  • Data: 2010-12-26 11:01:49
    Temat: Re: Mgla
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    > Nie. Stare samochody ulegna biodegradacji za 10 lat. Za 10 lat masz więc
    > system który pozwoli na sensowne działanie z funkcjami które wykraczają
    > poza ochrone przed karambolami.

    Jakimi ? Ochrona przed karambolami przydaje się sporadycznie może nawet
    tylko raz w życiu. Poza tym już pisałem ... jak ktoś chce pociągiem jechać
    to niech kupi bilet a nie leje paliwo do baku.

    > Nie trzeba się pieprzyć. To w zasadzie jest bezobslugowe dla własciciela.
    > Wsiada i jedzie.

    Komórka ? Dla hobbysty oczywiście nie jest problemem zainstalowanie
    aplikacji, ustawienie GPRS i zestawienie połączenia przez BT, ale przeciętny
    człowiek ma z tym większe lub mniejsze problemy. Kwestia złożoności. Wbrew
    pozorom nie jest to proste zagadnienie tylko w pewien sposób upraszczane da
    się stosować.

    > Zapotrzebowanie spoleczne jest na to żeby dzialał 999 z komórki a nie
    > działa. Zaskakująco malo ludzi starszych i w średnim wieku wie co to 112.

    Może jeszcze się nie ujawniło albo ma mniejsze znaczenie niż 112

    > Bez znaczenia. Stare samochody są ... stare. Za chwile ich nie będzie.

    10 lat. To oczywiście nie jest specjalnie dużo, ale też nie ma co się
    podniecać systemem, który za 10 lat być może będzie nadawał się do użycia.

    > Taki:
    >
    > "Nie możesz połączyć się z WikiLeaks i Disney.com bo jest to wbrew umowie
    > zawartej z operatorem".
    >
    > "Nie możesz przesyłać protokołem szyfrowanym bo jest to wbrew umowie
    > zawartej z CIA|KGB"
    >
    > "Ten protokół nie działa bo tak"
    >
    > "Tego pliku nie możesz pobrać bo powinieneś go kupic w naszym iPearStore,
    > złodzieju"
    >
    > itd.

    Nnnno może tak być. Sieci komórkowe mają szansę stać się głównym
    dostarczycielem internetu, więc będą na niego miały duży wpływ. Ale nie
    wiesz czy nie upowszechnią się sieci społeczne.

    > Dlatego zrobienie tego na istniejacych platformach nie jest łatwe.
    > Potrzebny jest przymus prawny.

    Ale ... czego ? Cyfrowego 112 ? To ok, ale jak te ograniczenia internetu też
    można prawnie uskuteczniać.

    > Upowszechnieniem mogą zając się prawnicy UE w przerwie mierzenia ogórków.

    Wolałbym by ludzie sami zdecydowali, że coś chcą.

    > Jesteś sledzony cały czas. To tylko kwestia świadomosci społecznej.
    > Zdecydowana większośc ludzi jest niesłychanie tępa technicznie i nie
    > rozumie jak działa telefon i fakt że operator wie wszystko o tym gdzie się
    > w tej chwili znajdują. Połączenie tego z gps zwiększa rozdzielczość, ale
    > to już jest drugorzedne. I tak wiadomo gdzie jesteś.

    To właśnie mówię, że to, że dzisiaj godzimy się na śledzenie może jednak
    skończyć się. Świadomość społeczeństwz wrasta.

    > Więc nie róbmy nic...

    Też właśnie nic nie robimy :-)

    > System może być zaprojetowany elastycznie. Choćby po to żeby można było
    > parametry pracy silnika wysylać online do serwisu, mierzyć realne
    > obciążenie ruchu na drogach, pobierać opłaty od kilomtra itd.

    By nas doić ?!