    From: "pluton" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Maszynka - zageszczarka
    Date: Mon, 11 May 2009 12:23:44 +0200

    > Bardzo ładna i zapewne praktyczna.

    Dzieki. 'W praniu' okazalo sie, ze bardzo, ale to bardzo
    potrzebne sa podporki na dole raczki, ktore ograniczaja
    odchylenie i powoduja podniesienie przedziej czesci plozy.
    po dospawaniu 2 kawalkow plaskownika zabawa z zageszczarka
    byla juz na poziomie polprofesjonalnym.

    > Robię wędzarnię z generatorem dymu i
    > podajnikiem zrębków. Generator i podajnik w wersji próbnej już zrobiłem.
    > Została
    > mi skrzynka gdzie będzie się wędziło.

    Co do grilowedzarni, to u mnie bedzie tak: dolek w ziemi, 200cm dlugi,
    70 cm szeroki, ok. 50 cm gleboki (wymiary do lekkiej rewizji).
    W tym dole wyloze 2-metrowej dlugosci kanal dymowy z bloczkow
    m6, co mi sie zostaly z budowy, potem nasypie piachy, zageszcze i wyleje
    plyte.
    Na plycie po prawej bedzie palenisko do wedzarni, nad nim grill,
    w czesci srodkowej - przestrzen na drewno, nad tym - blat na talerze itp,
    w lewej czesci wedzarnia (komora pod blatem i komora nad blatem.
    Pochwale sie fotkami.

    >Stanąłem na materiale ( aluminium czy stal
    > nierdzewna) i drzwiczkach.

    Drzwiczki do paleniska kupilem takie od pieca,
    do komory wedzarni zrobie po prostu drewniane.

    >Jak byś był zainteresowany to chętnie się podzielę
    > tym co wiem a i pewno paru rad też udzielisz.

    No pewnie! :)

    > Wracając do zagęszczarki. Szkoda
    > że wiele tych elementów skręcanych nie pospawałeś. Szybciej i pewniej.

    No nie wiem :) Raczka (gorny uchwyt) - oba spawy puscily. Musialem na
    miejscu
    poprawiac.

    Poza tym chcialem miec konstrukcje rozbieralna, na wszelki wypadek.

    pozdrawiam
    pluton