  • 101. Data: 2012-02-23 15:13:03
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 23-02-2012 o 10:42:13 Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    napisał(a):

    > Zatem jeśli wożę busem pracowników do fabryki, na odludzie, to wystarczy
    > że pozwolę każdemu chętnemu się zabierać, a świadczenie stanie się
    > darmowe :)

    Tylko najpierw przeczytaj ustawę o transporcie drogowym, żebyś wiedział
    ile paragrafów na Ciebie czeka.

    --
    SW3
    ----

  • 102. Data: 2012-02-23 18:36:12
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Nie, ale jak mam e-mail w miejscu w którym KAŻDY może (lub
    > mógł :P) mieć darmowy e-mail, to mam świadczenie o wartości
    > zero, a nie nieodpłatne świadczenie o wymiernej (choć
    > niskiej) wartości

    dobre dobre

    Icek

  • 103. Data: 2012-02-23 19:35:11
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2012 12:43:50 +0100, AL napisał(a):

    > Inna sprawa jest taka, ze czesto auta sluzbowe maja wysokie srednie
    > zuzycia paliwa - inni to nie toleruja, inni przymykaja oko.
    > A potem jest tak, ze goscie wykazuja spalanie takiej np. Octavi TDI na
    > prawie 20l/100km - jak myslisz dlaczego? (tzn ile innych aut jest
    > dotankowywanych w ten sposob na koszt firmy)?

    Do likwidacji takich kombinacji dobry jest na początek Routex lub inny
    Vitay: kierowca płaci kartą kredytową, a numer rej. pojazdu musi zgadzać
    się z tym na karcie - pracownik stacji odpowiada za sprawdzenie. Do tego
    przy płatnościach taką kartą jest zakaz nalewania do kanistrów. Wiadomo, że
    można później spuścić to co w zbiorniku, ale to już nie tak prosto jak
    podjechać samochodem żony i wziąć fakturę na służbową furę.
    Wszelkie kombinacje kończy instalacja GPS w samochodach: trzeba by
    przerobić instalację paliwową i kraść paliwo w czasie jazdy. Spuszczenie na
    postoju nie przejdzie: zniknięcie 10 litrów paliwa ze stojącego samochodu
    musi wzbudzić alarm.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 104. Data: 2012-02-23 22:01:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-23 19:35, P.B. pisze:

> [...]
    > można później spuścić to co w zbiorniku, ale to już nie tak prosto jak
    > podjechać samochodem żony i wziąć fakturę na służbową furę.

    Takie systemy są stosowane od dawna - do klienta biznesowego przychodzi
    regularnie wyciąg (np. w formacie E-MEDIA, klient jeszcze podaje
    przebieg przy płatności kartą). Nawet jak ktoś naleje do kanistra, czy
    zatankuje samochodów żony to bardzo szybko widać w analizie. Sam
    robiłem systemy na tym oparte (nawet ponad 10 lat temu) - znaczy one
    nie służyły generalnie do wyłapywania przekrętasów tylko do poprawnego
    rozliczenia kosztów (mpk i inne), niemniej były funkcje wyłapywania
    "anomalii". "Anomalie"wywołane jakimiś błędami to był margines - system
    był odporny na jakieś drobne błędy w postaci błędnego przebiegu, czy
    pomyłki w asortymencie - to są drobiazgi i szkoda czasu i pieniędzy na
    ich eliminację. Pięknie za to wychodziły różne kanty i to bardzo
    szybko. No, ale to już kwestia zamawiającego taki system itd.
    Zdziwiłbyś się (albo i nie) co potrafią wyczyniać ludzie i na na jakich
    stanowiskach.

> [...]
    > postoju nie przejdzie: zniknięcie 10 litrów paliwa ze stojącego samochodu

    Znikniecie 10 litrów to żaden problem, a GPS, system i obsługa może
    słono kosztować - może to się opłacić tylko przy pewnych rodzajach
    transportu. W innych wystarczy kontrolować przebieg i zużycie (ze
    sporą tolerancją) w sposób w zasadzie automatyczny. No, ale to już
    temat rzeka.

  • 105. Data: 2012-02-23 23:21:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2012, J.F. wrote:

    > A herbata, kawa - dla pracownikow biurowych ?

    Bazuje na braku ścisłości w przepisie - wspomniałem o minimach,
    maksimów nie widać. AFAIR jakieś wątpliwości były, ale na razie
    o czepianiu się (z podaniem podstawy) nie słychać; o przypadkach
    dotyczących telefonów, świadczeń zdrowotnych i innych takich
    bywało (słychać).

    > Klimatyzacja w biurze, poza serwerownia oczywiscie ?

    W odróżnieniu od pytania o herbatę, tu jest inne źródło nietrafności:
    pytanie jest nie na temat, klimatyzacja "służy pracy", pracownik
    nie ma z tego *osobistych* korzyści wymiernych materialnie.
    Wygoda pracy liczy się na rzecz przychodów pracodawcy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 106. Data: 2012-02-23 23:43:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2012, yabba wrote:

    > Dla mnie sprawa jasna: kanapki robione dzieciom przez rodziców są kosztem
    > rodziców.

    Wtedy byłyby opodatkowane u dzieci :)
    One nie są kosztem, ale nie są i przychodem.

    > Napoje dla pracowników biurowych? Kawa, mleczko, herbata, czekolada na
    > gorąco,

    Napisałem w poście obok :), przepis określa minima, nie
    określa maksimów, więc jest problem z podważeniem.

    > automatyczny ekspres do kawy?

    Tu jest jeszcze ciekawiej, bo znajdzie się więcej
    niż jeden przepis.
    Jedna jak wyżej (służy realizacji celów rozporządzenia),
    druga to dość ogólny przepis art.16 Kodeksu pracy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-pracy--1_2_
    122.html
    IMHO "cel socjalny" *w czasie pracy* jest wystarczający.
    Co innego z dojazdem do domu...

    > Samochód też jest narzędziem, to po co się US do niego przyczepia?

    Bo trudniej udowodnić i *wymiernie* określić wartość podatku
    należną od używania do celów niesłużbowych? ;)
    Spróbuj porównać cenę wynajęcia samochodu i (wynajęcia) długopisu,
    ujrzysz jaki problem będzie miał urzędnik US przy próbie wykazania
    zasadności podatku przed NSA, jak podatnik się "postawi" :D
    (i to dopiero po udowodnieniu "osobistego używania", z wysoce
    prawdopodobnym "brakiem szkodliwości" podatku o wartości 1 grosz,
    udowodnienie używania samochodu jest znacznie łatwiejsze
    a i kwoty jakby istotnie większe).

    pzdr, Gotfryd

  • 107. Data: 2012-02-23 23:54:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2012, Icek wrote:

    > dobre dobre

    No, NSA tak orzekł :)
    (właśnie w słynnej sprawie "podatku od freeware")

    pzdr, Gotfryd

  • 108. Data: 2012-02-24 00:18:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Wtedy byłyby opodatkowane u dzieci :)
    > One nie są kosztem, ale nie są i przychodem.

    Poddaję się. :)

> [...]
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-pracy--1_2_
    122.html
    > IMHO "cel socjalny" *w czasie pracy* jest wystarczający.

    Rozumiem wyjaśnienia. Całe szczęście, że jest w przepisach haczyk na herbatę
    itp.

    OK.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 109. Data: 2012-02-24 07:13:22
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-23 12:43, AL pisze:
> [...]
    > prawie 20l/100km - jak myslisz dlaczego? (tzn ile innych aut jest
    > dotankowywanych w ten sposob na koszt firmy)

    ja myślę że dlatego, że ktoś wymyślił, że 2-osobowa octavia tdi to
    samochód którym jeździsz do pracy i możesz VAT odliczyć, a 5-osobowa na
    bank już nie...

    Lukasz

  • 110. Data: 2012-02-24 07:18:27
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-18 19:40, SkiMir pisze:
> [...]

    jakieś dziwny US masz, mój jak nie zapłacę waty czy pitupitu to po
    miesiącu się upomina

    > Witam w klubie.
    > Dwie składki ZUS - termin wymagalności listopad 2001 (słownie rok - dwa
    > tysiące jeden).

    z zusem nie miałem do czynienia

    > I weź tu się dziw ludziom, którzy kombinują w szarej strefie.

    tym to się akurat wcale nie dziwię, czasem to im nawet zazdroszczę (a
    może by to wszystko p*** i wyjechać w bieszczady...)

    Lukasz