  • 131. Data: 2012-02-25 19:23:38
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 09:44:25 +0100, Rafał Wiśniewski napisał(a):

    a propos
    http://moto.wp.pl/kat,55194,title,ISKIP-bedzie-syste
    m-inwigilacji-kierowcow,wid,14273536,wiadomosc.html

    i teraz US przyjdzie na kontrole z wydrukiem trasy pojazdu przez weekend
    :-)

    J.

  • 132. Data: 2012-02-25 20:28:58
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 24 Feb 2012 11:37:26 +0100, J.F napisał(a):

    > A sprawdza, czy sie pyta jaki nr wpisac ? :-)

    Odpowiada za sprawdzenie: jeżeli nie sprawdzi i zostanie na tym złapany to
    właśnie zakończył pracę. Pracodawca płaci mu za to by sprawdzał i nie
    przyjmował płatności jeżeli numer się nie zgadza.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 133. Data: 2012-02-25 21:46:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-25 11:48, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 24 Feb 2012 19:14:41 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Albo nie maja lepszej propozycji, ale rownorzedna to w kazdej chwili.

    Skoro nie mają lepszej to tym bardziej będzie im zależeć na tej
    konkretnej. Równorzędna za te same pieniądze - po co zmieniać, skoro
    lepiej nie będzie?

    > No ale co z tego ze wykryjesz ? tyle pali i nie wiadomo dlaczego.

    W końcu jest flota - można odstawić do warsztatu, zmienić samochód
    i zobaczyć co się dzieje.

    > Premie mozesz dac za oszczednosc, ale lepiej ustalic wysoki limit i po
    > premii za przepal :-)

    Premię za oszczędność? Eeeee - za dobrą pracę to tak. Ile tak naprawdę
    można zaoszczędzić przy normalnej jeździe? Skończyły się czasy
    samochodów, w których da się dużo oszczędzić, bądź przepał może być
    jakiś drastyczny (no chyba, że awaria).

    > 100l widac, ale 20/100 jednorazowo to moze byc wynik pomylki.

    Może być.

    > No to spalanie z mojego prywatnego auta z kolejnych tankowan:
    > 7.8
    > 7.2
    > 6.7
    > 8.2
    > 7.7
    > 6.0
    > 9.4
    > 8.7
    > 7.8
    > 6.7
    > 8.2
    >
    > tankowane zawsze do pelna, ale troche miasta, troche trasy, a trasa moze
> [...]

    A kto twierdził, że się oszukałeś i czym to porównywałeś?

  • 134. Data: 2012-02-29 18:08:38
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    WW wrote:

    > Dokładnie tak.

    ROTFL!

    > Bo jak skończy pracę, to też będzie chciał, aby
    > sprzedawczyni w sklepie obsłużyła go natychmiast, zamiast gadać z
    > koleżanką przez telefon.

    Ale jak nikogo nie ma w sklepie to guzik mnie to martwi czy gada czy nie.

    > W końcu za to właśnie bierze pensje a nie za surfowanie po sieci.

    Bierze za to, że jest zatrudniony na konkretnym stanowisku. Bycie zatrudnionym
    wiąże się z należytym wykonywaniem określonych obowiązków, zgodnych z prawem i z
    zawartą z nim umową o pracę i zwykle przydzielonych mu przez nadrzędnego
    pracownika. Pracownik ma prawo do przerw, itd (prawo określa minima i, o zgrozo,
    w czasie 8h a nie poza nim!). Po pierwsse może mieć przerwę. A po drugie może
    nie mieć w danej chwili przydzielonej pracy, może oczekiwać aż ktoś inny swoją
    pracę zakończy by mógł kontynuować swoją, albo zakończy się jakiś proces (i w
    między czasie nie ma nic do roboty). Ba, wyobraź sobie że są takie prace, gdzie
    jest lepiej gdy pracownik od czasu do czasu się "obija" by potem przez pewien
    czas instensywnie pracować niż gdy cały czas siedzi i mało efektywnie stuka. W
    ten pierwszy sposób przynosi pracodawcy dużo, ale to dużo większe korzyści. Ba,
    są pracodawcy którzy już to zauważyli i na terenie swoich biur zapewniają swoim
    drogo opłacanym pracownikom miejesce gdzie się np. mogą regularnie kimnąć. W
    ramach tych 8h. Ja wiem, że to się nie mieści w głowie polskiego biznesmena nie
    odróżniającego pracownika od łopaty, ale cóż tamci to robią i sądząc po efektach
    idzie im nieźle.

    \SK

  • 135. Data: 2012-03-01 09:24:53
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-02-29 18:08, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > ROTFL!

    > Ale jak nikogo nie ma w sklepie to guzik mnie to martwi czy gada czy nie.

    Jeśli już nikogo w sklepie nie ma, bo poszli tam, gdzie sprzedawczynie
    ich obsługują a nie gadają przez telefon, to właściciel sklepu go
    zamknie i była już sprzedawczyni będzie sobie mogła na bezrobociu gadać
    przez telefon do woli.

    > Bierze za to, że jest zatrudniony na konkretnym stanowisku.

    Tak było kiedyś. Teraz tak jest tylko w urzędach a skutki odczuwamy wszyscy.
    Nigdy Cie nie zastanowiło, że państwowy zakład pada a po zakupie
    przynosi zyski nowemu właścicielowi?

    Pozdrawiam
    WW
    ,,Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
    Polska będzie wiochą a Polak burakiem".

  • 136. Data: 2012-03-01 09:26:28
    Od: WW <w...@v...pl>

> [...]

    Tak było kiedyś. Teraz tak jest tylko w urzędach a skutki odczuwamy wszyscy.
    Nigdy Cie nie zastanowiło, że państwowy zakład pada a po zakupie

    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 137. Data: 2012-04-10 22:33:49
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Marek P." <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jelsi w regulaminie pracy nie ma to pracowałsć w nadgodzinach. Tankowałeś
    > samochód firmy więc pracowałeś na rzecz firmy. Mojej znajomej PIP kazał
    > się z meila wyslanego o 19 wytłumaczyć.

    Twojej znajomej "pracownik firmy" czy Twojej znajomej "własciciel firmy"?
    Kur*** jak złożyłem kiedyś skargę do PIP na byłego tyrodawcę to jakoś nie
    przejawiali takich inicjatyw... (tzn żadnych inicjatyw nie przejawiali).
    ehh, szkoda gadać

  • 138. Data: 2012-04-10 22:37:02
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Witam w klubie.
    > Dwie składki ZUS - termin wymagalności listopad 2001 (słownie rok - dwa
    > tysiące jeden).
    > DG zamknięta w grudniu 2001.
    > Odsetki za 10lat bez żadnej informacji wcześniej o jakimkolwiek
    > zadłużeniu.
    > O działalności już zdążyłem dawno zapomnieć a tu ZONK.
    > Praktycznie zero możliwości obrony bo nawet banki mają obowiązek wydania
    > historii rachunku do pięciu lat.
    >
    > I weź tu się dziw ludziom, którzy kombinują w szarej strefie.

    imo ZUS to szara strefa...