  • 81. Data: 2009-03-03 22:17:21
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > No nie do końca, właściwie zupełnie nie. Tifa grzmocimy wałkiem w
    > fotoszopie, z muzyką niestety robi się coś przeciwnego.

    No ale chodzi o to żeby mieć zapas na obróbkę.

  • 82. Data: 2009-03-03 22:26:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > No ale chodzi o to żeby mieć zapas na obróbkę.

    Na obniżanie tonacji chyba :)
    Jak już jest w komputerze, to jeden pies, czy 44,1kHz, czy 1Mhz. 96kHz
    robi się dla łagodniejszego traktowania sygnału przy konwersji cyfrowej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 83. Data: 2009-03-04 08:25:55
    Od: armar <a...@p...fm>

    Janko Muzykant pisze:

    > Tak, wszystkie kity o tym wiedzą :)

    Szczególnie, gdy się skupiają na ok. 5% obrazu w centrum kadru :D,
    gdzie obiektywy naprawdę próbują osiągnąć rozdzielczość matrycy
    do nich dostosowanej.
    Im dalej od centrum kadru, tym bardziej obiektyw sobie nie radzi.
    Biorąc pod uwagę, że już teraz produkuje się matryce o gęstości
    sporo ponad 600 pix/mm (43 MP/cm2, czyli przy filtrze barwnym
    ponad 300 linii na milimetr) i ta gęstość nadal rośnie,
    to jest mało prawdopodobne by obiektywy kiedykolwiek
    uzyskały taką rozdzielczość.
    Szczególnie, że maksymalna rozdzielczość bardzo dobrej optyki
    blisko osi optycznej zatrzymała się około 60 lpmm,
    co daje sporo mniej niż gęsto upakowane maciupkie matryce.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 84. Data: 2009-03-04 09:50:07
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Słyszymy 15kHz.

    Może wy. Nietoperze zaczynają od 20kHz - ja tam je słyszałem (inna
    sprawa, że ledwo-ledwo, dwa dni kombinowałem co to tak skrzypi dziwnie
    dopóki ich nie zobaczyłem ;).

  • 85. Data: 2009-03-04 11:36:34
    Od: armar <a...@p...fm>

    Jester pisze:

    > Może wy. Nietoperze zaczynają od 20kHz - ja tam je słyszałem (inna
    > sprawa, że ledwo-ledwo, dwa dni kombinowałem co to tak skrzypi dziwnie
    > dopóki ich nie zobaczyłem ;).

    A skąd wiesz, że nie słyszałeś nietoperza, który miał chrypkę,
    albo słyszałeś zdudnienie dźwięków odbitych od ścian pomieszczenia,
    lub też kilku nakładających się dźwięków nietoperzy,
    czy też harmoniczne ich dźwięku (który nie musi być sinusoidą)?
    Najlepiej wygeneruj sobie sinusoidy o takiej samej amplitudzie
    i częstotliwościach 10 do 20 kHz ze skokiem 1 kHz,
    a następnie sprawdź na słuchawkach które słyszysz wyraźnie ciszej,
    a których już nie słyszysz.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 86. Data: 2009-03-04 11:49:41
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    Jester <j...@t...net.pl> wrote:
    > Może wy. Nietoperze zaczynają od 20kHz - ja tam je słyszałem (inna
    > sprawa, że ledwo-ledwo, dwa dni kombinowałem co to tak skrzypi dziwnie
    > dopóki ich nie zobaczyłem ;).

    nie jestem specem w dzialce audio (ani tez audiofilem ;) ) ale moge potwierdzic
    ze zakresy slyszalnosci moga sie znacznie roznic. ja praktycznie zawsze
    najpierw slysze nietoperza (blokowisko, laka, las = wiec bardzo rozne
    akustycznie miejsca), a potem go szukam wzrokiem. dla odmiany moja zona nie
    slyszy go wcale

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 87. Data: 2009-03-04 12:36:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jester pisze:

    > Może wy. Nietoperze zaczynają od 20kHz - ja tam je słyszałem (inna
    > sprawa, że ledwo-ledwo, dwa dni kombinowałem co to tak skrzypi dziwnie
    > dopóki ich nie zobaczyłem ;).

    Może słyszałeś podharmoniczne. Poza tym nie jest powiedziane, że
    nietoperz nadaje wyłącznie powyżej słyszalnej.
    Człowiek zresztą też dość krótko słyszy 20kHz, około trzydziestki pasmo
    spada już do 18-19kHz.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /audiofil? - proszę mnie nie obrażać!/

  • 88. Data: 2009-03-04 12:50:40
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > nietoperz nadaje wyłącznie powyżej słyszalnej.
    > Człowiek zresztą też dość krótko słyszy 20kHz, około trzydziestki pasmo

    U miłośników słuchawek (szczególnie dokanałowych), którzy nadużywają mocy swoich
    przenośnych odtwarzaczy, nawet znacznie wcześniej. Generalnie degradacja słuchu,
    czy to z powodu fizjologicznego starzenia się narządu, czy uszkodzeń
    środowiskowych, zaczyna się właśnie od tonów wysokich, po czym powoli schodzi
    coraz niżej.

  • 89. Data: 2009-03-04 13:58:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > To bardzo marny argument - to ze audiofile cos robia to bynajmniej
    > nie znaczy ze to ma sens.
    > :-)
    to w sam raz robią nie audiofile tylko inżynieorwie dzwięku a oni sie nie
    brandzlują przewodami bez tlenowymi.

  • 90. Data: 2009-03-04 17:44:22
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Człowiek zresztą też dość krótko słyszy 20kHz, około trzydziestki pasmo
    > spada już do 18-19kHz.

    No to po ptokach, żegnajcie gacki, teraz se mogę kupić ajpoda... :(