-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mgla
Date: Fri, 24 Dec 2010 00:39:41 +0100
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 136
Message-ID: <if0mju$m17$1@news.net.icm.edu.pl>
References: <iev4ok$qrs$1@news.onet.pl>
<e...@r...googlegroups.com>
<iev95c$apq$1@news.onet.pl>
<9...@r...googlegroups.com>
<ievd1i$nqt$1@news.onet.pl> <if04fa$uaj$1@news.net.icm.edu.pl>
<if05nh$d0k$1@news.onet.pl> <if07vs$8k0$1@news.net.icm.edu.pl>
<if0cjp$7h6$1@news.onet.pl> <if0hdk$76l$1@news.net.icm.edu.pl>
<if0j99$uth$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-87-251-232-55.static.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1293147584 22567 87.251.232.55 (23 Dec 2010 23:39:44
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Dec 2010 23:39:44 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <if0j99$uth$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2337225
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>
>> Nie jestem pewien o czym mowa. System automatyczny wykrywający mgłę nie
>> może być zbudowany na bazie komórki bo ona sama nie wykryje mgły
>
> Mowa o wykrywaniu kolizji. Powiedzmy dla uproszczenia takich, w których
> strzelają poduszki. Strzela poduszka->sms do centrali "tu i tu nastapiła
> kolizja". Pozostaje pytanie jak odróznić panienkę która wjechała w bramę
> od faktycznego zagrożenia, ale dobre jest to że w ogóle można cos
> odróżniać. A karambol z grubsza polega na tym, że nagle takich zgłoszeń
> jest >1 z jednej lokalizacji.
Musiałbyś to mieć w znacznym % samochodów. MZ zupełnie nierealne. Nim takie
rozwiązanie upowszechni się miną lata. Dowodem na to są istniejące systemy
tego rodzaju :-) Z 10 lat temu widziałem samochód informujący komórkowo o
kolizji.
>
>> a
>> podłączanie do samochodu z odpowiednim "czujnikiem" podważa sens
>> używania aparatu bo i tak trzeba mieć ten sprzęt a jak trzeba sprzęt to
>> równie dobrze można ten sprzęt wyposażyć w interfejs GSM i panel
>> informacyjny o zgłoszeniach, w efekcie komórka nie byłaby do niczego
>> potrzebna.
>
> Dodanie do samochodu interfejsu bluetootch zapewne kosztuje < $10.
> Dodatkowo silne zaszyforwanie go nie przekracza możliwości technicznych
> studenta informatyki. To *JEST* w zasięgu aby telefon czerpał informacje
> bezpośrednio z samochodu. Z resztą co szkodzi instalować moduł GSM+GPS
> wprost w samochodzie na stałe?
No to właśnie mówię, że jeśli w ogóle ma być sprzęt to używanie komórki
kierowcy nie jest potrzebne.
>
>>> ylko że to wymaga koordynacji podczas projektowania w skali globalnej.
>> Jakiej ?
>
> Współpraca między operatorami, szybkośc reakcji, współpraca z producentami
> samochodów, uwarunkowania prawne itp.
Nierealne. Byłoby dużo dymu i nic więcej.
>
>> Ale wielu użytecznych usług nie mają i mieć nie będą bo na razie kręcą
>> tym operatorzy a nie użytkownicy. Operator wprowadza usługi na których
>> może zarobić. Nie masz np telefonów dualnych DECT + GSM. Poza tym ...
>> napisałem jak to widzę jeśli chodzi o użycie komórki.
>
> Internet jest sztucznie drogi. Jesli zmusić prawnie operatorów to nawet
> nie zauważą problemu, to tylko kilka bajtów raz na jakiś czas. Oni je
> marnują na reklamy beczących dzwonków. Widocznie nie mają co robić z
> pasmem.
To jednak generuje ich zyski. Darmowe inicjatywy przynoszą straty.
>
>>> Jesli piszesz o CB to uciążliwości jest dużo. Np ze względu na stada
>>> prymitywnych debili w eterze nie sposób miec odsłuchu i dzieci w tym
>>> samym samochodzie.
>> To prawda, ale potencjał informowania ma i da się używać "od zaraz".
>
> CB może "nie zdążyć" poinformować, jesli masz 1 minutę do puknięcia w
> karambol.
Dobra, rozumiem, że chodzi Ci dokładnie o natychmiastowe wykrywanie
karamboli i informowanie o tym zainteresowanych, ale tego nie zrobisz bo za
duża bezwładność jest i masa problemów organizacyjnych.
>
>>> Ostatnio jak się rozglądam to calkiem sporo kierowców albo ma nawigację
>> Ale nie z wbudowanym TMSem czy co tam by potrzeba do odbierania
>> informacji o zdarzeniach drogowych w konkretnej lokalizacji
>
> Potrzebny jest internet. To załatwia telefon. Ba, to zalatwia gówniany
> terminal GSM montowany na stałe w samochodzie za 100zł w detalu.
Znajdź najpierw chętnych do płacenia za ten system w każdym samochodzie, nie
tylko nowym.
>
>> Ciągle nie widzę tego systemu, który miałby szansę na globalne
>> zaistnienie. A dyskutowałem chyba z 5 lat temu o tym także. W
>> międzyczasie pojawiły się kolejne systemy onlineowe wspomagąjące
>> nawigacje offlinowe niestety nieglobalne.
>
> Online będzie dzialać jesli operatorzy komórek zaczną inwestować w
> cokolwiek co przypomina wolny internet. I może być nawet powolny.
Wolny internet ? To publiczne adresy IP :-)
Jak dla mnie internet w sieciach komórkowych nie różni się prawie wcale od
stacjonarnego. Właściwie nawet tańszy jest skoro za 5zł można dostać 100MB.
Do tych zastosowań idealne.
>
>>> Wystarczył by internet. Przez cokolwiek dostepnego. Internet jest w
>>> tej chwili dostępny wszędzie z eteru. I nagle możesz zobaczyć wszelkie
>>> ostrzeżenia na trasie przelotowej. I nie tylko suszarki, ale REALNE
>>> problemy w czasie rzeczywistym.
>> I co, istniejące nawigacje nie mają takiej funkcjonalności ?
>
> Nie mają funkcjonalności zwrotnej, w tym informowania o kolizjach
> drogowych w sposób automatyczny.
Jeśli to bardzo łatwo mogą to uzupełnić.
> To co proponuje pozwala z posób zautomatyzowany wykrywać karambole
> *natychmiast* po kolizji 3 samochodów. O ile mają taki system
> zainstalowany na pokładzie, czy to wbudowany
3 na .. np 15 samochodów
> czy za pomocą telefonu + łacznośc z kompem samochodu.
Zapomnij
>
>> Te mgły .. są zwykle do wysokości pewnej. Niebo widać.
>
> Nie widać. Czesto przemieszczam sie na wysokosci Imielina (S1 i poboczne).
> Mgła czasem taka, że aby wyjśc siku na poboczu trzeba drzwi trzymac żeby
> dało radę wrócić. Serio.
>
>> Poza tym nim się
>> we mgłę wjeżdża można coś przeczytać.
>
> Problemem karambolu jest to ze decydujące sa sekundy a czasem minuty. Ja
> proponuje jak pomóc tym, ktorych dzielą sekundy od karambolu.
>
> Ale to tylko fantazje. Życie kilku ludzi/rok nie jest warte aż takich
> rozwiązań.
Nie znajdziesz tylu świadomych.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.12.10 01:05 Sebastian Biały
- 24.12.10 08:27 Maciek
- 24.12.10 11:10 niusy.pl
- 24.12.10 11:15 niusy.pl
- 24.12.10 11:44 Sebastian Biały
- 24.12.10 12:59 nadir
- 24.12.10 23:31 Adam Płaszczyca
- 25.12.10 00:26 Krzysiek Kielczewski
- 25.12.10 18:40 jerzu
- 26.12.10 11:01 niusy.pl
- 28.12.10 01:24 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11