  • 181. Data: 2012-05-08 08:52:51
    Temat: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:

    > Patrzyles w statystyki ?

    W kłamstwa nie wierzę, wolę się opierać na moich doświadczeniach.

    > A speeding nie ?

    Nie.

    >Patrz nagranie megrimsa :-)

    Nie widzę w nim niestosownego, ani dziwnego.
    Sugerujesz że melepeta z którym zderzył się megrims był pijany? ;-)

  • 182. Data: 2012-05-08 10:11:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 8 May 2012 08:16:22 +0200, Cavallino wrote:

    > Nie jeżdżę zbyt szybko zazwyczaj, więc jestem w stanie się zgodzić.
    > Oczywiście z limitami wymyślonymi przez kretynów nie ma to nic wspólnego.

    Nadal popierasz arumenty pijących kierowców.
    Bo oni wszyscy też uważają że jadą z _rozsądną_ ilością alkoholu we krwi,
    która pozwala im jechać bezpiecznie. A zdanie o narzuconych limitach mają
    dokładnie to samo co Ty.

  • 183. Data: 2012-05-08 10:55:37
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2012-05-08 10:11, Tomasz Pyra pisze:

    > Nadal popierasz arumenty pijących kierowców.
    > Bo oni wszyscy też uważają że jadą z _rozsądną_ ilością alkoholu we krwi,
    > która pozwala im jechać bezpiecznie.
    Tylko co to jest "rozsądna ilość"? Ja akurat nie jeżdżę po alkoholu i
    limity w tym zakresie mało mnie obchodzą, ale wydaje mi się, że 1 piwo
    nic by w mojej jeździe nie zmieniło. 3 lub 4 już tak. Mogę się dobrze
    czuć, może mi się wydawać, że nie jestem pijany, ale reakcje na pewno
    już nie będą tak szybkie i automatyczne. To tak samo, jak ze zmęczeniem.
    Człowiek z reguły nie wie, kiedy przychodzi granica i nie nadaje się do
    prowadzenia.

    > A zdanie o narzuconych limitach mają
    > dokładnie to samo co Ty.

    Ja też uważam, że spora ilość ograniczeń prędkości jest bez sensu.
    Chociażby ograniczenie do 50 na Klecińskiej we Wrocławiu, czy
    ograniczenia na sporych kawałkach DK8.

  • 184. Data: 2012-05-08 11:21:18
    Od: anacron <a...@a...pl>

> [...]
    > która pozwala im jechać bezpiecznie. A zdanie o narzuconych limitach mają

    Rozsądny limit jest ok, nie wiem dokładnie, czy to powinno być 0.4, 0.5,
    czy 0.6. Wiem natomiast, że obecne 0.2 to za niski poziom, bo
    przekroczysz go jednym piwem, a ja nie uważam, abym po jednym piwie
    stanowił zagrożenie. O wiele bardziej niebezpieczne od alkoholu jest
    przemęczenie, jednak wolno mi (prywatnie) jechać 18 godzin non stop, a
    nie mogę jechać po piwie. Zamiast badań alkotestem powinny być takie jak
    stosują amerykańscy policjanci, bo nie da się sprecyzować ilości
    odpowiedniej dla każdego człowieka, jeden przy 0.5 jeszcze może
    prowadzić, a drugi przy 0.2 już nie. Kolejna sprzeczność, wolno mi na
    rolkach jechać po alkoholu, a na rowerze już nie (nawet po chodniku). CO
    do ograniczeń prędkości, swojego czasu na Jana Pawła we Włocławku była
    70. Doszło tam jednak do śmiertelnego wypadku i pomimo, że biegli
    orzekli, że auto, które potrąciło poruszało się z prędkością większą niż
    140 km/h limit najprawdopodobniej z powodu tego wypadku został
    zmniejszony do 50. Najprawdopodobniej, bo zmieniono go dwa tygodnie po nim.

  • 185. Data: 2012-05-08 11:32:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup
    >Zamiast badań alkotestem powinny być takie jak
    >stosują amerykańscy policjanci, bo nie da się sprecyzować ilości
    >odpowiedniej dla każdego człowieka,

    Amerykanscy policjanci powoli odchodza od tych metod.

    J.

  • 186. Data: 2012-05-08 13:00:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    grup

    >W kłamstwa nie wierzę, wolę się opierać na moich doświadczeniach.

    Myslisz ze w naszym kraju nie pochwalili by sie pijanymi sprawcami
    gdyby mogli ?

    Juz i tak naginaja - "nietrzezwi uczestniczyli w 12.4% wypadkow"

    >Nie.

    >Nie widzę w nim niestosownego, ani dziwnego.
    >Sugerujesz że melepeta z którym zderzył się megrims był pijany? ;-)

    Ale jakos megrims nie podjal decyzji zeby hamulec nacisnac. Mimo ze
    ponoc wyjatkowo wolno jechal :-)

    J.

  • 187. Data: 2012-05-08 13:25:47
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-05-07 18:06, anacron pisze:

    > Znam takich co na V przy 50 jeżdżą benzynowymi (pewnie myślą, że mniej
    > im pali).

    Prawdę mówiąc ostatnio zacząłem wrzucać piątkę gdy się toczę po równym
    50-60km/h. Komputer pokazuje wtedy spalanie chwilowe <=4 l/100km. Obroty
    w okolicach 2000, może nieco mniej. Benzyna, średnie spalanie (99%
    miasto) ok. 10 litrów/100km.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 188. Data: 2012-05-08 13:45:53
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-05-07 22:00, anacron pisze:

    > Wiem że się da, ale raz nie spali mniej, dwa to mordowanie silnika
    > (panewki etc.). Przy 2500 obr. to można sobie w aucie z silnikiem diesla
    > wrzucać wyższy bieg, ale tego na nauce jazdy już nie uczą. Dobrze wiesz,
    > że optymalnie to powinno się biegi wrzucać na wyższe po osiągnięciu
    > maksymalnego momentu obrotowego przez silnik, a te benzynowe takowy
    > osiągają w okolicach 3500 obrotów. Wtedy jeździ się i dynamicznie i auto
    > mało pali.

    Jeżdżę wolnossącą benzyną. Jadąc jednostajnie 55 km/h (skoro 50 km/h
    jest to dopuszczalna prędkość, to nie mówmy o przyspieszaniu i
    dynamicznej jeździe, OK?) jadę sobie często na V. Wg komputera i
    doświadczenia spala tedy mniej, niż na IV. Samochód nie szarpie, nie
    telepie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 189. Data: 2012-05-08 14:18:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LEPEK,

    Tuesday, May 8, 2012, 1:45:53 PM, you wrote:

> [...]
    > dynamicznej jeździe, OK?) jadę sobie często na V. Wg komputera i
    > doświadczenia spala tedy mniej, niż na IV. Samochód nie szarpie, nie

    W Lanosie tez mogę pojechać nawet 50km/h na V-tce ale jednak wolę
    przyspieszyć i dotknąć choć tych 2krpm. Szkoda panewek na niższe
    obroty i nie ma sensu blokować ruchu tak powolną jazdą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 190. Data: 2012-05-08 17:34:13