  • 111. Data: 2012-02-24 07:36:39
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2012 22:01:27 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Zdziwiłbyś się (albo i nie) co potrafią wyczyniać ludzie i na na jakich
    > stanowiskach.

    Po tym jak widziałem pana dyrektora oddziału dużej firmy ubezpieczeniowej,
    nalewającego opał z plastikowego baniaczka do służbowej Vectry na parkingu
    przed swoim biurem, to już chyba mnie nic nie zdziwi.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 112. Data: 2012-02-24 08:38:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Feb 2012 07:36:39 +0100, P.B. napisał(a):

    > Po tym jak widziałem pana dyrektora oddziału dużej firmy ubezpieczeniowej,
    > nalewającego opał z plastikowego baniaczka do służbowej Vectry na parkingu
    > przed swoim biurem, to już chyba mnie nic nie zdziwi.

    Bardzo rozsadny ... dyrektor ?

    Po pierwsze - zminimalizowal koszta firmy, po drugie - zminimalizowal
    ryzyko po kontroli z US :-)

    J.

  • 113. Data: 2012-02-24 08:46:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2012 23:21:31 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Bazuje na braku ścisłości w przepisie - wspomniałem o minimach,
    > maksimów nie widać. AFAIR jakieś wątpliwości były, ale na razie
    > o czepianiu się (z podaniem podstawy) nie słychać; o przypadkach
    > dotyczących telefonów, świadczeń zdrowotnych i innych takich
    > bywało (słychać).

    Dawniej to jakos wpisywali w koszt "reprezentacji i reklamy", cos do 0.25%
    obrotu ..

    > W odróżnieniu od pytania o herbatę, tu jest inne źródło nietrafności:
    > pytanie jest nie na temat, klimatyzacja "służy pracy", pracownik
    > nie ma z tego *osobistych* korzyści wymiernych materialnie.

    Rzadsze pranie ?

    > Wygoda pracy liczy się na rzecz przychodów pracodawcy :)

    znam tez inne sposoby na wygode pracy - dobra kawa, herbata, wygodny dojazd
    samochodem, posilek regeneracyjny ...

    J.

  • 114. Data: 2012-02-24 11:37:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-02-23 19:35, P.B. pisze:
> [...]

    A sprawdza, czy sie pyta jaki nr wpisac ? :-)

    >Takie systemy są stosowane od dawna - do klienta biznesowego
    >przychodzi
    >regularnie wyciąg (np. w formacie E-MEDIA, klient jeszcze podaje
    >przebieg przy płatności kartą). Nawet jak ktoś naleje do kanistra,
    >czy
    >zatankuje samochodów żony to bardzo szybko widać w analizie. Sam
    >robiłem systemy na tym oparte (nawet ponad 10 lat temu) - znaczy one

    No ale trzeba przebieg podac. I miec przykazane "tankuj do pelna.
    I miec auto gdzie "do pelna" nie ma 10l bledu.

> [...]
    >poprawnego
    >rozliczenia kosztów (mpk i inne), niemniej były funkcje wyłapywania
    >"anomalii". "Anomalie"wywołane jakimiś błędami to był margines -
    >system
    >był odporny na jakieś drobne błędy w postaci błędnego przebiegu, czy
    >pomyłki w asortymencie - to są drobiazgi i szkoda czasu i pieniędzy
    >na
    >ich eliminację. Pięknie za to wychodziły różne kanty i to bardzo
    >szybko. No, ale to już kwestia zamawiającego taki system itd.
    >Zdziwiłbyś się (albo i nie) co potrafią wyczyniać ludzie i na na

    Czekaj - ale w sumie co - liczyles srednie splalanie ?

    Ale to nie tylko GPS, ale caly system.
    Ostatnio byc moze niedrogi, jesli auto skomputeryzowane i zarowno dane
    z wtryskiwaczy jak z paliwomierza do komputera trafiaja.

    A potem sie zaczna paliwomierze nagminnie psuc :-)

    >Znikniecie 10 litrów to żaden problem, a GPS, system i obsługa może
    >słono kosztować - może to się opłacić tylko przy pewnych rodzajach
    >transportu. W innych wystarczy kontrolować przebieg i zużycie (ze
    >sporą tolerancją) w sposób w zasadzie automatyczny.

    Albo nic nie kontrolowac - u nas pracownik zarabia minimalna krajowa,
    ale ma prawo przepalic 100l/100km.

    J.

  • 115. Data: 2012-02-24 11:50:17
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > A sprawdza, czy sie pyta jaki nr wpisac ? :-)

    Na BP w Warszawie sprawdzali na podglądzie z kamer numer samochodu.

    > No ale trzeba przebieg podac. I miec przykazane "tankuj do pelna.
    > I miec auto gdzie "do pelna" nie ma 10l bledu.

    Nawet jak się nie tankuje do pełna to po kilkunastu tankowaniach błąd
    obliczeń średniego spalania jest coraz mniejszy.

> [...]
    >
    > A potem sie zaczna paliwomierze nagminnie psuc :-)

    > Albo nic nie kontrolowac - u nas pracownik zarabia minimalna krajowa, ale

    Albo nasi pracownicy mają czas dojeżdżają do klienta zawsze w 10 minut
    niezaleznie od dystansu do pokonania. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 116. Data: 2012-02-24 12:08:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości

    >Na BP w Warszawie sprawdzali na podglądzie z kamer numer samochodu.

    I co bylo w razie niezgodnosci ? :-)
    No no, ciekawe. W sumie, odpowiednie szkolenie ... "wpisujemy numer z
    kamery, a jak klient chce inny ... pamietajcie ze g* zarabiacie i ze
    nie ma na swiecie nic za darmo" :-)

    >Nawet jak się nie tankuje do pełna to po kilkunastu tankowaniach błąd
    >obliczeń średniego spalania jest coraz mniejszy.

    Ale wtedy tez i wszystkie wybryki sie usredniaja. I juz nie widac ze
    Kowalski zatankowal w srode zony auto do pelna, tylko ot po prostu -
    jego skoda pali 15/100, bo to stary zlom jest, zimny start, korki w
    miastach, za regulacje szef nie chce zaplacic ..

    J.

  • 117. Data: 2012-02-24 12:32:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-23 15:13, SW3 pisze:

    > Tylko najpierw przeczytaj ustawę o transporcie drogowym, żebyś wiedział ile
    paragrafów na Ciebie czeka.

    Ale ja nie zamierzam świadczyć usług transportowych. Wożenie pracowników podpada pod
    transport drogowy? Jak wieziesz paru robotników, dajmy na to - żukiem na budowę, na
    przykład?

  • 118. Data: 2012-02-24 13:11:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > I co bylo w razie niezgodnosci ? :-)

    Nie wiem, zawsze przekładałem tablice. :)

    > No no, ciekawe. W sumie, odpowiednie szkolenie ... "wpisujemy numer z
    > kamery, a jak klient chce inny ... pamietajcie ze g* zarabiacie i ze nie
    > ma na swiecie nic za darmo" :-)

    Jeśli numery się nie zgadzały, to teoretycznie odmawiali przyjęcia zapłaty
    kartą paliwową wystawioną na inny numer rejestracyjny. Podejrzewam, że
    przestrzegali tego przepisu, ponieważ zysku nie mieli żadnego z lewej
    sprzedaży, a zawsze istniało niebezpieczeństwo, że był to kontroler z
    centrali firmy udający klienta.

> [...]
    > skoda pali 15/100, bo to stary zlom jest, zimny start, korki w miastach,

    Wybryki poniżej 1l/100km są nie do wykrycia. W tym systemie chodzi głównie o
    aspekt psychiczny (świadomość, że ktoś "z góry" to kontroluje) i wykrycie
    ewidentnych przewałek typu 20l/100km w trasie dla CC Van, czy jednorazowe
    zatankowanie 100 litrów do Astry.
    W ruchu miejskim zużycie może się znacznie różnić dla każdego tankowania,
    ale wzrost o 50% może skutkować prośbą o wyjaśnienie. W normalnej firmie
    wystarczyło powiedzieć, np. w zimie pracowaliśmy w nocy i na zmianę
    grzaliśmy się przez 8 godzin w samochodzie, tu jest zlecenie od naszego
    kierownika.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 119. Data: 2012-02-24 15:32:02
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 24-02-2012 o 12:32:36 Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    napisał(a):

    > Ale ja nie zamierzam świadczyć usług transportowych. Wożenie pracowników
    > podpada pod
    > transport drogowy? Jak wieziesz paru robotników, dajmy na to - żukiem na
    > budowę, na przykład?

    Transport na własne potrzeby chyba nie podpada. Ale jak pozwolisz wsiadać
    każdemu chętnemu to to już będą usługi dla ludności. Nie wiem czy fakt
    bezpłatności wyłącza je spod ustawy.
    PS: Ja tą ustawę tylko jakiś czas temu przeglądałem, nie jestem prawnikiem.

    --
    SW3
    ----

  • 120. Data: 2012-02-24 18:09:01
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 24 Feb 2012 07:18:27 +0100, Lukasz
    <w...@b...net.pl> wrote:

    >jakieś dziwny US masz, mój jak nie zapłacę waty czy pitupitu to po
    >miesiącu się upomina

    Mój też się upomina. Ale... to nie jest opowieść na grupę. Dodam, że
    za "sporny" okres mam zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami (brałem
    leasing). Ale ten dokument, wystawiony przez US, ma dziś wartość
    papieru, na którym został wydrukowany.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280