  • Data: 2011-12-24 02:09:20
    Temat: Re: Malowanie schematów - zupełnie luźny temat
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-24 01:34, MH pisze:

    > No cóż , jak już wcześniej pisałem : jedni lubią blondynki , inni brunetki.
    > Ja idę "w zaparte" na malunki hierarchiczne. Argumentacja :
    >
    > 1) Schemat główny,na którym masz sensownie ponazywane bloki
    > hierarchiczne,porządnie oznaczone
    > pojedyńcze druty i BUS'y - łatwo się czyta.

    Jeśli urządzenie składa się z różnych oddzielnych modułów łączonych
    złączami to schemat hierarchiczny wydaje się tu naturalny, a gniazda
    stają się portami modułów. W przypadku układów jednopłytkowych nie czuję
    takiej potrzeby. Ścisłe hierarchiczne dzielenie takiego układu na bloki,
    z połączeniami tylko poprzez porty tych bloków, wydaje mi się sztuką dla
    sztuki.

> [...]
    > pewnym czasie , to o wiele łatwiej jest mi namierzyć moduł w którym chcę
    > dokonać zmiany.
    >
    > 3) Pomyłka w nazwie NET'a i Portu.. Pewnie , zawsze może się zdarzyć !!
    > Dobry soft powinien to
    > pokazać. Mój soft to pokazuje.
    >
    > 4) Załóżmy , że mamy urządzenie przetestowane,działające i coś tam "wybuchło".
    > Serwisant ma dokumentację
    > w wersji papierowej. Na podstawie objawów choroby domyśla się który organ
    > pacjenta wymaga wymiany.
    > Na schemacie hierarchicznym znajdzie ten organ bardzo szybko.. Na schemacie

    Jeśli po objawach wymyśli który organ padł, to znaczy, że zna dokładnie
    budowę urządzenia. Między innymi dzięki studiowaniu schematów. Owszem
    może nie pamiętać który numer pinu jednego układu jest połączony z
    jakimś pinem innego, ale gdzie na schemacie jest podejrzewany układ to
    powinien wiedzieć niezależnie od rodzaju schematu.

    > 5) Odn. pkt 4 , zakładam że serwisant ma schemat w wersji papierowej. Ale i
    > tak uważam , że w wersji elektronicznej
    > bardziej przejrzysty jest hierarch.
    >
    > 6) Ktoś tu w ramach tego wątka napisał , że nie umiem obsługiwać przeglądarki
    > PDF'ów.
    > Umiem , bądź nie :)) A co ma piernik do wiatraka?? Upss.. , trochę się
    > rozpędziłem ,
    > to nie tyczy się Twojej odpowiedzi na problem postawiony w głównym wątku.
    > Ktoś inny
    > tutaj nawet zwyzywał mnie od CHAMÓW , bo mam nieco inne zdanie w temacie
> [...]

    Nie dlatego. Dlatego, że nie przyjmujesz do wiadomości uwag dotyczących
    poprawnego pisania na newsy i upierasz się przy pisaniu niepoprawnie.
    Jeśli twierdzisz, że nie jesteś orłem w interpunkcji, to po przeczytaniu
    dość prostej zasady "przed znakami interpunkcyjnymi nie stawia się
    spacji" właściwie powinieneś się ucieszyć, że od tej pory masz metodę na
    to, żeby być z interpunkcji lepszy. Ale ty będziesz upierał się, że
    będziesz stawiał tyle spacji ile chcesz. To oznacza, że zamierzasz robić
    oborę "bo tak" a nie dlatego, że jesteś z tego słaby. Dlatego Roman tak
    podsumował twój upór w pisaniu wbrew zasadom.

    > 7) Wyobraź sobie , że masz wydrukowany schemat dosyć rozbudowanego urządzenia.
    > Kartek masz od cholery i trochę..
    > Na jednej z nich masz druta opatrzonego etykietą "Merry_Christmas". No i
    > szukaj teraz po innych karteluszkach
    > gdzie to jest !! Na hierarchicznym , o ile projektant zrobi to z głową ,
    > znajdziesz to od strzału !!

    Trzeba być elastycznym :) Muszę czytać schematy elektroniczne,
    elektryczne i hydrauliczne czy pneumatyczne, w dodatku rysowane w
    różnych stylach. Trzeba się dostosować do tego co stworzył autor.

    Chyba wyjaśniłem przyczynę.

    --
    pozdrawiam
    MD