    From: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Malowanie schematów - zupełnie luźny temat
    Date: Sat, 24 Dec 2011 00:34:37 +0000 (UTC)

    Mario <m...@...pl> napisał(a):

    > Nikt nie obiecywał, że ma być łatwo. Schematy nie rysuje się po to żeby
    > jakaś duża grupa ludzi potrafiła je czytać, niezależnie od ich
    > predyspozycji i przygotowania. Zobacz, że teraz nie dołącza się
    > schematów do urządzeń. Schemat jest dla developerów i dla serwisantów, a
    > więc dla ludzi którzy i tak się muszą poważnie wgryźć w budowę urządzenia.
    > Ja osobiście przy projektowaniu wolę stosować schematy z etykietami
    > podpiętymi do węzłów czy pinów. Rysuje się dużo szybciej. W schemacie
    > hierarchicznym trzeba definiować porty i jest duża szansa, że się przy
> [...]
    ========================

    No cóż , jak już wcześniej pisałem : jedni lubią blondynki , inni brunetki.
    Ja idę "w zaparte" na malunki hierarchiczne. Argumentacja :

    1) Schemat główny,na którym masz sensownie ponazywane bloki
    hierarchiczne,porządnie oznaczone
    pojedyńcze druty i BUS'y - łatwo się czyta.

    2) Nawet dla konstruktora jest to moim zdaniem ułatwienie. Jak wracam do
    jakiegoś projektu po
    pewnym czasie , to o wiele łatwiej jest mi namierzyć moduł w którym chcę
    dokonać zmiany.

    3) Pomyłka w nazwie NET'a i Portu.. Pewnie , zawsze może się zdarzyć !!
    Dobry soft powinien to
    pokazać. Mój soft to pokazuje.

    4) Załóżmy , że mamy urządzenie przetestowane,działające i coś tam "wybuchło".
    Serwisant ma dokumentację
    w wersji papierowej. Na podstawie objawów choroby domyśla się który organ
    pacjenta wymaga wymiany.
    Na schemacie hierarchicznym znajdzie ten organ bardzo szybko.. Na schemacie
    w którym używas "Off Page Connector"
    to już jest trochę zabawy.

    5) Odn. pkt 4 , zakładam że serwisant ma schemat w wersji papierowej. Ale i
    tak uważam , że w wersji elektronicznej
    bardziej przejrzysty jest hierarch.

    6) Ktoś tu w ramach tego wątka napisał , że nie umiem obsługiwać przeglądarki
    PDF'ów.
    Umiem , bądź nie :)) A co ma piernik do wiatraka?? Upss.. , trochę się
    rozpędziłem ,
    to nie tyczy się Twojej odpowiedzi na problem postawiony w głównym wątku.
    Ktoś inny
    tutaj nawet zwyzywał mnie od CHAMÓW , bo mam nieco inne zdanie w temacie
    malowania
    schematów.

    7) Wyobraź sobie , że masz wydrukowany schemat dosyć rozbudowanego urządzenia.
    Kartek masz od cholery i trochę..
    Na jednej z nich masz druta opatrzonego etykietą "Merry_Christmas". No i
    szukaj teraz po innych karteluszkach
    gdzie to jest !! Na hierarchicznym , o ile projektant zrobi to z głową ,
    znajdziesz to od strzału !!

    8) Temat podałem na grupę jako "luźny". Do dyskusji.. Twoja odpowiedź jak i od
    zdecydowanej większości
    grupowiczów jest OK!! Cóż , możemy mieć inne poglądy.. Natomiast znalazł
    się tutaj ktoś na grupie ,
    kto w związku z innymi poglądami na w/w temat zwyzywał mnie od CHAMÓW.. I
    jeszcze napisał , że tacy jak ja
    nie mogą liczyć na pomoc na grupie!! A czy ja w tym wątku prosiłem kogoś o
    pomoc ?? Ot , nadałem luźny
    temat do dyskusji.

    MH