-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <jo0cvo$rji$1@inews.gazeta.pl> <jo146h$ket$1@inews.gazeta.pl>
<jo32dp$98i$1@inews.gazeta.pl>
<4fa52adf$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>
<jo3dg3$2ih$1@inews.gazeta.pl>
<4fa56423$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
<jo3oo8$r0j$1@inews.gazeta.pl>
<4fa566c1$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
<14ur630b1atrx$.1t9ooneipanrz.dlg@40tude.net>
<4fa6576f$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<jo8sjg$3um$1@mx1.internetia.pl>
<xi8un8jvcjzf$.132ena8mnvx0b.dlg@40tude.net>
<jo98rv$cst$1@mx1.internetia.pl>
Date: Tue, 8 May 2012 00:47:34 +0200
Message-ID: <v...@4...net>
Lines: 70
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.250.195
X-Trace: 1336430855 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1301 83.25.250.195:5701
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2447860
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 07 May 2012 21:45:16 +0200, anacron wrote:
> Nie wiem, może to zaleta tego, że
> każdej zimy, gdy tylko mam okazję szukam wolnego parkingu, gdzie przy
> średnich prędkościach mogę auto w poślizg wprowadzić, aby potem
> spróbować je wyprowadzić
Śliski parking to taka trochę ośla łączka, ale zawsze coś.
Można potem uniknąć obicia sobie felg zimą o krawężnik.
Warto jeszcze sprawdzić jak zachowa się Twój samochód w serii szybkich
skrętów, przy maksymalnych prędkościach z jakimi nim kiedykolwiek jeździsz,
bo to raczej w takiej sytuacji można się spotkać z prawdziwie śmiertelnym
zagrożeniem.
Iść z treningiem można dalej - bo jak setny raz wyapdasz z drogi, to
zaczynasz już wypadać w sposób coraz bardziej kontrolowany... Tak żeby nie
robić auta, trafić między przeszkodi, nie uszkodzić opon, wrócić od razu na
trasę itp. itd.
>, a może to kwestia przebytych kilometrów już na
> drodze. Nie twierdzę, że nigdy nie wylecę, póki co się mi udało nie wypaść.
No tak, ale pojedynczy kierowca ma na tyle niewiele kilometrów przejechane,
że statystycznej prawidłowości nie da sie nijak stwierdzić.
Jedyne wartościowe informacje dot. ilości wypadków daje dopiero spora grupa
kierowców która będzie te potrzebne próbie miliony kilometrów robiła w
rozsądnie krótkim okresie czasu.
Oczywiście zawsze pozostaje szukanie jakiegoś optimum pomiędzy komfortem i
radością z jazdy, a ilością ofiar.
Bo jak jacyś Szwedzi (czy inni Norwegowie) ze swoimi programami zerowej
ilości ofiar na drogach zaczynają walczyć z coraz bardziej przedziwnymi
powodami wypadków to też to wygląda już dziwnie.
Ofiary pewnie będą zawsze, nawet po wyeliminowaniu czynnika ludzkiego z
kierowania samochodem.
>> Ale sam widzisz że dzięki zachowaniu rozsądnej prędkości pomimo czyjegoś
>> błędu (mniejsza o to czyjego, bo błędy zdarzać będą się zawsze) mogliście
>> wyjść z kolizji bez szwanku.
>
> Jechałem wolniej, bo tam był prawdziwy obszar zabudowany, a w takich
> zwalniam.
No to się ciesz że nie trafiłeś na takiego co to uważa że obszarów
zabudowanych na przelotówkach być nie powinno, w związku z tym powinna być
autostrada a więc jedzie tam dozwolone na autostradzie 140km/h.
> Prędkość nie zabija, o ile ten który wciska pedał gazu potrafi
> myśleć i wciska go tam gdzie naprawdę warunki na to pozwalają.
No i ok. Ja tam nie mówię że zrobiłeś cokolwiek źle.
Ja tam tylko się cieszę że jeden i drugi jechał na tyle rozsądnie, że nawet
w takiej sytuacji dzwon był niegroźny.
>> I w sumie temu służą te ograniczenia - żeby samochody wybaczały błędy w
>> tych niezwykle rzadkich sytuacjach kiedy z czyjejkolwiek winy dochodzi do
>> zderzenia.
>
> To nie samochód ma wybaczać tylko droga i jak już to da się tak
> zaprojektować drogę, aby tam gdzie zwolnienie był konieczne takowe
> wymusić nie znakami, a sama drogą.
Ale w mieście nie wymusisz niczego samą drogą.
Chodzą piesi, są przejścia, co kawałek skrzyżowania i samo to powinno
wystarczyć. A nie że droga jest prosta, więc dżida i 100km/h wyprzedzając
przed przejsciami i na skrzyżowaniach, a to niestety codzienność.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.12 01:05 Tomasz Pyra
- 08.05.12 08:16 Cavallino
- 08.05.12 08:18 Cavallino
- 08.05.12 08:20 Axel
- 08.05.12 08:27 J.F.
- 08.05.12 08:43 Cavallino
- 08.05.12 08:47 J.F.
- 08.05.12 08:52 Cavallino
- 08.05.12 10:11 Tomasz Pyra
- 08.05.12 10:55 Jaroslaw Postawa
- 08.05.12 11:21 anacron
- 08.05.12 11:32 J.F
- 08.05.12 13:00 J.F
- 08.05.12 13:25 Miroo
- 08.05.12 13:45 LEPEK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody