    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Maszyna do wytwarzania 'g'
    Date: Sun, 01 Mar 2009 03:25:13 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

> [...]
    > destylacji. Ale pewnie czegoś nie wiem na ten temat.
    > Rozumiem, że byłeś zachwycony prostotą opisanego rozwiązania, ale
    > niestety ta zaleta jest okupiona tragicznie małą sprawnością destylacji;
    > zmiany czasu i warunków odpędu niewiele tu zmienią, a mogą być w pewnych
    > warunkach niebezpieczne. W więzieniach, obozach etc. różni przyciśnięci
    > potrzebą wynalazcy tworzyli bardzo interesujące zestawy do destylacji
    > frakcjonowanej lub rektyfikacji w niskich (30-40 st C) temperaturach,
    > niektóre dawały moc >70st, ale miały cechę wspólną -ponad 2/3 pary szło
    E. no nie przypuszczalem, ze bede mial przyjemnosc zamienic kilka zadn z
    fachowcem. Zapewne jestes Chemikiem, ktorych w odroznieniu od przynajmniej
    niektorych fizykow bardzo powazam. I trafnie zauwazyles, ze bylem ta metoda
    zachwycony szczegolnie w czasch gdy za samo popsiadanie aparatury szlo sie do
    kicia.

    > wiesz, niespecjalnie mi się chce powtarzać opisy zamieszczane od setek
    > lat w odpowiedniej literaturze fachowej (w bibliotece mojego Ojca była
    > przepiękna niemiecka cegła z 1878 roku, gotykiem pisana i ilustrowana
    > drzeworytami, o produkcji destylatów, od malutkiej przydomowej gorzelni
    > do wielkiej przemysłowej destylarni -cudo, niestety znikło przy którejś
    > przeprowadzce). Rozumiem że nie masz czasu ani ochoty na skorzystanie z
    > jakiejś technicznej biblioteki, ale jeśli temat Cię interesuje, na
    > początek wystarczą Google (około 2,900 wyników dla zapytania
> [...]
    No rzeczywiscie, przepraszam i dziekuje, ale niestety, siedem fachow osma
    bida, zapewne juz nie bede sie przekwalifikowywal i mimo jego zalet, nie bede
    go stosowal; wole trunki renomowanych firm. Zapytalem, jak dlugo zyje, o czyms
    takim uslyszalem po raz pierwszy.
    "Kondolencje" z powodu utraty bialego kruka, zapewne powedrowal za zachodnia
    granice gdzie zostal sprzedany za czapke gruszek. Znam to z autopsji; mialem
    pare numizmatow, ktore podzielily los Twojej "cegly".
    Pzdr.