  • 161. Data: 2012-05-07 20:14:33
    Temat: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 07 May 2012 18:15:57 +0200, anacron wrote:

    > Skoro na co dzień mam zazwyczaj +20 do limitu poza zabudowanym i nie raz
    > i nie dwa przez pseudo zabudowany przeleciałem przy 120 bez wypadnięcia
    > z drogi to znaczy, że moja prędkość jest dostosowaną do warunków, czy
    > też, że miałem szczęście?

    Masz mało przejechanych kilometrów i nie da się jednoznacznie odpowiedzieć
    jak to jest w Twoim przypadku.

    Średni przebieg na drodze między wypadkami to są miliony kilometrów
    (szacowany sumeryczny przebieg wszystkich pojazdów podzielony przez ilość
    wypadków), a między wypadkami śmiertelnymi dziesiątki milionów kilometró.

    Więc gdybyś przejechał np. 300mln kilometrów bez wypadku, wtedy byłby to
    jakiś argument że prowadzisz bezpiecznie i jako dowód masz swoją
    bezwypadkową historię. A że takiego przebiegu pewnie nie doczekasz, to
    powoływanie się na brak wypadków jest bez sensu.

    Dlatego nawet jeżeli okaże się że ktoś ma styl jazdy masz wielokrotnie
    bardziej wypadkowy od przeciętnej, to nadal szansa że przeżyje całe życie
    bez wypadku jest bardzo duża, bliska jedności.

    Dlatego argument że ktoś miał czy nie miał wypadku jest statystycznie bez
    sensu.
    Jedynie jak ktoś miał wiele wypadków, no to lokuje go w takim ogonie
    rozkładu, że wtedy trzeba się na pewno nad sobą zastanowić.

    Ja mam o tyle większe doświadczenie, że z drogi wypadałem myślę że już
    dziesiątki razy, panowanie nad kierowcy traciłem pewnie setki razy i za
    każdym razem problemem była wyłącznie zbyt duża prędkość niedostosowana do
    warunków, umiejętności i możliwości samochodu - troszę wolniej i nie byłoby
    problemu. Z braku własnych doświadczeń możesz więc skorzystać z moich i
    uwierzyć że tak po prostu jest.

    > No popatrz, a przyczyna moich kolizji były źle działająca sygnalizacja
    > (zielone dla wszystkich kierunków) i brak pobocza (nie było gdzie uciec,
    > bo gdyby pół metra tam więcej było poszedłbym poboczem i nie zarysował
    > nawet lakieru).

    Ale sam widzisz że dzięki zachowaniu rozsądnej prędkości pomimo czyjegoś
    błędu (mniejsza o to czyjego, bo błędy zdarzać będą się zawsze) mogliście
    wyjść z kolizji bez szwanku.
    I w sumie temu służą te ograniczenia - żeby samochody wybaczały błędy w
    tych niezwykle rzadkich sytuacjach kiedy z czyjejkolwiek winy dochodzi do
    zderzenia.

  • 162. Data: 2012-05-07 21:45:16
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-07 20:14, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > warunków, umiejętności i możliwości samochodu - troszę wolniej i nie byłoby

    A może ja po prostu zawsze miałem optymalną prędkość. Nie twierdzę, że
    nigdy mi się auto nie uślizgnęło, czy tyłka nie zaczynało stawiać,
    jednak nigdy nie wyleciałem z drogi. Nie wiem, może to zaleta tego, że
    każdej zimy, gdy tylko mam okazję szukam wolnego parkingu, gdzie przy
    średnich prędkościach mogę auto w poślizg wprowadzić, aby potem
    spróbować je wyprowadzić, a może to kwestia przebytych kilometrów już na
    drodze. Nie twierdzę, że nigdy nie wylecę, póki co się mi udało nie wypaść.

    > Ale sam widzisz że dzięki zachowaniu rozsądnej prędkości pomimo czyjegoś
    > błędu (mniejsza o to czyjego, bo błędy zdarzać będą się zawsze) mogliście
    > wyjść z kolizji bez szwanku.

    Jechałem wolniej, bo tam był prawdziwy obszar zabudowany, a w takich
    zwalniam. Prędkość nie zabija, o ile ten który wciska pedał gazu potrafi
    myśleć i wciska go tam gdzie naprawdę warunki na to pozwalają.

    > I w sumie temu służą te ograniczenia - żeby samochody wybaczały błędy w
    > tych niezwykle rzadkich sytuacjach kiedy z czyjejkolwiek winy dochodzi do
    > zderzenia.

    To nie samochód ma wybaczać tylko droga i jak już to da się tak
    zaprojektować drogę, aby tam gdzie zwolnienie był konieczne takowe
    wymusić nie znakami, a sama drogą. Jeżdżąc po Polsce odnoszę wrażenie,
    że traktują nas kierowców jak idiotów, wystarczy wyjechać za dowolną
    granicę Polski i już znaków z ograniczeniami jakoś dwa razy mniej, a i
    te postawione ograniczenia jakieś takie sensowniejsze.

  • 163. Data: 2012-05-07 21:47:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Widać mało jeździsz. Kilka razy w roku muszę uciekać,

    Ale zjeżdżasz z reguły sam, czy dopiero jak ktoś Cię zmusi?
    Bo ile dobrze pamiętam dyskusje z Tobą sprzed kilku lat, to do drugie.
    I właśnie dlatego masz takie przypadki, mnie nikt nie musi zmuszać, bo jak
    jest gdzie to sam zjeżdżam.

  • 164. Data: 2012-05-07 21:51:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Oczywiście że może. Tak samo jak mona respektować limit dozwolonej
    > prędkości.

    Nie można, to jest niebezpieczne dla życia i zdrowia.

    > Reszta argumentów też dokładnie ta sama.
    > Bo skoro zrzymasz się dlaczego różni kierowcy w różnych samochodach mają
    > tą
    > samą dozwoloną prędkość, to dlaczego ludzie z różnie mocnymi głowami i
    > różnymi poziomem rozsądku po alkoholu mają mieć ten sam limit alkoholu?

    Też jestem zdania, że to jest złe, nie powinno być żadnego limitu.
    Tylko zasada, że jak piłeś to nie jedziesz.

    > Skoro uważasz że kierowca ma prawo sam uznać jaka prędkość jest ok, to nie
    > miałby mieć tego samego prawa jeżeli chodzi o ilość alkoholu?

    Bo alkohol wyłącza świadomość decyzyjną.

    > Bo dokładnie każdy kierowca który prowadzi po alkoholu powie o swojej
    > jeździe dokładnie to samo co mówisz o swojej - że on _potrafi_
    > bezpiecznie.

    Ale ja tak wcale nie mówię, ja po prostu przedkładam wygodę i sprawność
    poruszania się nad bezpieczeństwo.
    O bezpieczeństwo powinni dbać drogowcy, na bezkolizyjnych drogach jest
    bezpiecznie i szybko.

    > Nie są,

    No i dziękuję.

    >ale przekrczanie dopuszczalnej prędkości, to której życiowej
    > potrzebie odpowiada?

    Niezbywalnej wolności.
    Kończącej się tam, gdzie możesz naruszyć czyjąś wolność, co po alkoholu jest
    niemal pewne.

  • 165. Data: 2012-05-07 21:52:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Snu. Jak dojedzie później, to mniej będzie miał na sen.

    Ja jak jadę wolno to zasypiam, więc jestem bardziej niebezpieczny.

  • 166. Data: 2012-05-07 21:53:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Znam takich co na V przy 50 jeżdżą benzynowymi (pewnie myślą, że mniej
    > im pali).

    Wbrew pozorom benzyniakiem, zwłaszcza takim bez turbiny łatwiej się tak
    jeździ.
    Turbodiesel przy 1000 obrotów szarpie niemiłosiernie.

  • 167. Data: 2012-05-07 22:00:25
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-07 21:53, Cavallino pisze:
    > Wbrew pozorom benzyniakiem, zwłaszcza takim bez turbiny łatwiej się tak
    > jeździ.

    Wiem że się da, ale raz nie spali mniej, dwa to mordowanie silnika
    (panewki etc.). Przy 2500 obr. to można sobie w aucie z silnikiem diesla
    wrzucać wyższy bieg, ale tego na nauce jazdy już nie uczą. Dobrze wiesz,
    że optymalnie to powinno się biegi wrzucać na wyższe po osiągnięciu
    maksymalnego momentu obrotowego przez silnik, a te benzynowe takowy
    osiągają w okolicach 3500 obrotów. Wtedy jeździ się i dynamicznie i auto
    mało pali. W przypadku diesla powinno się silnik trzymać cały czas na
    maksymalnym momencie (tu charakterystyka nowoczesnych doładowanych na to
    pozwala).

  • 168. Data: 2012-05-07 22:11:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Od 80-120 kkm rocznie. Rekord z miesiąca 17kkm, rekord z dnia 1,1kkm.

    Takie rekordy dzienne to ja biję na praktycznie każdym wakacyjnym wyjeździe.
    ;-)

  • 169. Data: 2012-05-07 22:12:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Wiem że się da, ale raz nie spali mniej, dwa to mordowanie silnika
    > (panewki etc.). Przy 2500 obr. to można sobie w aucie z silnikiem diesla
    > wrzucać wyższy bieg,

    2500 na 5 biegu, to pewnie gdzieś pod 100, a nie 50.

  • 170. Data: 2012-05-07 23:08:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 May 2012 10:49:49 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Mylisz się.
    > Między rzeczą złą i dobrą nie ma analogii, więc karać za dobrą po prostu nie
    > wolno.

    Taaa, dobra ... dyskusyjne twierdzenie :-)

    Poza tym dobre piwo jest dobre, i dobre wino jest dobre :-)

    > Dokładnie.

    A ja w taki upal jak byl chetnie bym sie zimnego piwka napil :-)

    > Nic sobie nie dałem wpoić, opieram się na swoich doświadczeniach.
    > Jakbyś miał czołówkę z kimś kto sądził inaczej, to też byś gardłował
    > przeciwko ochlejom za kierownicą jakiegokolwiek pojazdu.

    > A ze trzech.
    > Przy czym w jednym przypadku, tylko temu, że jechał mniejszym samochodem niż
    > ja, zawdzięczam iż żyję ja, moja rodzina i że jesteśmy w całości.

    No tak, to mamy inne doswiadczenia.
    Ale wiesz ... wiecej czolowek powoduja trzezwi niz nietrzezwi. A wsrod tych
    trzezwych ci za szybcy :-)

    > W mieście właśnie takie bezkolizyjne też są, więc Twoje generalizowanie
    > wychodzi tak jak wychodzi.

    Ale kto tu pisal o bezkolizyjnych ?

    > No to bym się zgodził, o ile powiedzmy na ustawienie znaku mniejszego od 120
    > będzie musiała być bumaga udowadniająca że przy prędkości o km większej w
    > czasie dobrej pogody wylatuje się z drogi każdym autem.

    Hm, no nie, to po pierwsze - zamiast ekspertyze robic trzeba zakret
    przerobic, a po drugie - co to za limity ? Znak ostrzegawczy postawic :-)

    > Surowo - czyli tak jak dzisiaj za limity.

    A jak ci taki za szybki trzy razy na czolowke wyleci ? :-)

    J.