  • 171. Data: 2012-05-07 23:18:32
    Temat: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:

    > Taaa, dobra ... dyskusyjne twierdzenie :-)

    Dla kapeluszników - może tak.
    A jeśli Ty na poważnie się nad tym zastanawiasz, to po prostu zdziadziałeś
    jak Pyra, któremu też się wydaje że pojadł wszystkie rozumy, bo parę razy na
    treningu z drogi wyleciał.

    > No tak, to mamy inne doswiadczenia.
    > Ale wiesz ... wiecej czolowek powoduja trzezwi niz nietrzezwi.

    Nie zgadzam się, najwięcej czołówek powodują drogowcy, pozwalając aby główne
    drogi były dwukierunkowe.

    > Ale kto tu pisal o bezkolizyjnych ?

    Nie zrozumiałeś tego co zacytowałeś powyżej?
    No to przeczytaj jeszcze raz - do skutku.

    > Hm, no nie, to po pierwsze - zamiast ekspertyze robic trzeba zakret
    > przerobic, a po drugie - co to za limity ? Znak ostrzegawczy postawic :-)

    Howgh.

    > A jak ci taki za szybki trzy razy na czolowke wyleci ? :-)

    Nie wspomniałem, że zaniedbania drogowców powinny być karane 100 razy
    surowiej?
    Czyli do odebrania pensji premierowi i prezydentowi włącznie, o (p) osłach
    nie wspominając, przynajmniej do czasu aż wszystkie krajówki będą
    dwupasmowe? ;-)

  • 172. Data: 2012-05-08 00:24:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 7 May 2012 21:51:35 +0200, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Nie można, to jest niebezpieczne dla życia i zdrowia.

    Taaaa... dokładnie tak samo można powiedzieć o jeździe na trzeźwo i bedzie
    to dokładnie tak samo głupie...

    > Bo alkohol wyłącza świadomość decyzyjną.

    Nie wiedziaem że masz tak słabą głowę :)

    > Ale ja tak wcale nie mówię, ja po prostu przedkładam wygodę i sprawność
    > poruszania się nad bezpieczeństwo.

    Pijani również tak mówią - przedkładają wygodę jazdy własnym samochodem nad
    czas, problemy i koszty związane z jazdą taksówką.
    Robią więc dokładnie to samo co Ty.

    > Niezbywalnej wolności.

    Ryzyko naruszenia czyjejś wolności z powodu zbyt szybkiej jazdy jest
    dokładnie takie samo jak ryzyko zrobienia tego po pijaku, więc argument jak
    zwykle masz dokładnie ten sam co pijacy.

  • 173. Data: 2012-05-08 00:47:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 07 May 2012 21:45:16 +0200, anacron wrote:

    > Nie wiem, może to zaleta tego, że
    > każdej zimy, gdy tylko mam okazję szukam wolnego parkingu, gdzie przy
    > średnich prędkościach mogę auto w poślizg wprowadzić, aby potem
    > spróbować je wyprowadzić

    Śliski parking to taka trochę ośla łączka, ale zawsze coś.
    Można potem uniknąć obicia sobie felg zimą o krawężnik.

    Warto jeszcze sprawdzić jak zachowa się Twój samochód w serii szybkich
    skrętów, przy maksymalnych prędkościach z jakimi nim kiedykolwiek jeździsz,
    bo to raczej w takiej sytuacji można się spotkać z prawdziwie śmiertelnym
    zagrożeniem.

    Iść z treningiem można dalej - bo jak setny raz wyapdasz z drogi, to
    zaczynasz już wypadać w sposób coraz bardziej kontrolowany... Tak żeby nie
    robić auta, trafić między przeszkodi, nie uszkodzić opon, wrócić od razu na
    trasę itp. itd.

    >, a może to kwestia przebytych kilometrów już na
    > drodze. Nie twierdzę, że nigdy nie wylecę, póki co się mi udało nie wypaść.

    No tak, ale pojedynczy kierowca ma na tyle niewiele kilometrów przejechane,
    że statystycznej prawidłowości nie da sie nijak stwierdzić.
    Jedyne wartościowe informacje dot. ilości wypadków daje dopiero spora grupa
    kierowców która będzie te potrzebne próbie miliony kilometrów robiła w
    rozsądnie krótkim okresie czasu.

    Oczywiście zawsze pozostaje szukanie jakiegoś optimum pomiędzy komfortem i
    radością z jazdy, a ilością ofiar.
    Bo jak jacyś Szwedzi (czy inni Norwegowie) ze swoimi programami zerowej
    ilości ofiar na drogach zaczynają walczyć z coraz bardziej przedziwnymi
    powodami wypadków to też to wygląda już dziwnie.
    Ofiary pewnie będą zawsze, nawet po wyeliminowaniu czynnika ludzkiego z
    kierowania samochodem.

    > Jechałem wolniej, bo tam był prawdziwy obszar zabudowany, a w takich
    > zwalniam.

    No to się ciesz że nie trafiłeś na takiego co to uważa że obszarów
    zabudowanych na przelotówkach być nie powinno, w związku z tym powinna być
    autostrada a więc jedzie tam dozwolone na autostradzie 140km/h.

    > Prędkość nie zabija, o ile ten który wciska pedał gazu potrafi
    > myśleć i wciska go tam gdzie naprawdę warunki na to pozwalają.

    No i ok. Ja tam nie mówię że zrobiłeś cokolwiek źle.

    Ja tam tylko się cieszę że jeden i drugi jechał na tyle rozsądnie, że nawet
    w takiej sytuacji dzwon był niegroźny.

    > To nie samochód ma wybaczać tylko droga i jak już to da się tak
    > zaprojektować drogę, aby tam gdzie zwolnienie był konieczne takowe
    > wymusić nie znakami, a sama drogą.

    Ale w mieście nie wymusisz niczego samą drogą.
    Chodzą piesi, są przejścia, co kawałek skrzyżowania i samo to powinno
    wystarczyć. A nie że droga jest prosta, więc dżida i 100km/h wyprzedzając
    przed przejsciami i na skrzyżowaniach, a to niestety codzienność.

  • 174. Data: 2012-05-08 01:05:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 7 May 2012 08:37:12 +0200, Axel wrote:

    > Znajdz szczegolowy podzial tej kategorii... okaze sie wtedy, ze to, co jest
    > przedstawiane jako najczestsza przyczyna wypadkow i jest najbardziej scigane
    > przez policje (zeby nie powiedziec - jako jedyne wykroczenie) czyli
    > przekroczenie dopuszczalnej predkosci, jest dopiero na ktoryms miejscu w
    > rankingu.

    W sumie możnaby to nazwać inaczej - nie "niedostosowanie prędkości", a
    "utrata panowania nad pojazdem", bo to raczej o to chodzi.
    Lepiej by brzmiało.

    Jeżeli kierowca zderzył się z kimś samochodem którym nie potrafił sterować,
    to znaczy że jechał zbyt szybko na te warunki.

    Bo to jednak jest główna przyczyna - kierowca robi manewr jadąc zbyt
    szybko, traci przyczepność i potem już lata po drodze w sposób przypadkowy,
    albo z niej wypada.
    Rozgrzeszyć go może jedynie jeżeli warunki faktycznie mogły go zaskoczyć i
    obiektywnie rzecz biorąc mógł się czegoś tam nie spodziewać.

    Jak jest zderzenie samochodów nad którymi kierowcy do końca zachowali
    kontrolę, no to przyczyną jest wtedy jakiś zły manewr - wyprzedzanie bez
    miejsca na zakończenie manewru, nieudzielenie pierwszeństwa itd.

    Bo nie sądzę żeby wypadki inne niż te gdzie kierowca stracił panowanie nad
    kierownicą trafiały do tego kategorii z "niedostosowaniem prędkości do
    warunków jazdy".

  • 175. Data: 2012-05-08 08:16:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup

    > Taaaa... dokładnie tak samo można powiedzieć o jeździe na trzeźwo

    Ja nie mogę, natomiast jestem jak najbardziej za tym, żeby żaden z tych
    którzy tak mówią, nie miał uprawnień do kierowania czymkolwiek.

    > Nie wiedziaem że masz tak słabą głowę :)

    Ja po alkoholu jeździć nie muszę, więc moja głowa nie jest źródłem problemu.
    A że nie chcę testować jakąś ktoś ma głowę, dlatego jasno się opowiadam, za
    brakiem zezwolenia na jazdę po ochleju.

    > Pijani również tak mówią

    I dlatego mają nie mieć prawka.

    > Ryzyko naruszenia czyjejś wolności z powodu zbyt szybkiej jazdy jest
    > dokładnie takie samo jak ryzyko zrobienia tego po pijaku

    Nie jeżdżę zbyt szybko zazwyczaj, więc jestem w stanie się zgodzić.
    Oczywiście z limitami wymyślonymi przez kretynów nie ma to nic wspólnego.

  • 176. Data: 2012-05-08 08:18:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup

    > Iść z treningiem można dalej - bo jak setny raz wyapdasz z drogi, to
    > zaczynasz już wypadać w sposób coraz bardziej kontrolowany...

    A nie lepiej jechać tak, żeby nie wypadać?
    Tobie naprawdę się zajączkują Twoje wyczyny sportowe z normalną jazdą.
    A tutaj nie ma analogii po prostu.

  • 177. Data: 2012-05-08 08:20:05
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "anacron" <a...@a...pl> wrote in message

    > Wiem że się da, ale raz nie spali mniej,

    Moje auto pali najmniej (wg komputera) majac ok. 2 tys. obrotow.

    > dwa to mordowanie silnika
    > (panewki etc.).

    W instrukcji napisano, zeby nie jezdzic ponizej 1,5 tys. obrotow.

    > Przy 2500 obr. to można sobie w aucie z silnikiem diesla
    > wrzucać wyższy bieg, ale tego na nauce jazdy już nie uczą. Dobrze wiesz,
    > że optymalnie to powinno się biegi wrzucać na wyższe po osiągnięciu
    > maksymalnego momentu obrotowego przez silnik, a te benzynowe takowy
    > osiągają w okolicach 3500 obrotów. Wtedy jeździ się i dynamicznie i auto
    > mało pali.

    To w koncu o przyspieszaniu piszesz, czy o jednostajnej jezdzie? Bo to
    zupelnie dwie rozne sprawy. Moje auto przy 3,5 tys. obrotow pali wiecej niz
    przy 2,5, zreszta - musialbym wtedy jezdzic powyzej 130 km/h, bo wtedy na
    najwyzszym biegu mam 3,5 tys. obrotow (OIDP. przy 100km/h mam ok.2 tys.)

    --
    Axel

  • 178. Data: 2012-05-08 08:27:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 May 2012 08:18:34 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A nie lepiej jechać tak, żeby nie wypadać?
    > Tobie naprawdę się zajączkują Twoje wyczyny sportowe z normalną jazdą.
    > A tutaj nie ma analogii po prostu.

    Nie ma analogii, tylko ze dzieki temu Tomasz mniej wiecej wie kiedy
    naprawde sie wypada, i moze nawet troche potrafi sobie radzic w tym
    wypadaniu.

    A ty nigdy nie wypadles, wiec nie wiesz ile tak naprawde mozesz pojechac, a
    ile juz nie.

    J.

  • 179. Data: 2012-05-08 08:43:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > Nie ma analogii, tylko ze dzieki temu Tomasz mniej wiecej wie kiedy
    > naprawde sie wypada, i moze nawet troche potrafi sobie radzic w tym
    > wypadaniu.

    Pewnie tak.
    Nie mówię, że trening nie jest przydatny.

    Tyle, że jazda na drogach polega na tym, żeby te umiejętności się nie
    przydawały.

    > A ty nigdy nie wypadles, wiec nie wiesz ile tak naprawde mozesz pojechac,
    > ile juz nie.

    Widać wiem, skoro nie wypadłem, a on nie wie, bo wypadał. ;-)

  • 180. Data: 2012-05-08 08:47:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 May 2012 21:51:35 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie można, to jest niebezpieczne dla życia i zdrowia.

    Patrzyles w statystyki ?
    90% wypadkow powoduja trzezwi. To jest dopiero niebezpieczne dla zdrowia i
    powinni tego zabronic :-)

    > Bo alkohol wyłącza świadomość decyzyjną.

    A speeding nie ? Patrz nagranie megrimsa :-)

    J.