  • Data: 2009-05-11 15:21:35
    Temat: Re: Maszynka - zageszczarka
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ty z wędzeniem idziesz według mnie złą drogą. Takie rozwiązania były dobre 100
    lat temu. Teraz nikt nie ma na nie czasu. Ja chce wędzić a przypiekać w dymie.
    Jak dym ma 25 do 30 stopni Celsjusza i jest go mało. To wędzenie trwa kilka-
    kilkanaście dni. Za to efekt jest nieznany dla obecnego konsumenta sztucznego
    żarcia. Nie da się siedzieć na działce kilka dni i pilnować wędzarni. Dlatego
    zrobiłem generator dymu. I to nie był żaden problem. Trudne jest zrobienie
    szafki. Musi być absolutnie szczelna, bo będzie wisiała w mieszkaniu. W
    przeciwieństwie do teoretyków gawędziarzy Ty coś robisz w realu. Bo nie problem
    się mądrować jak to ładnie w programie można zaprojektować. Do wykonania
    klikanie myszką to za mało. Potrzebne są materiały, narzędzia, zdolności. Nie
    mogę użyć drzwiczek od pieca z przyczyn oczywistych. Muszę zrobić super szczelne
    drzwiczki z tego co można kupić w sklepach. Aluminium do milimetra grubości sam
    jestem w stanie powycinać w dowolne kształty, sam pozaginać i połączyć. Nie
    zrobię tego z blachą nierdzewną, nawet jak będzie miała 0,25 grubości. I tak się
    miotam. Robić szafkę samemu z aluminium. Czy zlecić wycięcie laserem a potem
    zaginanie na krawędziarce. Wtedy będzie dużo drożej i niekoniecznie lepiej i
    dokładniej zrobione. Za to z lepszego materiału. Szukam informacji na ile gorsze
    ze spożywczego punktu widzenia będzie aluminium. I kurcze znaleźć nie mogę. A
    może aluminium malowane spożywczą farbą epoksydową? Coś w niedalekiej
    przyszłości muszę zrobić w tej materii. Jak pojadłem niedawno wędzonego w zimnym
    dymie to mi teraz nic ze sklepu nie smakuje.