eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaMechaniczne demozaikowanie Bayera
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 98

  • 71. Data: 2009-03-02 17:41:32
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@u...at pisze:
    > Rozdzielczosc limituje ciagle matryca .

    Tak, wszystkie kity o tym wiedzą :)

    > Czestosc probkowania w dygitalizowaniu sygnalu ciaglego winna wynosci
    > co najmniej 2 czestotliwosci sygnalu analogowego ( jesli nie wierzysz
    > zobacz w akustyce np cd z jak czestosci sa probkowane -44,4 khz - ale
    > tam sa inne niuans wiec nie poruszam))

    Takie niuasn, że w teorii jest to tylko piękne uproszczenie. Zupełnie
    inaczej wygląda filtrowanie dolnoprzepustowe sygnału audio, inaczej
    obrazu, zresztą zagadnienia są w szczegółach odległe od siebie jak
    Afryka od Australii.

    > Ograniczeniem w podnoszeniu pojemnosci matryc bedzie z pewnoscia
    > dyfrakcja - ale nie chcialbym Cie przemeczac wiec pozwol ze tego nie
    > porusze dalej.

    Ale ja poruszę - przy dzisiejszych gęstościach w cropach pojawia się już
    przy przysłonach osiem, co jest olbrzymim czynnikiem ograniczającym
    rozdzielczość.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/


  • 72. Data: 2009-03-02 19:49:11
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: "JR" <j...@w...pl>


    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> :
    >> dlaczego sądzisz, że niskiego ISO? :)
    >
    > Bo tylko tam stosunek amplitudy szumu do sygnału jest mały.
    >
    >
    >> właśnie niejako przy okazji dzięki realnemu wydłużeniu ekspozycji
    >
    > Sądzisz, że to zaleta, że zamiast np 1/100s robisz 1/20s?
    >
    >
    >> i złożeniu/uśrednieniu sygnału szumy spadną tak o ok. 2x
    >> przy czterokrotnej sekwencji naświetlania - czyli zyskujemy 1EV
    >> na skali ISO :)
    >
    > Tak możesz zawsze w trybie seryjnym dowolnego aparatu, czyli zamiast 1
    > zdjęcia robisz trzy i z nich składasz jedno. Owszem szumy spadną.
    > Tyle, że trzy zdjęcia zajmują 3x czasu.
    > Gdy chcesz mieć ten sam czas to zamiast jednego zdjęcia 1/100s masz 3 z
    > 1/300s (pomijając jeszcze lag pomiędzy zdjęciami). Tyle, że wtedy wzrasta
    > stosunek szumu do sygnału.
    >

    ogólnie zależność ISO/stosunek_SNR, to ~ exponenta,
    więc największy, __widoczny__ uzysk z uśredniania szumów z kilku
    ekspozycji będzie właśnie dla wysokiego ISO...

    tak na przyszłość, to w takiej analizie lepiej nie uzmienniać za wielu
    czynników na raz

    --
    pzdr.
    JR



  • 73. Data: 2009-03-03 19:57:46
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > j...@u...at pisze:
    >> Rozdzielczosc limituje ciagle matryca .
    >
    > Tak, wszystkie kity o tym wiedzą :)
    >
    >> Czestosc probkowania w dygitalizowaniu sygnalu ciaglego winna wynosci
    >> co najmniej 2 czestotliwosci sygnalu analogowego ( jesli nie wierzysz
    >> zobacz w akustyce np cd z jak czestosci sa probkowane -44,4 khz - ale
    >> tam sa inne niuans wiec nie poruszam))
    >
    > Takie niuasn, że w teorii jest to tylko piękne uproszczenie. Zupełnie
    > inaczej wygląda filtrowanie dolnoprzepustowe sygnału audio, inaczej
    > obrazu, zresztą zagadnienia są w szczegółach odległe od siebie jak
    > Afryka od Australii.

    pomijajać że pomysł aby muzę samplować na 44.4kHz był dość poroniony


  • 74. Data: 2009-03-03 20:18:04
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    >> Takie niuasn, że w teorii jest to tylko piękne uproszczenie. Zupełnie
    >> inaczej wygląda filtrowanie dolnoprzepustowe sygnału audio, inaczej
    >> obrazu, zresztą zagadnienia są w szczegółach odległe od siebie jak
    >> Afryka od Australii.
    >
    > pomijajać że pomysł aby muzę samplować na 44.4kHz był dość poroniony

    Słyszysz 25kHz?
    --
    Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

    Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com


  • 75. Data: 2009-03-03 21:10:13
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Marek Dyjor:
    >
    >>> Takie niuasn, że w teorii jest to tylko piękne uproszczenie.
    >>> Zupełnie inaczej wygląda filtrowanie dolnoprzepustowe sygnału
    >>> audio, inaczej obrazu, zresztą zagadnienia są w szczegółach odległe
    >>> od siebie jak Afryka od Australii.
    >>
    >> pomijajać że pomysł aby muzę samplować na 44.4kHz był dość poroniony
    >
    > Słyszysz 25kHz?

    a jak sądzisz czy czlowiek potrafi usłyszeć zniekształcenia fazowe?

    czemu teraz durne ludzie dzwięk samplują np na 96kHz a nawet wyżej?


  • 76. Data: 2009-03-03 21:41:52
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > a jak sądzisz czy czlowiek potrafi usłyszeć zniekształcenia fazowe?

    Nie wiem, może. Co by się zmieniło, gdyby płyta miała 96kHz?

    > czemu teraz durne ludzie dzwięk samplują np na 96kHz a nawet wyżej?

    Z tego samego powodu dla którego używamy TIFF 16bit?
    --
    Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

    Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com


  • 77. Data: 2009-03-03 22:01:45
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: m...@a...net.pl

    >czemu teraz durne ludzie dzwięk samplują np na 96kHz a nawet wyżej?

    To bardzo marny argument - to ze audiofile cos robia to bynajmniej
    nie znaczy ze to ma sens.
    :-)

    >a jak sądzisz czy czlowiek potrafi usłyszeć zniekształcenia fazowe?

    Ale pytanie bylo z kategorii osobistych.
    :-)

    Czy ty slyszysz.

    Michal


  • 78. Data: 2009-03-03 22:05:23
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > pomijajać że pomysł aby muzę samplować na 44.4kHz był dość poroniony

    Ekonomicznie tak wyszło, ale już nie pamiętam szczegółów. Nie że około
    tyle tylko dokładnie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /terroryzm - wiem co to, kiedyś mi strona nie działała.../


  • 79. Data: 2009-03-03 22:07:19
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    >> pomijajać że pomysł aby muzę samplować na 44.4kHz był dość poroniony
    > Słyszysz 25kHz?

    Słyszymy 15kHz. A przez pierwszą dekadę CD tam śpiewały elektrosłowiki z
    powodu problemów z filtrem, który miał z 20kHz zjechać do 22kHz o 90dB.
    Dziś to już kompjuter robi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /90% ludzi nie powie nigdy nikomu tego, o czym myśli przez 90% czasu/


  • 80. Data: 2009-03-03 22:10:35
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    >> a jak sądzisz czy czlowiek potrafi usłyszeć zniekształcenia fazowe?
    > Nie wiem, może.

    Jak usłyszy kilka źródeł (tzn. dźwięk wielokanałowy) to mu da czadu.

    >> czemu teraz durne ludzie dzwięk samplują np na 96kHz a nawet wyżej?
    > Z tego samego powodu dla którego używamy TIFF 16bit?

    No nie do końca, właściwie zupełnie nie. Tifa grzmocimy wałkiem w
    fotoszopie, z muzyką niestety robi się coś przeciwnego.
    To 96kHz obecnie to trochę po obiedzie jest, ale generalnie wszyscy tak
    nagrywają.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 . 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: