  • 1. Data: 2009-02-27 21:15:54
    Temat: filtr polar i oslona przeciwsloneczna
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Jak wy sobie z tym radzicie?
    Bo ja mam polara na jednym obiektywie + tulipana. I krecenie polarem par
    excellence niewygodne jest. Przyznam, ze zarzuclem korzystanie z
    oslony...
    TA

  • 2. Data: 2009-02-27 21:22:38
    Temat: Re: filtr polar i oslona przeciwsloneczna
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Jak wy sobie z tym radzicie?
    > Bo ja mam polara na jednym obiektywie + tulipana. I krecenie polarem par
    > excellence niewygodne jest. Przyznam, ze zarzuclem korzystanie z
    > oslony...

    U mnie zależy od obiektywu.
    W sigmie mam tak głęboko soczewkę, że i tak osłony nie trzeba. Co
    ciekawe dali tam dwa gwinty i można nieco większy filtr nakręcić na
    koniec osłony (jakieś to rozwiązanie zawsze)
    W zeissie osłonę mam tak płytką, że kręcenie filtrem nie jest problemem.
    W tele sony mam specjalne okienko - zdejmowanie osłonki jest
    czasochłonne, a przez to okienko cośtam można pokręcić.
    W tamronie za to dają specjalny pierścień do kręcenia filtrem (i jest to
    z wszechmiar najlepsze z rozwiązań).

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 3. Data: 2009-02-27 21:33:59
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Jak wy sobie z tym radzicie? Bo ja mam polara na jednym
    > obiektywie + tulipana. I krecenie polarem par excellence
    > niewygodne jest. Przyznam, ze zarzuclem korzystanie z
    > oslony...
    A u mnie w osłonie od spodu jest wyciągany prostokątny
    dekielek, przez który wkłada sie paluszka i robi dobrze :)
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-02-27 22:08:43
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości grup
    ws.onet.pl...
> [...]
    > Bo ja mam polara na jednym obiektywie + tulipana. I krecenie polarem par
    > excellence niewygodne jest. Przyznam, ze zarzuclem korzystanie z

    Masz pentaxa zdaje się. Tak jak ktoś ci napisał, osłona ma klapkę
    wyjmowalną,
    ale to sie tyczy obiektywów kitowych pentaxa i samsunga,
    jak masz jakieś inne szkła, to trudno powiedzieć.

    JD

  • 5. Data: 2009-02-27 23:36:56
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <49a8647b$0$29401$f69f905@mamut2.aster.pl>,
    "JD" <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > wyjmowalną,
    > ale to sie tyczy obiektywów kitowych pentaxa i samsunga,
    > jak masz jakieś inne szkła, to trudno powiedzieć.

    Hm, mialem na mysli obiektyw Tamron 18-250. Nijakiej klapki nie ma. Ani
    'specjalnego pierscienia do krecenia filtrem'.

    TA

  • 6. Data: 2009-02-28 00:03:18
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał
> [...]
    A u mnie w osłonie od spodu jest wyciągany prostokątny
    dekielek, przez który wkłada sie paluszka i robi dobrze :)
    ----------------------------------
    Czasami jeszcze spotyka się wysuwaną po staremu osłonę z korpusu - to też
    ułatwia.
    A to okienko to świetny pomysł, szkoda że rzadko komu się chce to
    zastosować.

    adam

  • 7. Data: 2009-02-28 12:29:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JD" <j...@g...com> napisał:

    > Masz pentaxa zdaje się. Tak jak ktoś ci napisał, osłona ma klapkę
    > wyjmowalną,
    > ale to sie tyczy obiektywów kitowych pentaxa i samsunga,
    > jak masz jakieś inne szkła, to trudno powiedzieć.

    Nie tylko kitowych. Wiele obecnie produkowanych obiektywó Pentaxa ma takie
    osłony z klapką. I jest to bardzo wygodne - po zamianie DA18-55 na Tamrona
    17-50 bardzo mi tej klapki brakowało - do tego stopnia, ze w końcu dokupiłem
    drugą osłonę i wypiłowałem w niej prostokątną dziure do kręcenia filtrem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)