bitowej + układu FRC. Jak się monitor zachowuje przy obrazach do
    testu na obecność takiego rozwiązania ze strony
    http://mva.pl/viewtopic.php?f=21&t=6?

    http://monitory.mastiff.pl/images/mva/frc1.gif
    http://monitory.mastiff.pl/images/mva/frc2.gif

    Wyświetlać je należy przy skalowaniu 1:1. Jeżeli obraz będzie migotać - to
    tego na swojej matrycy już nie przeskoczysz.

    [ Marriage: It's a three ring circus. Engagement ring, wedding ring and ]
    [ suffe... ring. (demotywatory.com) ]

  • 3. Data: 2014-02-11 20:14:50
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Dnia 2014-02-11 Przemysław Ryk dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

> [...]
    >
    >Wyświetlać je należy przy skalowaniu 1:1. Jeżeli obraz będzie migotać - to
    >tego na swojej matrycy już nie przeskoczysz.

    Brawo Kolego! Wygląda na to, że trafiłeś w przyczynę problemu.
    Po wyświetleniu pierwszego gifa frc1 na Sony'm w skali 1:1 obraz miga
    tak jak to widzę na innych jednolitych powierzchniach, ale już na
    gifie frc2, miga bardzo intensywnie, jak stroboskop, natomiast na starym
    Asusie...nie miga wcale.
    Poszperam w necie, może ktoś już na to narzekał w tym lub podobnym
    modelu laptopa.

    Dzięki za wskazówkę!

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 4. Data: 2014-02-11 22:04:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 11 Feb 2014 19:14:50 +0000 (UTC), Marek napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > Asusie...nie miga wcale.
    > Poszperam w necie, może ktoś już na to narzekał w tym lub podobnym

    Nie ma sprawy. :)

    Sprawdź sobie jeszcze ten: http://s4.ifotos.pl/img/LCD-Testp_ehxwnsq.png -
    wyświetl w przeglądarce w skali 1:1 i zacznij ruszać oknem z tym obrazem.

    [ The genius of the hole: no matter how long you spend climbing out, ]
    [ you can still fall back down in an instant. (Max Payne) ]

  • 5. Data: 2014-02-12 07:30:05
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...
    > Sprawdź sobie jeszcze ten: http://s4.ifotos.pl/img/LCD-Testp_ehxwnsq.png -
    > wyświetl w przeglądarce w skali 1:1 i zacznij ruszać oknem z tym obrazem.

    Na tym teście to nawet w pracy na stacjonarnym z monitorem Full HD intensywnie
    miga
    przy przesuwaniu, bez przesuwania jest OK. Ciekawe, czy na problematycznym Sony'm
    będzie migać, nawet bez przesuwania. Później sprawdzę w domu na obu laptopach.
    W ogóle istnieją monitory LCD, na których nie miga przy przesuwaniu?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 6. Data: 2014-02-12 21:00:28
    Od: work <g...@w...pl>

    a nie wiesz jak było przed aktualizacją do win 8.1. Wiem że różne cuda
    zdarzają się po przejściu z 8 do 8.1 dlatego na moim samsungu ciągle
    jeszcze mam 8 a jak przeszedłem razu pewnego na 8.1 to karta graficzna
    3D przestała działać. Teraz czekam na dopracowanie 8.1.

    pozdro

  • 7. Data: 2014-02-12 21:20:52
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Dnia 2014-02-12 Marek dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

> [...]
    >Sony'm
    >będzie migać, nawet bez przesuwania. Później sprawdzę w domu na obu

    Na obu laptopach też miga, więc myślę, że nie jest to poważna
    niedogodność, w każdym
    bądź razie nie przejmuję się tym.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 8. Data: 2014-02-12 21:34:31
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 12 Feb 2014 21:00:28 +0100, work napisał(a):

> [...]
    > jeszcze mam 8 a jak przeszedłem razu pewnego na 8.1 to karta graficzna
    > 3D przestała działać. Teraz czekam na dopracowanie 8.1.

    1. Cytować byś się nauczył
    2. Znaczy się co się stało z ową kartą 3D? I jaką kartą 3D? Dodatkowy układ,
    czy wbudowana w procesor?

    [ Niektóre błędy nie były by tak tragiczne, gdyby nie próby ich ]
    [ naprawienia. (znalezione w necie) ]

  • 9. Data: 2014-02-12 21:45:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 12 Feb 2014 20:20:52 +0000 (UTC), Marek napisał(a):

    > Dnia 2014-02-12 Marek dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):
    >
    > Na obu laptopach też miga, więc myślę, że nie jest to poważna
    > niedogodność, w każdym bądź razie nie przejmuję się tym.

    Występuje z mniejszym lub większym natężeniem. Najbardziej widoczne jest w
    monitorach z 6-bitową matrycą + układem FRC, często też na podobno bardzo
    szybkich matrycach TN. Się okazuje, że szybkie to one są, ale dokładność
    sterowania już nie taka fajna i monitor z porządną elektroniką, matrycą VA i
    wyższymi czasami reakcji słabiej w takiej sytuacji migocze, niż TNka. :)

    [ Optymista to ktoś, kto uważa, że gorzej być nie może. Pesymista - że ]
    [ owszem - może. Realista - że będzie. (znalezione w necie) ]

  • 10. Data: 2014-02-12 21:58:05
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]

    > czy można coś
    > podregulować/ zaktualizować?
    > Bardzo proszę o pomoc, bo to migotanie jest frustrujące!

    Jestem niemal pewien, że migotania nie będzie po wyjściu na światło
    dzienne - po wyłączeniu wszelkiego oświetlenia elektrycznego w
    pomieszczeniu.